دسته‌بندی نشده · مارس 24, 2022 0

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی غریزه جاودانگی | ناتالی امانز | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر



معرفی خلاصه کتاب صوتی غریزه جاودانگیدر خلاصه کتاب صوتی غریزه جاودانگی شنونده‌ی سخنرانی کوتاهی از ناتالی امانز خواهید بود که در آن میل انسان به جاودانگی از منظر علمی، فلسفی و الهیاتی مورد واکاوی قرار گرفته است. گفتنی‌ست که اثر حاضر ذیل مجموعه سخنرانی‌های تدتاک به انتشار می‌رسد.

درباره خلاصه کتاب صوتی غریزه جاودانگی:

گرایش به بقا و میل به جاودانگی، به نحوی در تمام افراد بشری وجود دارد. البته برخی این گرایش را سرکوب کرده و چه بسا انکار کنند. مثلاً زیست‌شناس معاصر، ریچارد داوکینز، معتقد است که گرایش به زندگی ابدی برخلاف آنچه الهی‌دانان می‌گویند، فطریِ انسان نیست. بلکه ممکن است در بسیاری وجود نداشته باشد. اما گروهی دیگر، از جمله برخی از روانشناسان معاصر، معتقدند که نیاز و میلی که از آن سخن می‌گوییم، چنان اساسی و همگانی‌ست که بیراه نخواهد بود اگر بگوییم که ساختار ذهن بشر بر اساس آن تعریف می‌شود.

ناتالی امانز یکی از افرادی‌ست که چنین دیدگاهی دارد. او در خلاصه کتاب صوتی غریزه جاودانگی به این پرسش که “ریشه‌ی میل آدمی به بقا را در کجا باید جست؟” پاسخی مختصر و در عین حال جامع (از این لحاظ که پاسخش توأمان دارای جنبه‌های فلسفی، روانشناختی و دینی‌ست) داده است.

به باور امانز، غریزه‌ی جاودانگی، یا به زبان ساده، این احساس که «منِ» هر یک از ما به نحوی پس از مرگِ بدنمان به هستی ادامه می‌دهد، علت بسیاری از عواطف و غرایز دیگر (از جمله عشق و احساس تعلق) در ماست. البته این ادعای بزرگی‌ست و فهم دقیق آن تنها از رهگذر گوش سپردن به استدلال‌های علمی ناتالی امانز حاصل خواهد شد. به همین خاطر بهتر می‌بینیم که همین حالا مطلب مختصر خود را به پایان رسانیم و از شما دعوت کنیم که شنونده‌ی این سخنرانی باشید.

خلاصه کتاب صوتی غریزه جاودانگی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث روانشناختی و فلسفی مخاطبین اصلی این خلاصه کتاب صوتی‌اند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی غریزه جاودانگی می‌شنویم:

برای ارزیابی این مسئله که آیا بچه‌ها دارای احساس غریزی و ریشه‌ای درباره‌ی زندگی جاودانه هستن یا نه، باید رویکرد آزمایشگاهی نوینی رو یاد می‌گرفتم. راه حلم این بود که روشی مبنی بر آزمایش درک شهودی کودکان از دورنمای زندگی جاودانه رو توسعه ببخشم که به طور کلی از موضوع مرگ اجتناب کنه. بعد از مکاتبات فراوانی که با برینگ انجام گرفت به این نتیجه رسیدم که اگر از بچه‌ها درباره‌ی قبل از به دنیا اومدنشون بپرسم، شاید موضوع حل بشه.

این دوره که به اون پیش از زندگی گفته می‌شه در مذاهبی مثل هندوئیسم بیان شده و مفهوم تناسخ رو در بر می‌گیره. با این حال باورهای مذهبی درباره‌ی دوره‌ی پیش از زندگی اونقدر گسترده نیستن.
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی غریزه جاودانگی | ناتالی امانز | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر