دسته‌بندی نشده · مارس 16, 2022 0

معرفی و دانلود رایگان کتاب هویت: موفقیت‌های نامرئی | مهدی رابطی | نشر مانیان



معرفی کتاب هویت: موفقیت‌های نامرئیکتاب هویت نوشته‌ی مهدی رابطی، مطالبی کاربردی و تمرین‌هایی با متد I.U.X.A دربردارد که می‌تواند مانند یک کارگاه عملی موفقیت، به‌مرور کیفیت زندگی شما را ارتقا بخشد. اگر خواسته‌ی واقعی قلب خود را بدانید، این اثر می‌تواند طوفانی در زندگی شما ایجاد کند و شما را به اهدافتان برساند.

درباره‌ی کتاب هویت:

کتاب حاضر با به کارگیری منطق و فلسفه به بحث موفقیت در زندگی و رسیدن به اهداف شخصی می‌پردازد که می‌تواند راهی نو در میان بن‌بست‌ها و امیدی جدید در میان سردرگمی‌های شما باشد. وقتی حرف از منطق و فلسفه می‌شود گاهی فکر می‌کنیم باید با مطالبی سنگین و غیرقابل فهم روبرو شویم. اما کتاب هویت به زبانی که برآمده از دل است و با بیانی ساده مطالبی که به اهداف ختم می‌شود را به شکل داستان‌ها و مثال‌هایی ملموس و گاهی واقعی توضیح می‌دهد به طوری که مفاهیم عمیق آن به‌روشنی قابل‌فهم می‌شود.

مطالعه‌ی کتاب هویت باعث می‌شود شما در کنار لذتی که از خواندن مطالبی منحصربه‌فرد در حوزه موفقیت می‌برید، جهان را با نگاهی جدید و خاص ببینید تا بتوانید نه‌تنها زندگی‌تان را تغییر دهید، بلکه در بحث‌ها و سخنرانی‌های خود حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید. معمولاً کتاب‌های موفقیت، مدیریت، هدف‌گذاری و… از روانشناسی و مطالب مرتبط با آن حرف می‌زنند. اما این کتاب که با متد I. U. X. A نوشته شده است می‌تواند با رویکرد جدیدی که به بحث موفقیت دارد شما را به شکلی لذت‌بخش با مطالبی آشنا کند که شاید تابه‌حال از این زاویه به موضوع نگاه نکرده باشید.

در بخش اول، این کتاب شما را با نگاهی انتقادی نسبت به برخی مطالب موجود در بحث موفقیت آشنا می‌کند. سپس با دیدگاهی جدید ریشه مشکل را به شما نشان می‌دهد و راه‌حلی جدید بر پایه همین متد را معرفی می‌کند و در انتها با جزئیات بیشتر به شما کمک می‌کند تا بتوانید به اهداف خود برسید. کتاب هویت به‌شکلی نوشته شده است که بتواند علاوه بر آنچه به‌صورت آگاهانه دریافت می‌کنید ناخودآگاه شما را نیز هدف قرار دهد، به شکلی که حتی اگر فقط یک‌بار کتاب را خوانده باشید تأثیر خود را در زندگی و نوع نگرش شما نسبت به جهان بگذارد.

ترجیح مهدی رابطی نویسنده‌ی کتاب بر این است که به جای تکرار مطالب موجود درکتاب‌های متعدد به شما نقشه‌ای بدهد که خودتان بتوانید هدفتان را پیدا کنید و از طرفی دیگر به جای نشان دادن راه رسیدن به موفقیت، چراغ‌ها را روشن کند تا خودتان بهترین مسیر را انتخاب ‌کنید و با ندای قلبتان حرکت را آغاز نمایید. گاهی موفقیت جایی است که حتی فکرش را هم نمی‌کنید. شاید شما هم مانند افراد مشهور جهان باید خودتان مسیر موفقیت را پیدا کنید.

کتاب هویت مناسب چه کسانی است؟

با مطالعه‌ی کتاب حاضر می‌توانید به تغییر و تحولاتی مثبت در زندگی دست یابید و مسیر زندگی خود را رو به سوی اهداف و موفقیت تنظیم نمایید.

