دسته‌بندی نشده · آوریل 22, 2022 0

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی طبقه‌ی کارگر فراموش شده‌ی آمریکا | جی. دی. ونس | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر



معرفی خلاصه کتاب صوتی طبقه‌ی کارگر فراموش شده‌ی آمریکاجی. دی. ونس در خلاصه کتاب صوتی طبقه‌ی کارگر فراموش شده‌ی آمریکا به موضوع بی‌عدالتی اجتماعی پرداخته و درباره‌ی معضلاتی که فقر به بار می‌آورد هشدارهایی جدی به ما داده است. اثر حاضر ذیل مجموعه سخنرانی‌های تدتاک منتشر می‌شود.

درباره خلاصه کتاب صوتی طبقه‌ی کارگر فراموش شده‌ی آمریکا:

ایالات متحده‌ی آمریکا صاحب بزرگ‌ترین اقتصاد دنیاست. آمارها حاکی از آن است که این کشور به عنوان سردمدار حکمرانیِ مبتنی بر نظام سرمایه‌داری، در یک قرن گذشته عملکردی مثبت در کاهش فقر مطلق و تأمین رفاه جمعی داشته است؛ پس باید اقتصاد سرمایه‌داری، خصوصاً از نوع آمریکایی آن را مدلی نسبتا کارآمد و در جای خود موفق تلقی کرد.

اما در چند سال اخیر شکاف‌های طبقاتی در این کشور روبه‌فزونی گذاشته است. آری، فقر مطلق کم و بیش ریشه‌کن شده؛ اما فقر نسبی نه تنها کمتر نشده، بلکه افزایش نیز یافته است. چرا و تحت چه سازوکاری؟ این سوال، صرف نظر از پاسخ احتمالی‌اش، توجه طیف وسیعی از اقتصاددانان و جامعه‌شناسان آمریکایی را به خود جلب کرده.

در خلاصه کتاب صوتی طبقه‌ی کارگر فراموش شده‌ی آمریکا (America’s forgotten working class) شنونده‌ی سخنان جی. دی. ونس (J.D Vance)، سرمایه‌دار آمریکایی و عضو حزب جمهوری‌خواه خواهید بود. او در این اثر کوتاه چشم‌اندازی کلی از وضعیت امروز کارگران آمریکایی پیش چشم ما ترسیم کرده و خطرات عدم توجه به مسئله‌ی رشد فقر و نابرابری را گوشزد کرده است.

خلاصه کتاب صوتی طبقه‌ی کارگر فراموش شده‌ی آمریکا مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث سیاسی و اجتماعی مخاطبین اصلی این سخنرانی از جی. دی. ونس‌اند.

با جی. دی. ونس بیشتر آشنا شویم:

او سرمایه‌دار و تحلیل‌گر سیاسیِ اهل آمریکاست. ونس در سال 1984 به دنیا آمده، و این روزها چهارمین دهه از زندگی خود را سپری می‌‌کند. پیش از این کتابی با عنوان «هیل بیلی: روزگار آمریکایی‌های پشت کوه نشین» از او به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی طبقه‌ی کارگر فراموش شده‌ی آمریکا می‌شنویم:

خیال می‌کنیم این چیزا زیاد اتفاق نمی‌افته. اما بررسی بنیاد اعتماد کودکان ویسکانسین، نشون می‌ده که چهل درصد از فرزندان خانواده‌های کم‌درآمد، و بیست و نه درصد از فرزندان خانواده‌های پردرآمد، دچار آسیب‌های روحی کودکی می‌شن. یک لحظه به معنیش فکر کنین. اگه درآمد خانواده‌تون پایین باشه، تقریباً نصف شما با آسیب‌های روحی کودکی روبه‌رو می‌شن.

این فقط مشکل یک عده‌ی خاص نیست. یک معضل بزرگه. می‌دونیم چی به سر بچه‌هایی که همچین زندگی‌ای رو تجربه می‌کنن میاد. به احتمال خیلی زیاد، معتاد می‌شن، به زندان می‌رن، ترک تحصیل می‌کنن، و یا بدتر، همون کاری رو با بچه‌هاشون می‌کنن که پدر و مادرهاشون با اونها کردن…
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی طبقه‌ی کارگر فراموش شده‌ی آمریکا | جی. دی. ونس | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر