دسته‌بندی نشده · ژوئن 12, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب اثر مرکب: روش‌های ساده اما شگفت‌انگیز برای چند برابر کردن موفقیت | دارن هاردی | انتشارات پندار تابان



معرفی کتاب اثر مرکب: روش‌های ساده اما شگفت‌انگیز برای چند برابر کردن موفقیتدارن هاردی در کتاب اثر مرکب اثر پرفروش نیویورک‌تایمز و آمازون یک حرف اصلی دارد، آن هم اینکه راز سحرآمیزی برای موفقیت وجود ندارد و زمان آن فرا رسیده که به افسانه‌ی ره صد ساله را یک شبه رفتن خاتمه دهیم و برای برآورده کردن آرزوها و رسیدن به اهدافمان به روش‌های عقلانی و عملیاتی متوسل شویم. او در این کتاب با تمرینات و دستورات کاربردی کمک‌تان می‌کند تا برنده‌ی رقابت باشید و زندگی‌‌ای برای خود بسازید که شایستگی آن را دارید.

درباره‌ی کتاب اثر مرکب:

ادعاهای هیجان‌انگیزی در رابطه با پولدار شدن، خوش‌اندام شدن، جوان‌تر شدن، جذاب‌تر شدن و …. مدام ما را بمباران می‌کنند. این پیام‌های تکرارشونده، احساس و درک ما را در رابطه با آنچه که واقعاً برای موفق شدن لازم است تحریف کرده‌اند. به عقیده دارن هاردی ما اصول پایه‌ای ساده ولی ژرفی را که برای موفق شدن لازم است از نظر دور داشته‌ایم پس بهتر است در روش‌های خود یک تجدید نظر حسابی داشته باشیم.

کتاب اثر مرکب (The Compound effect) نوشته دارن هاردی به شما نشان می‌دهد که با داشتن انتخاب‌های کوچک هوشمندانه، می‌توانید به پاداش‌هایی بزرگ دست پیدا کنید. البته جالب‌ترین جنبه این کتاب این است که، هرچند نتایج عظیم هستند اما قدم‌های لازم برای رسیدن به آن نتایج در لحظه‌ی برداشته شدن، آن‌قدرها مهم به نظر نمی‌رسند.

استراتژی‌های این کتاب چه در زمینه بهبود سلامت، چه رابطه‌ یا امور مالی، مهم هستند. این تغییرات چنان ظریف‌ هستند که تقریباً اصلاً متوجهشان نمی‌شوید. این تغییرات کوچک، نتیجه‌های آنیِ خیلی کمی در پی دارند، یا اصلاً هیچ نتیجه‌ای به بار نمی‌آورند اما همین قدم‌های کوچکِ به‌ظاهر کم‌اهمیتی که به‌طور پیوسته در گذر زمان برداشته می‌شوند، تفاوت بنیادینی در زندگی‌ افراد ایجاد خواهند کرد.

این کتاب به طور مفصل به تاثیر انتخاب‌های ما در موفقیتمان می‌پردازد. دارن هاردی معتقد است همه‌ی ما یکسان به این دنیا می‌آییم: برهنه، وحشت‌زده، و ناآگاه. بعد از آن ورودِ باشکوه، زندگی‌ای که نصیبمان می‌شود صرفاً حاصل جمع انتخاب‌هایی است که می‌کنیم. انتخاب‌های ما می‌توانند بهترین دوست یا بدترین دشمن ما باشند. می‌توانند ما را به هدف‌هایمان برسانند، یا فرسنگ‌ها دورتر از جایی که می‌خواستیم برسیم بکشانند، اما این انتخاب‌ها در نهایت باید عملیاتی شود و به ثمر بنشینند.

در واقع هیچ رژیم غذایی بدون خواسته و اراده‌ی شما نمی‌تواند باعث کاهش وزن‌تان شود. هیچ گاه در یک شبانه‌روز به فردی میلیاردر تبدیل نمی‌شوید و هرگز بدون شناخت، تمرین و اشتیاق، زندگی منحصربه‌فرد خود را به دست نمی‌آورید! اما اعتقاد به این عبارات نقطه‌ای برای شروع است. برای یک ثانیه از همه‌ی فضای پیرامون خود جدا شوید و بدون بحث و جدل به این سؤال جواب دهید: در کجای مسیر اهداف و زندگی‌تان ایستاده‌اید؟

در کتاب اثر مرکب، اصول رسیدن به موفقیت و ادامه‌دار شدن آن را می‌آموزید. در حقیقت همچون یک راهنمای عملی به شما می‌گوید که چطور تصمیم‌های کوچک و به ظاهر بی‌ارزش افراد در طی سال‌ها، با جمع شدن بر روی هم، زندگی‌شان را متحول می‌کند.

کتاب پیش رو، یک راهکار فوق‌العاده است برای دستیابی به آنچه که رویایش را دارید؛ در واقع می‌توان این گونه خیال کرد که در اثر مرکب راهی برای همه‌ی امیال و آرزوها وجود دارد. خواندن این کتاب را در برنامه‌‌ی خود قرار دهید و بگذارید دنیای‌تان تغییر کند.

افتخارات کتاب اثر مرکب:

– حضور در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز
– حضور در فهرست پرفروش‌ترین‌های آمازون
– جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های ایران
– حضور در فهرست کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد

نکوداشت‌های کتاب اثر مرکب:

– دارن هاردی کتاب مقدس جدیدی را در حوزه خودسازی نوشته است. اگر می‌خواهید زندگی‌تان تغییر کند و رویاهای شما به واقعیت تبدیل شود، اثر مرکب این کار را برایتان انجام خواهد داد. (دیوید باخ، کارشناس مالی و نویسنده پرفروش کتاب میلیونر اتوماتیک)

– ساده، مستقیم و اثرگذار! این کتاب راه موفقیت و خوشبختی بیشتر را به شما نشان می‌دهد. (دونی دویچ، تاجر و مدیر شرکت دویچ)

– یک گنجینه پر از ایده و راهکار برای دستیابی به موفقیتی بزرگ که فکرش را هم نمی‌کنید. (برایان تریسی، سخنران و نویسنده پرفروش)

– این اثر نشان می‌دهد که چگونه از طریق توجه کردن به کوچک‌ترین تصمیمات می‌توانیم تغییراتی پایدار ایجاد کنیم. (Blinkist)

– پیوسته مردم در پی امکان این هستند که از جایگاه فعلی خود به جایگاه رویایی خود برسند. این کتاب همان امکان است و اینک نوبت شماست. نوشته‌ای شگفت‌انگیز از یک راهنمای خیرخواه. (رابین شارما)

کتاب اثر مرکب به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب یک پیشنهاد ویژه برای علاقمندان آثار انگیزشی و موفقیت است. کسانی که در جستجوی یک کتاب اثرگذار و عملیاتی هستند، از این اثر نکات ارزشمندی را دریافت خواهند کرد.

با دارن هاردی بیشتر آشنا شویم:

او برجسته‌ترین مربی موفقیت سال‌های اخیر محسوب می‌شود که بیش از 20 سال در صنعت رشد و موفقیت شخصی در جایگاه یک سخنران انگیزشی کار کرده است. دارن هاردی (Darren Hardy) از کودکی با پدرش بزرگ شده و او را یکی از بهترین مربیان خود می‌داند. دارن در سن 18 سالگی تجارت خود را آغاز کرد و در 27 سالگی به یک جوان میلیونر تبدیل شد.

هاردی هدایت سه شبکه موفق تلویزیونی را در کارنامه کاری خود دارد که بیش از 1000 نمایش تلویزیونی با تأثیرگذاری بالا تولید کرده و به مدت هشت سال یعنی تا سال 2015 ناشر و سردبیر مجله موفقیت یکی از پرتیراژترین مجلات دنیا بوده است.

کار کردن، نوشتن، مصاحبه و گزارش برای این مجله باعث شد که با کارآفرینان و مدیران برجسته دنیا از جمله استیو جابز، مارک زاکربرگ، ایلان ماسک و… نشست و برخاست داشته باشد و همین امر راه را برای ورود او به دنیای موفقیت باز کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب اثر مرکب:

– ریشه‌کن کردن عادت‌های ریشه دوانده همچون درخت کاجی تنومند، کاری سخت و مشقت‌بار خواهد بود.
– هرگز از کسی که حاضر نیستید به جای او باشید، نصیحت نخواهید!
– قدرت کم‌رنگ‌ترین جوهر از قوی‌ترین ذهن‌ها بیشتر است.
– همان طرز فکری که شما را به شرایط فعلی‌تان رسانده است، ممکن نیست شما را به‌سوی شرایط دلخواهتان هدایت کند.

در بخشی از کتاب اثر مرکب می‌خوانیم:

مشکل‌ترین جنبه‌ی «اثر مرکب» این است که باید تا مدتی، بی‌وقفه و مؤثر، به کار و تلاشمان ادامه دهیم تا بعد کم‌کم شروع به دیدن نتیجه کنیم. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما این را می‌دانستند؛ آن‌ها شب‌هایشان را به چسبیدن به تلویزیون و تماشای تبلیغات در مورد این نمی‌گذراندند که چه‌طور در عرض سی روز اندامی متناسب پیدا کنند، یا در عرض شش ماه قلمرویی از املاک و مستغلات برای خود بسازند!

شرط می‌بندم پدربزرگ و مادربزرگ تو تمام عمرشان شش روز در هفته، از کله‌ی سحر تا غروب آفتاب کار می‌کردند و پیوسته مهارت‌هایی را که در جوانی‌شان یاد گرفته بودند به کار می‌بستند. آن‌ها می‌دانستند که راز موفق شدن، سخت‌کوشی، انضباط و عادت‌های درست است.

جالب است که ثروت خاندان‌ها معمولاً بعد از یک یا دو نسل از بین می‌رود! دلیلش این است که فراوانیِ زیاده از حد، اغلب به نوعی بی‌علاقگی و بی‌تفاوتی در فرزندان افراد ثروتمند منجر می‌شود، و آن هم به نوبه‌ی خود سبکِ زندگی کم‌تحرکی را به دنبال دارد.

نسل‌های بعدی برخلاف نسل اول برای خلق این ثروت و حفظ آن زحمتی نکشیده‌اند، و لذا منطقی است که ارزش آن را درست درک نکنند، یا بلد نباشند چه‌طور حفظش کنند. این ذهینتِ استحقاقی را اغلب در فرزندان خانواده‌های‌ سلطنتی، ستارگان سینما و مدیران شرکت‌ها می‌بینیم و تا حد کمتری، در همه‌ی بچه‌ها و بزرگسالان.

ظاهراً ملت ما ارزشِ کار و تلاش را از یاد برده‌اند! ما دو یا سه نسل از آمریکایی‌هایی را داشته‌ایم که رفاه، ثروت و راحتی عظیم را تجربه کرده‌اند. به همین دلیل، نگاه جامعه‌ی ما به آنچه که واقعاً برای ایجاد موفقیتِ ماندگار لازم است، چندان واقعی نیست (یعنی به چیزهایی از قبیل داشتن دل و جرأت، انجام‌دادن کار سخت، و صبور بودن)، بنابراین این فاکتورها عمدتاً به فراموشی سپرده شده‌اند.
فهرست مطالب کتابدر ستایشِ کتاب «اثر مرکب»
قدردانی
پیام ویژه‌ی آنتونی رابینز
پیش‌گفتار
فصل 1: اثر مرکب در عمل
فصل 2: انتخاب‌ها
فصل 3: عادت‌ها
فصل 4: تکانه: آغاز حرکتِ تو به سوی هدف
فصل 5: عامل‌های تأثیرگذار بیرونی
فصل 6: شتاب گرفتن: وقتی که نتایجت چند برابر می‌شوند
سخن آخر
ضمائم





معرفی و دانلود کتاب اثر مرکب: روش‌های ساده اما شگفت‌انگیز برای چند برابر کردن موفقیت | دارن هاردی | انتشارات پندار تابان