جملات برگزیده کتاب هویت:

– تحول از شک آغاز می‌شود.
– حرف زدن را تمام کن و کاری را شروع کن.
– حماقت، تکرار کاری یکسان و انتظار نتیجه متفاوت است. «آلبرت انیشتین»
– بهترین استراتژی جنگیدن نیرومند بودن در نقاط مشخص و روشن است. «ناپلئون بناپارت»

در بخشی از کتاب هویت می‌خوانیم:

مهم‌تر از داشتن، بودن است. مهم این است که شما چه کسی هستید. مشکل ما آدم‌ها این است که قبل از اینکه بفهمیم چه کسی هستیم، یا بخواهیم کسی شویم، آرزوی داشتن می‌کنیم. اگر ندانی چه کسی هستی یا دوست داری چه کسی باشی، از کجا می‌فهمی چطور باید احساس خوشبختی کنی که بخواهی آن را آرزو کنی. خیلی‌ها را می‌شناسم که وقتی در کلاس زبان، موسیقی یا کلاس‌های این‌چنینی ثبت‌نام کردند، در ابتدا قصد داشتند تا انتهای مسیر بروند، اما اواسط کار دیگر آن انگیزه اولیه را نداشتند. یا در دوره‌ی ما که رفتن به دانشگاه همانند معجزه بود فکر می‌کردند اگر دانشگاه بروند زندگی‌شان متحول می‌شود، یا اگر ازدواج کنند زندگی‌شان تغییر می‌کند. اما به‌محض رسیدن به آرزویشان یا نهایتاً شش ماه بعد دوباره همه‌چیز مثل قبل و یا شاید هم بدتر از قبل شده است.

قبل از اینکه خویشتن را بشناسید و بفهمید چه کسی هستید، داشتن هر آرزویی که حس می‌کنید با دستیابی به آن خوشبخت خواهید شد، مانند یک توهم است. چرا؟ چون آرزوهای شما بستگی به شرایط، زمان و موقعیتی دارد که در آن قرار دارید. شاید خیلی از آرزوهای شما با آرزوهای سه یا پنج سال پیش شما تفاوت داشته باشد. چه‌بسا آرزوهایی داشته‌اید که برآورده شده و پشیمان هستید و همین‌طور آرزوهایی که برآورده نشده و بابت آن‌ها خوشحال هستید.

قبل از اینکه برای داشته‌های خود تلاش کنید، به اینکه چه کسی هستید فکر کنید. بعد به این فکر کنید چه کسی می‌توانید باشید. می‌دانید چگونه؟ مانند کار کردن با برنامه‌های مسیر‌یاب.

شما باید اول به نرم‌افزار بگویید کجا هستید، سپس بگویید کجا می‌خواهید بروید. به این صورت نرم‌افزار با توجه به‌جایی که هستید و جایی که می‌خواهید بروید متوجه می‌شود که چه مسیری را باید به شما پیشنهاد بدهد.
فهرست مطالب کتابسخن ناشر
پیش‌گفتار
مقدمه
فصل اول: پالایش
تلنگر کارساز
در جستجوی موفقیت
برزخ
قانون جذب، دروغ یا حقیقت؟
فصل دوم: فاز فلسفه
سرگشتگی
دنیایی جدید
بودن یا نبودن مسئله این است
من که هستم؟
پی‌نوشتی بر سیر تاریخی واژه‌ی «هویت»
داستان هویت
انسان حافظه است
تحلیل اطلاعاتی
حجم یا محتوا؟
حافظه چگونه شکل می‌گیرد؟
تو کیستی؟
فصل سوم: عوامل هویت‌ساز
نقش عوامل هویت‌ساز در ساخت حافظه
محیط، موقعیت و شرایط
محیط
موقعیت
شرایط
ارتباطات بین فردی
دسته اول: الگوها
دسته دوم: هم‌تیمی‌ها
دسته سوم: شاگردان
نتیجه
برخورد اجتماعی
دسته اول: خدمت‌رسان‌ها
دسته دوم: همکاران
دسته سوم: مراجعین
سلبریتی‌ها
حواس پنج‌گانه
ذهن (افکار، تجسمات و تخیلات)
ضعف اول: حذف خبر
ضعف دوم: پیش‌داوری
ضعف سوم: دست‌کاری اهمیت خبر
تفکر
تجسم
تخیل
اقدامات (حرکات، رفتار و عادات)
عادات
رفتار
حرکات
سخن پایانی
داستان نهایی





معرفی و دانلود رایگان کتاب هویت: موفقیت‌های نامرئی | مهدی رابطی | نشر مانیان