دسته‌بندی نشده · آوریل 2, 2022 0

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه گذاری روی جهانی بهتر | جف مولگان | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر



معرفی خلاصه کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه گذاری روی جهانی بهترجف مولگان در خلاصه کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه گذاری روی جهانی بهتر وضعیت امروز نظام سرمایه‌داری را بررسی کرده و اقتضائات نوین بازار را از منظری جامعه‌شناختی مورد مطالعه قرار داده است. لازم به ذکر است که اثر حاضر ذیل مجموعه سخنرانی‌های تدتاک به انتشار می‌رسد.

درباره خلاصه کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه گذاری روی جهانی بهتر:

ماهیت نظام سرمایه‌داری، به عنوان پایدارترین و منعطف‌ترین سیستم اقتصادی – اجتماعی‌ای که تا به حال در جوامع بشری پیاده شده است، از همان بدو پیدایش تا به امروز، محل پرسش اندیشمندان در حوزه‌های گوناگون فکری، از جمله اقتصاد، سیاست، و جامعه‌شناسی بوده است.

واقعیت آن است که سرسخت‌ترین مخالفان و منتقدان نظام سرمایه‌داری نیز، لاجرم بر بسیاری از جنبه‌های مثبت آن صحه می‌گذارند. ایشان مثلاً در این باره که سرمایه‌داری در سطح عمومی موجب افزایش ثروت عمومی و کاهش محسوس فقر مطلق (و نه فقر نسبی) شده است، جای هیچگونه تردیدی نمی‌بینند. مسئله‌ی بسیاری از آن‌ها اما این است که این آمار و عملکرد مثبت، به چه بهایی و تحت چه شرایطی محقق شده است.

برای برخی دیگر اما مسئله نه خود سرمایه‌داری، بلکه گذشته و آینده‌ی آن است. جف مولگان یکی از همین دسته افراد است. او در خلاصه کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه‌گذاری روی جهانی بهتر (Post-crash, investing in a better world) که نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی یکی از سخنرانی‌هایش می‌باشد، با بررسی سیر تطور نظام سرمایه‌داری، چشم‌انداز پیش روی آن را ترسیم نموده است. نکته‌ی قابل توجه در تحلیل جف مولگان، توجه او به تحولات جامعه‌شناختی، به جای تکیه بر داده‌های اقتصادی‌ست. فرض اساسی او نیز این است که سرمایه‌داری، در حرکتی آرام اما متداوم، رو به سوی اجتماعی شدن داشته، و روز به روز بیشتر از قواعد خشک و ناانسانی حاکم بر بازار فاصله می‌گیرد.

خلاصه کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه گذاری روی جهانی بهتر مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی و جامعه‌شناختی مخاطبین اصلی جف مولگان در خلاصه کتاب صوتی حاضرند.

با جف مولگان بیشتر آشنا شویم:

جف مولگان (Geoff Mulgan) استاد هوش اجتماعی و سیاست‌گذاری عمومی در کالج لندن، و مؤلف چند عنوان کتاب در حوزه‌ی برنامه‌ریزی اقتصادی‌ست. او متولد سال 1961 بوده و اصالتی بریتانیایی دارد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه گذاری روی جهانی بهتر می‌شنویم:

از اون زمان واقعاً دوران ترقی فوق‌العاده‌ای رو طی کردیم. طولانی‌ترین دوره‌ی رشد و پیشرفت تو تاریخ بریتانیا. به رشد و موفقیت بی‌سابقه‌ای رسیدیم اما این رشد لزوماً همیشه اون چیزی که نیاز داشتیم رو برآورده نکرده. اچ. ال. منکن می‌گه برای هر مشکل پیچیده‌ای یه راه حل ساده وجود داره که اشتباهه. البته من قصدم این نیست که بگم پیشرفت و ترقی اشتباهه.

اما خیلی قابل توجهه. تو طول همه‌ی این سال‌های شکوفایی، خیلی چیزا بهتر نشدن. نرخ افسردگی تو کشورهای غربی همینطور بیشتر شد. اگه به آمریکا نگاه کنید، تعداد آمریکایی‌هایی که کسی رو نداشتن باهاش راجع به مسائل مهم صحبت کنن، از ده درصد به بیست و پنج درصد رسید…
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه گذاری روی جهانی بهتر | جف مولگان | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر