دسته‌بندی نشده · می 23, 2022 0

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی توضیح بلاک چین | مارک آتوود | انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی



معرفی خلاصه کتاب صوتی توضیح بلاک چینخلاصه کتاب صوتی توضیح بلاک چین اثری آموزشی در باب ارز دیجیتال است. مارک آتوود در این کتاب تمام نکات مربوط به بلاک چین را با زبانی ساده و همه‌فهم برای شما شرح داده است. گفتنی‌ست که اگرچه توضیح بلاک چین کتابی مستقل به شمار می‌رود، پیش از این، به همراه کتابی با عنوان توضیح بیت کوین در مجلدی واحد عرضه شده بوده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی توضیح بلاک چین:

تردیدی نیست که موضوع ارزهای دیجیتال (بلاک چین، بیت کوین و …) یکی از چالش‌های جدیِ مردم و دولت‌ها در عصر پیش روست. به گمان بسیاری، آینده از آنِ گروهی‌ست که خود را به بهترین شکل ممکن با تغییرات اقتصادی و چه بسا اجتماعی – سیاسیِ ناشی از گسترش کاربرد ارزهای دیجیتال به جای ارزهای کاغذی، وفق می‌دهند. در مقابل، آن عده که نتوانند مناسبات جهان جدید را بپذیرند، آرام آرام از عرصه‌ی زندگی اجتماعی به کناری نهاده می‌شوند.

بنا بر آنچه گفتیم، آموختن درباره‌ی ارزهای دیجیتال امری لازم و ضروری‌ست. در همین راستا، تماشای فیلم‌های آموزشی و البته، مطالعه‌ی کتاب‌های مقدماتی در حیطه‌ی مربوطه، بسیار راهگشا و پرثمر خواهد بود. در این زمینه ما کتابی با عنوان توضیح بلاک چین (Blockchain Explained) را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ اثری به قلم مارک آتوود (Mark Atwood)، کارشناس برجسته و بادانشِ اقتصاد دیجیتالی.

به طور خلاصه باید گفت که کتاب پیش رو به تمام پرسش‌های احتمالی شما در باب بلاک چین و سازوکار حاکم بر آن پاسخ خواهد داد؛ به نحوی که پس از اتمام مطالعه‌، می‌توانید خود را، لااقل در میان اطرافیانتان، صاحب‌‌نظرِ حوزه‌ی ارزهای دیجیتالی بنامید!

در پایان، برای آشنایی بیشتر شما با ساختار کتاب توضیح بلاک چین، قسمتی از مقدمه‌ی اثر را برایتان نقل می‌کنیم:

«مردم شاید نتوانند درک درستی از بلاک چین داشته باشند، اما درک مفهوم بلاک چین بسیار ساده است. اگرچه ممکن است بلاک چین به طور یقین مانند اینترنت یا سایر نوآوری‌های آشکار جهان، مانند آیپد و آیفون محبوب نباشد، ولی به همان اندازه مهم است. بلاک چین اساساً یک فرایند بانکی است و پول آن ارز رمزدار نامیده می‌شود.»

خلاصه کتاب صوتی توضیح بلاک چین مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث نوین اقتصادی مخاطبین اصلی این کتابند.

با مارک آتوود بیشتر آشنا شویم:

دستیابی به موفقیت مالی خیره‌کننده در سن 26 سالگی، برای عموم مردم دستاوردی غیرقابل تصور است. اگرچه مارک آتوود برخلاف عموم مردم به امکان حصول چنین موفقیتی باور داشت و در نهایت نیز آن را محقق ساخت! البته دستاورد مالی خارق‌العاده‌ی او یک‌شبه به دست نیامد، بلکه از پی کار سختِ مداوم و تلاش خستگی‌ناپذیر حاصل شد.

حال، او در مقام نویسنده و سخنران راهنمای جوانانی‌ست که همچون خود وی سودای رسیدن به بزرگ‌ترین آرزوها را در سر می‌پرورانند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی توضیح بلاک چین می‌شنویم:

بلاک چین پایگاه داده‌های توزیع‌ شده است. چندین کامپیوتر، دارای کپی‌های متعدد از تمامی داده‌ها، که در شبکه‌ی همتا به همتا به هم متصل هستند. این شبکه فاقد سرور و پایگاه داده‌های متمرکز است و خود پایگاه داده‌ها نیز در داخل شبکه، غیرمتمرکز است. هر زمان که هر تراکنشی انجام می‌شود، از طریق کلید عمومی رمزدار، تراکنش به صورت دیجیتالی امضا می‌شود.

شما می‌توانید از کلیدهای عمومی برای امضا و رمزگذاری پیام‌ها استفاده کنید. تنها گیرنده می‌تواند با استفاده از کلید خصوصی خود، پیام‌ها را رمزگشایی کند. کلیدهای عمومی، بدون هرگونه تغییر برای تصدیق هویت، تراکنش و تأیید تراکنش‌های بلاک چین، مورد استفاده قرار می‌گیرند.





معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی توضیح بلاک چین | مارک آتوود | انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی