دسته‌بندی نشده · فوریه 17, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب اعتماد به نفس (کتاب کار) | باربارا مارک وی | انتشارات خانه‌ی رود



معرفی کتاب اعتماد به نفس (کتاب کار)آیا ندای درونی‌تان به شما می‌گوید: من برای انجام این کار به‌اندازه‌ی کافی توانمند نیستم!؟ آیا به‌سادگی ناامید می‌شوید؟ کتاب اعتماد به نفس (کتاب کار) مختص شما نوشته شده است. باربارا مارک وی و سلیا آمپل، به هزاران نفر کمک کرده‌اند تا اعتماد به‌ نفس خود را تقویت کنند و به اهدافی که هرگز به تحقق آن فکر نمی‌کردند، برسند. با این اثر فوق‌العاده شما یاد می‌گیرید با دودلی‌های‌تان کنار بیایید و هرگز خودتان را دست‌کم نگیرید.

درباره‌ی کتاب اعتماد به نفس (کتاب کار):

یکی از ضروری‌ترین نیازها برای رشد فرد و جامعه، داشتن اعتماد به نفس است. این ویژگی به ما جرات ابراز وجود می‌دهد و توانمندی‌های ما را برای دستیابی به شادی، سازندگی و موفقیت پرورش می‌دهد.

تحقیقات نشان داده‌اند که «اعتماد به‌ نفس» تقریباً به تمام آن‌چه ما در زندگی خود به آن نیازمندیم مرتبط است: موفقیت شغلی، روابط اجتماعی مستحکم، داشتن احساس مثبت نسبت به خود و شادکامی! ولی اعتماد به‌ نفس چیست؟ چرا این‌قدر مرموز و توأم با ابهام است؟ چرا همواره به‌نظر می‌رسد که دیگران از آن بهره‌مند هستند و ما از آن محرومیم؟

باربارا مارک وی (Barbara Markway) و سلیا آمپل (Celia Ampel) کتاب حاضر را بر اساس آخرین پیشرفت‌ها در روش‌های «رفتاردرمانی شناختی» (CBT) «درمان پذیرش و تعهد» (ACT) نوشته‌اند که مطالعه‌ی آن بسیار ساده بوده و توانمندی‌های مورد نیاز را به صورت روان و قابل درک، ارائه می‌دهد. هر فصل کتاب، شامل تمرینات ارزشمندی است که فعالیت‌های موردی و عملی را در برمی‌گیرد. اگرچه کتاب بر مبانی علمی استوار است، اما متن آن شما را درگیر اصطلاحات تخصصی و توضیحات نظری پیچیده و طولانی نمی‌کند.

کتاب اعتماد به نفس (کتاب کار) (The Self Confidence Workbook) به‌ منزله‌ی ابزاری با پایه‌ی علمی است تا به شما کمک کند انتقاد‌هایی که به خودتان دارید باعث به دردسر افتادن‌تان نشود. از این طریق شما یاد خواهید گرفت که اهداف با‌معنی برای خودتان تنظیم کنید، با دودلی‌های‌تان کنار بیایید و هرگز خودتان را دست‌کم نگیرید. همچنین یاد خواهید گرفت با آسودگی روی صحنه قدم بزنید، برای ارتقای شغلی خود درخواست کنید، متن‌های سایت خود را بنویسید و از دیگران درخواست آشنایی کنید.

مارک وی و آمپل در این کتاب سعی کرده‌اند به شما کمک کنند تا قدم‌های خود را به سمت «نسخه‌ی بهتری از خود بودن» بردارید. اعتماد به نفس یعنی تمایل به قدم برداشتن به سمت اهداف ارزشمند، هرچند که دلواپس باشید و نتیجه‌ی کارتان نامعلوم باشد.

نکوداشت‌های کتاب اعتماد به نفس (کتاب کار):

– کتاب کار اعتماد به نفس اثری است که در مواقعی که به استراتژی و یا تشویق نیاز داشته باشید، بارها و بارها به آن باز می‌گردید. محتوای کتاب به شدت قابل درک و مملو از نکات علمی است. (دکتر آلیس بویز)

– با تمرین‌های دقیق و توصیه‌های مبتنی بر علم، این کتاب کار به رشد اعتماد به نفس شما کمک می‌کند، بال‌هایش را دراز می‌کند و پرواز می‌کند. دکتر مارک وی با راهنمایی‌های واضح به شما نشان می‌دهد که چگونه رویاهای خود را محقق کنید. (دکتر الن هندریکسن)

– این کتاب مفید ابزار و تمرین‌هایی را ارائه می‌دهد که به شما در دستیابی به اعتماد به نفس کمک کند. دکتر مارک وی شما را از طریق مثال ها، توصیه‌های عملی و استراتژی‌هایی مختلف راهنمایی می‌کند. یک منبع عالی برای هر کسی که به دنبال بهبود خود است! (مگان مک کاچون، نویسنده)

– کتاب اعتماد به نفس (کتاب کار) مختصر، دقیق و به شدت کاربردی است. برخی از کتاب‌های خودیاری ممکن است به نظر برسند که برای نوجوانان نوشته شده‌اند، اما این کتاب این چنین نیست و ترکیب خوبی از توضیحات کوتاه، تمرین‌های نوشتاری و چالش‌های رفتاری است که همگی بر اساس تحقیقات درستی هستند. (آلیس بویز، دکتر و نویسنده)

کتاب اعتماد به نفس (کتاب کار) مناسب چه کسانی است؟

اگر در موقعیت‌های گوناگون دچار استرس و افسردگی می‌شوید، اگر توانایی‌های خود را باور ندارید و در زندگی احساس سردرگمی دارید، خواندن این کتاب را از همین امروز آغاز کنید تا راهکار اثبات‌شده‌ای را که برای کمک به «بازسازی اعتماد به‌ نفس» ارائه می‌دهد، فرا بگیرید.

با نویسندگان کتاب اعتماد به نفس (کتاب کار) بیشتر آشنا شویم:

باربارا مارک وی دکتر روانشناسی باتجربه و خبره‌ای است که 30 سال سابقه فعالیت در این زمینه را دارد. وی تاکنون نویسنده‌ی 4 کتاب بوده و آثارش از نیویورک تایمز، واشنگتن پست، Real Simple ،Business Insider و سایر نشریات به نمایش درآمده است.

سلیا آمپل نویسنده‌ای است که آثارش در نشریات Miami Herald ،South Florida Business Journal ،Daily Business Review و سایر نشریات منتشر شده است.

جملات برگزیده کتاب اعتماد به نفس (کتاب کار):

– همیشه ترسناک‌ترین لحظه‌ی هر کار، دقیقاً پیش از شروع آن است. (استفن کینگ)
– هیچ ارتباطی بین بهترین سخنران بودن و داشتن بهترین نظرات وجود ندارد. (سوزان کین)
– یکی از تضادهای غیرمعمول زندگی این است که هرگاه بیش‌تر خودم را می‌پذیرم، راحت‌تر می‌توانم تغییر کنم. (کارل روگرز)
– اگر صدایی از عمق وجودتان گفت که «شما نمی‌توانید نقاش خوبی باشید، با تمام وجود نقاشی بکشید، آن صدا، خودش خاموش می‌شود. (وینسنت ون‌گوگ)

در بخشی از کتاب اعتماد به نفس (کتاب کار) می‌خوانیم:

باورهای ما در مورد خود، اغلب توسط افراد دوروبرمان شکل می‌گیرد که شامل خانواده، دوستان، پیام‌های رسانه‌ای و دانسته‌های جامعه‌شناسان است، ولی این موضوع به آن معنا نیست که سطح اعتمادبه‌نفس ما از کنترل‌مان خارج است، بلکه درواقع کاملاً بالعکس است.

اعتمادبه‌نفس بر پایه‌ی حسی که شما نسبت به خود دارید استوار است. به این معنا که به یاد داشته باشید چه کسی هستید، ارزش شما چقدر است و کارهای سختی که انجام داده‌اید چه بوده است.

مطالعات نشان داده که یک تمرین ساده‌ی فکری می‌تواند به افراد کمک کند تا بتوانند اضطراب خود را در شرایط پرمخاطره کاهش دهند. در تحقیقاتی که به سرپرستی روانشناسانی به نام‌های دیوید کرسول و دیوید شرمن صورت پذیرفته، از شرکت‌کنندگان خواسته‌شده تا برای یک‌لحظه روی یکی از ارزش‌های اصلی زندگی‌شان تأمل کنند. مثلاً «دوست خوبی بودن» یا «محافظت از محیط‌زیست»، سپس، هر کس چیزی درباره‌ی آن مدتی که این ارزش را تجسم نموده بود، نوشته است.

کسانی که این تمرین را انجام داده‌اند، سطح آدرنالین بسیار کم‌تری در مواجهه با شرایط اضطراب‌آوری مثل امتحانات یا سخنرانی کردن، نسبت به افرادی که این تمرین را انجام نداده‌اند، داشته‌اند، حتی اگر ارزش اصلی موردنظر، ارتباطی به شرایط حاضر نداشته باشد. آن‌چه اهمیت داشت، آن بود که این شرکت‌کننده‌ها به‌جای ابراز شعار پوچ و معمول «من از همه بهتر هستم»، نگاه حقیقیِ عمیقی نسبت به خودشان پیداکرده‌اند.
فهرست مطالب کتابمقدمه
بخش اول: تنظیم گام
فصل اول: درک کردن معنای اعتمادبه ‌نفس
فصل دوم: هدف‌ چینی و سرآغاز
بخش دوم: تدبیرها
فصل سوم: تمرین پذیرش
فصل چهارم: جسم خود را آرام کنید
فصل پنجم: به افکار خود بیندیشید
فصل ششم: بررسی کردن باورها
فصل هفتم: با ترس‌های خود رودررو شوید
فصل هشتم: حرکت به پیش
منابع مطالعه تکمیلی
مآخذ





معرفی و دانلود کتاب اعتماد به نفس (کتاب کار) | باربارا مارک وی | انتشارات خانه‌ی رود