دسته‌بندی نشده · آوریل 17, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب افسانه 2: طلوع ستاره مغرب | براندون مول | انتشارات بهنام



معرفی کتاب افسانه 2: طلوع ستاره مغرببراندون مول در کتاب افسانه 2: طلوع ستاره مغرب ما را بار دیگر به دنیای سحرآمیز آشیانه‌ی افسانه بازمی‌گرداند تا همراه با ست و کندرا با اعضای انجمن ستاره‌ی مغرب مقابله کنیم و این مکان جادویی را نجات دهیم. مجموعه‌کتاب افسانه ازجمله مجموعه‌های پرفروش نیویورک تایمز است و برنده‌ی جوایزی در بخش ادبیات نوجوان نیز شده است.

درباره‌ی کتاب افسانه 2: طلوع ستاره مغرب:

مکانی رازآمیز که خانه‌ی تمام موجودات جادویی است. فضایی عجیب که در آن هم موجوداتی نورانی مانند پریان و تک‌شاخ‌ها زندگی می‌کنند و هم موجوداتی تاریک مانند ترول‌ها و غول‌ها. نام این مکان چیست و کجا واقع شده است؟ و از آن مهم‌تر، چرا این مکان سحرآمیز از دید ما پنهان است؟

مجموعه‌کتاب افسانه (Fablehaven) پاسخ تمام این پرسش‌ها و حتی بیشتر از آن‌ها را با خود دارد. پاسخ این پرسش‌ها شاید شما را سردرگم کند و حتی به وحشت بیندازد… پس خود را آماده‌ی هیجان و ماجراجویی بزرگی کنید!

در جلد اول این مجموعه، با کندرا و ست آشنا شدیم و نخستین مواجهه‌ی آن‌ها را با آشیانه‌ی افسانه دنبال کردیم. حالا، در جلد دوم افسانه با نام طلوع ستاره مغرب (Rise of the Evening Star) این دو نفر با پایان مدرسه بار دیگر پیش پدربزرگ خود بازمی‌گردند. پدربزرگ آن‌ها متخصصانی را استخدام کرده است تا در مقابل انجمن ستاره‌ی مغرب از آشیانه محافظت کنند. اما فرصت کوتاه است و اعضای انجمن ستاره‌ی مغرب به پشت دروازه‌های آشیانه‌ی افسانه پیشروی کرده‌اند. آیا آن‌ها می‌توانند بر ترس‌هایشان غلبه کنند، از نیروهای جادویی‌شان استفاده کنند و دوباره آشیانه‌ی افسانه را نجات دهند؟

براندون مول (Brandon Mull) در این مجموعه‌ی مسحورکننده، در خلال داستانی هیجان‌انگیز، ما را به سفری به دنیای موجودات افسانه‌ای می‌برد تا با جادوی واقعی روبه‌رو شویم و موجوداتی را ببینیم که برداشت ما را از «خوب» و «بد» دستخوش تغییر می‌کنند، موجوداتی که بسیاری از آن‌ها خطرناک‌اند و اگر فرصتی پیش بیاید، برای نجات خود دست به هر کاری خواهند زد!

درباره‌ی مجموعه‌ی افسانه:

مجموعه‌کتاب‌های افسانه پنج کتاب در ژانر فانتزی هستند که براندون مول بین سال‌های 2006 تا 2010 آن‌ها را به رشته‌ی تحریر درآورده است. «آشیانه‌ی افسانه»، «طلوع ستاره‌ی مغرب»، «شیوع طاعون سایه»، «اسرار پناهگاه اژدها، و «کلیدهای زندان اهریمن» پنج جلد این مجموعه را تشکیل می‌دهند که دنباله‌ای با عنوان Dragonwatch نیز دارند که آن هم مجموعه‌ای پنج‌جلدی است.

این مجموعه‌کتاب با استقبال بی‌نظیر مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شده است و در صدر پرفروش‌های بسیاری از فهرست‌ها از جمله نیویورک تایمز قرار گرفته است. علاوه‌بر این، مجموعه‌ی افسانه برنده و نامزد دریافت جوایز ادبی متعددی نیز شده است.

فیلم‌های اقتباس‌شده از کتاب افسانه 2: طلوع ستاره مغرب:

در سال 2006، آوی آراد، تهیه‌کننده‌ی بسیاری از فیلم‌های مارول، اعلام کرد که حق ساخت بسیاری از کتاب‌ها و بازی‌های کامپیوتری را خریده است. یکی از این کتاب‌ها مجموعه‌ی افسانه بود. بااین‌حال، این پروژه هیچ‌گاه انجام نشد.

در سال 2012، کلارک شافر حق ساخت مجموعه‌ی افسانه را خرید و گروهی را گرد هم آورد تا با همکاری نویسنده و شرکت وارنر بروس پیکچرز اقتباسی سینمایی از این مجموعه تهیه کنند. بااین‌حال، تا کنون از ساخت این فیلم نیز اطلاعی در دست نیست.

افتخارات کتاب افسانه 2: طلوع ستاره مغرب:

– از پرفروش‌ترین مجموعه‌های نیویورک تایمز
– مجموعه‌کتاب منتخب معلمان به انتخاب سایت آمازون
– نامزد جایزه‌ی اِی‌اِم‌اِل برای ادبیات نوجوان در سال 2007
– نامزد جایزه‌ی ویتنی در سال 2007

نکوداشت‌های کتاب افسانه 2: طلوع ستاره مغرب:

– مجموعه‌ی افسانه آن‌چنان جذاب است که من سه کتاب اول آن را یک‌شبه خواندم… هر کتاب بهتر از کتاب قبلی بود. این مجموعه بهترین کتاب‌های تخیلی‌ای هستند که در چند سال اخیر خوانده‌ام. کاش وقتی نوجوان بودم این کتاب را خوانده بودم. (کریستوفر پائولینی)

– در نگاه اول، این‌طور به نظر می‌رسد که مجموعه‌ی افسانه مختص کودکان و نوجوانان است. اما مانند مجموعه‌ی هری پاتر، بزرگ‌ترها نیز از آن لذت می‌برند… از براندون مول غافل نشوید؛ او قطعاً به یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان ژانر فانتزی تبدیل خواهد شد. (اورسون اسکات کارد)

– مجموعه‌ی افسانه آن‌چنان استادانه نوشته شده و چنان کششی دارد که جادویش رویتان اثر می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد آن را لحظه‌ای کنار بگذارید. براندون مول نویسنده‌ی فوق‌العاده‌ای است. (کلمبیا دیلی تریبون)

کتاب افسانه 2: طلوع ستاره مغرب برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های فانتزی و تخیلی از خواندن این مجموعه لذت فراوانی خواهند برد.

با براندون مول بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر شهرتش را مرهون مجموعه‌کتاب‌های فانتزی‌ای است که برای کودکان و نوجوانان تألیف می‌کند. براندون مول خود را تحت تأثیر جی. آر. آر. تالکین، سی. اس. لویس و جی. کی. رولینگ می‌داند و تا کنون چندین مجموعه‌ منتشر کرده که موفق شده‌اند در صدر پرفروش‌های نیویورک تایمز، یواِس‌اِی تودی و وال‌استریت جورنال بنشینند.

کتاب «پینگو»، مجموعه‌ی «پنج پادشاهی»، مجموعه‌ی «نجات ارداس» و… از دیگر آثار این نویسنده و تصویرساز هستند.

در بخشی از کتاب افسانه 2: طلوع ستاره مغرب می‌خوانیم:

کیس دست‌هایش را به هم کوبید.

– خب، چه فیلمى رو بریم ببینیم؟

چند دقیقه‌اى را در این زمینه به مذاکره پرداختند. کیس مى‌خواست فیلم نشان شرم را ببیند. داستان فیلم درباره‌ى یک قاتل زنجیره‌اى بود که معتاد به ترساندن کهنه‌سربازانى بود که موفق به دریافت نشان افتخار کنگره شده بودند. سرانجام پس از آنکه ترینا به او وعده داد که برایش پاپ‌کورن بخرد، رضایت داد آن فیلم را نبیند. فیلم تغییر کالبد انتخاب شد. داستان دختر غیرجذابى که پس از عوض کردن جسمش با محبوب‌ترین دختر مدرسه، به دیدار مرد رویاهایش مى‌رود.

کندرا مى‌خواست آن فیلم را ببیند اما اکنون احساس مى‌کرد که ممکن است اصلاً از دیدنش لذت نبرد. هیچ چیز بدتر از نشستن کنار یک دیو کچل هنگام دیدن یک فیلم دخترانه نبود.

همانطور که خودش نیز پیش‌بینى کرده بود، کار سختى براى تمرکز کردن روى فیلم داشت. ترینا یک طرف کیس نشسته بود و آلیسا در سمت دیگرش. هر دو سعى در جلب توجهش داشتند. همه‌شان از یک پاکت، پاپ‌کورن مى‌خوردند. هرگاه که به کندرا تعارف مى‌کردند، پیشنهادشان را رد مى‌کرد. به هیچ عنوان قصد نداشت از هیچ چیزى که با آن دست‌هاى زگیل‌دار تماس داشته است، استفاده کند.

هنگامى که تیتراژ پایانى فیلم ظاهر شد، کیس مشغول پچ‌پچ کردن با آلیسا بود. پچ‌پچ مى‌کردند و مى‌خندیدند. ترینا با چهره‌اى غمگین دست‌به‌سینه نشسته بود. چه هیولا باشد، چه نباشد کِى بیرون رفتن چند دختر با پسرى که همه به او علاقه دارند پایان خوشى داشته است؟
فهرست مطالب کتابیادداشت
فصل اول: شاگرد جدید
فصل دوم: صحبت با غریبه‌ها
فصل سوم: دستورالعمل نابودى
فصل چهارم: ونسا
فصل پنجم: تازه‌واردها
فصل ششم: تانو
فصل هفتم: سیاهچال
فصل هشتم: کولتر
فصل نهم: اسفینکس
فصل دهم: مهمان ناخوانده
فصل یازدهم: خیانت
فصل دوازدهم: خطر در شب
فصل سیزدهم: تور دزدگیر
فصل چهاردهم: دوباره در کنار هم
فصل پانزدهم: همکارى طنزآلود
فصل شانزدهم: درهاى براونى‌ها
فصل هفدهم: پس گرفتن کلید
فصل هجدهم: اختلاف در برنامه‌ها
فصل نوزدهم: برج واژگون
فصل بیستم: گاوصندوق
فصل بیست‌ویکم: جعبه خاموش





معرفی و دانلود کتاب افسانه 2: طلوع ستاره مغرب | براندون مول | انتشارات بهنام