دسته‌بندی نشده · آوریل 18, 2022 0

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی زمین دیگر جا ندارد | پل گیلدینگ | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر



معرفی خلاصه کتاب صوتی زمین دیگر جا نداردپل گیلدینگ در خلاصه کتاب صوتی زمین دیگر جا ندارد تلاش کرده تا ضمن ارائه‌ی چشم‌اندازی از وضعیت نابه‌سامان منابع طبیعی در جهان امروز، راه‌ حل‌های نجات زمین از خطر نابودی کامل را نیز به طور مختصر به بحث بگذارد. اثر حاضر ذیل مجموعه سخنرانی‌های تدتاک به انتشار می‌رسد.

درباره خلاصه کتاب صوتی زمین دیگر جا ندارد:

از زمان طرح اولیه‌ی موضوع تهدیدات زیست‌محیطی و خطرات اقلیمی چندین دهه می‌گذرد؛ اما این بحث در هیچ برهه‌ای از زمان به اندازه‌ی امروز داغ و جنجال‌برانگیز نبوده است. رشد بی‌شتاب صنعت، افزایش فزاینده‌ی جمعیت، اوج‌گیریِ مهارناپذیر فعالیت‌های کارخانه‌ای، گسترش شهرها، تخریب بی‌وقفه‌ی مناطق طبیعی، گرمایش جهانی و غیره و غیره، عواملی‌اند که مدت‌هاست زنگ خطری جدی را برای دوست‌داران محیط‌زیست به صدا درآورده‌اند؛ زنگ خطری که بی‌توجهی بدان بی‌شک عواقبی بی‌بازگشت، نه فقط برای آدمی، بلکه برای تمام حیات زمینی، به دنبال خواهد داشت.

پل گیلدینگ (Paul Gilding) در خلاصه کتاب صوتی زمین دیگر جا ندارد (The Earth is Full) به بررسی همین موضوع پرداخته است. او در این اثر که در واقع نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی یکی از سخنرانی‌هایش می‌باشد، به این پرسش پاسخ داده که برای نجات زمین از خطرِ تهی شدن از منابعِ بی‌بازگشت، باید دست به چه اقداماتی بزنیم. توصیه‌های او، از آن جهت که معطوف به سیاست‌گذاری‌های کلان‌اند، خصوصاً باید مورد توجه دولت‌مردان در اقصی نقاط جهان قرار گیرند.

خلاصه کتاب صوتی زمین دیگر جا ندارد مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی، دو دسته از مخاطبین اصلی خلاصه کتاب صوتی حاضرند.

با پل گیلدینگ بیشتر آشنا شویم:

پل گیلدینگ فعال محیط زیست و سخنران اهل استرالیاست. او در سال 1959 متولد شده و این روزها هفتمین دهه از زندگی‌اش را پشت سر می‌گذارد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی زمین دیگر جا ندارد می‌شنویم:

دیگه وقتشه که دست از انکار کردن برداریم و بپذیریم که هیچ اقدامی نمی‌کنیم. حتی نزدیکش هم نیستیم و قرار نیست تا زمانی که به اقتصاد ضربه بزنه کاری بکنیم. برای همینه که پایان رشد اقتصادی مسئله‌ی محوری و اتفاقیه که باید براش آماده بشیم. این انتقال کی شروع می‌شه؟ این فروپاشی کی شروع می‌شه؟

به نظر من که شروع شده! می‌دونم که خیلی‌ها قضیه رو به این صورت نمی‌بینن. ما اصولاً تمایل داریم دنیا رو نه به اون شکلی که هست، یعنی یکپارچه، بلکه به صورت مشکلات مستقل از هم ببینیم. اعتراضات تسخیر وال استریت رو می‌بینیم. بحران مالی فزاینده رو می‌بینیم. افزایش نابرابری رو می‌بینیم…
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی زمین دیگر جا ندارد | پل گیلدینگ | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر