دسته‌بندی نشده · آوریل 11, 2022 0

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی حفظ یادمان‌های باستانی | سارا پارکاک | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر



معرفی خلاصه کتاب صوتی حفظ یادمان‌های باستانیسارا پارکاک در خلاصه کتاب صوتی حفظ یادمان‌های باستانی توضیح می‌دهد که چرا پاسداری از گنجینه‌های باستانی ضرورتی اساسی دارد. گفتنی‌ست که اثر حاضر ذیل مجموعه سخنرانی‌های تدتاک منتشر می‌شود.

درباره خلاصه کتاب صوتی حفظ یادمان‌های باستانی:

باستان‌شناسی به ما یاد می‌دهد که آدمیزاد در طول تاریخ هیچ تغییری نکرده است… سارا پارکاک در خلاصه کتاب صوتی حفظ یادمان‌های باستانی (Help discover ancient ruins before it’s too late) برای ما از جوک‌هایی می‌گوید که اهالی بین‌النهرین، حدود سه هزار و پانصد سال پیش، درباره‌ی مادرشوهرها می‌گفته‌اند! و از همسایگانی در مصر باستان که به گواه شواهد محققان و مردم‌شناسان، گرد هم جمع می‌شده‌اند و پشت سر هم حرف می‌زده‌اند! و بامزه‌تر از همه، از پسربچه‌ای که سه هزار سال پیش، مدرسه را، به قول پارکاک، «پیچانده» تا به تفریح برود.

به طور کلی، باستان‌شناسی علمی برای محافظت از یادمان‌های فرهنگی و مهم‌تر از آن، پاسداری از اشتراکات بشری‌ست. باستان‌شناسی و البته تاریخ، دو رشته‌ی مهم‌اند که با آشکار ساختن کم و کیف زندگی پدران و مادران ما، برای انسان‌ها از ارزش‌هایی جهان‌شمول و مشترک و رفتارهایی کم‌وبیش بی‌تغییر می‌گویند که در طول هزاره‌ها بر انسان حاکم بوده است.

به همین خاطر باید با حساسیتی بیشتر به مراقبت از گنجینه‌های باستانی مبادرت ورزید. این امر، چنانکه خواهید شنید، اصلی‌ترین دغدغه‌ی سارا پارکاک در خلاصه کتاب صوتی حفظ یادمان‌های باستانی بوده است.

خلاصه کتاب صوتی حفظ یادمان‌های باستانی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث باستان‌شناسی مخاطبین اولیه‌ی این سخنرانی تد از سارا پارکاک‌اند.

با سارا پارکاک بیشتر آشنا شویم:

سارا پارکاک (Sarah Parcak) باستان‌شناس و محقق آمریکایی است. او که در سال 1979 متولد شده و این روزها دهه‌ی پنجم زندگی را پشت سر می‌گذراند، تاکنون دو کتاب تخصصی در زمینه‌ی باستان‌شناسی به رشته‌ی تحریر درآورده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی حفظ یادمان‌های باستانی می‌شنویم:

کمتر از یک هزارمِ یک درصد از کل محوطه‌های باستانی دلتای مصر رو بررسی کردیم. وقتی هزاران محوطه‌ی باستانی دیگه رو که من و همکارهام روش کار کردیم به این تعداد اضافه کنیم، به نظر ما در مقایسه با چیزی که مونده و روشون کار نکردیم غیرقابل مقایسه‌ست. به نظر من، علی رغم تمام محوطه‌هایی که همکارهام روشون کار کردن، هنوز میلیون‌ها محوطه‌ی باستانی مونده که روشون کار نشده و بررسی‌شون کاری کمتر از استفاده از تمام پتانسیل وجودیمون نیست.

اما یه چالش پیش رومونه: طی سال گذشته شاهد اخبار اسفباری از تخریب و غارت محوطه‌های باستانی توسط آدم‌هایی مثل داعش بودیم. داعش تمام معابد پالمیرا رو نابود کرده…
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی حفظ یادمان‌های باستانی | سارا پارکاک | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر