دسته‌بندی نشده · آوریل 19, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب افسانه 4: اسرار پناهگاه اژدها | براندون مول | انتشارات بهنام



معرفی کتاب افسانه 4: اسرار پناهگاه اژدهابراندون مول در کتاب افسانه 4: اسرار پناهگاه اژدها ما را به رقابتی سخت و نفسگیر دعوت می‌کند! ابزارهای مقدس به دست کدام گروه خواهند افتاد و چه کسی پیروز این نبرد سهمگین خواهد بود؟ مجموعه‌کتاب افسانه ازجمله مجموعه‌های پرفروش نیویورک تایمز است و در سال 2009، نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز شده است.

درباره‌ی کتاب افسانه 4: اسرار پناهگاه اژدها:

مکانی رازآمیز که خانه‌ی تمام موجودات جادویی است. فضایی عجیب که در آن هم موجوداتی نورانی مانند پریان و تک‌شاخ‌ها زندگی می‌کنند و هم موجوداتی تاریک مانند ترول‌ها و غول‌ها. نام این مکان چیست و کجا واقع شده است؟ و از آن مهم‌تر، چرا این مکان سحرآمیز از دید ما پنهان است؟

مجموعه‌کتاب افسانه (Fablehaven) پاسخ تمام این پرسش‌ها و حتی بیشتر از آن‌ها را با خود دارد. پاسخ این پرسش‌ها شاید شما را سردرگم کند و حتی به وحشت بیندازد… پس خود را آماده‌ی هیجان و ماجراجویی بزرگی کنید!

در سه جلد قبلی این مجموعه، بارها همراه با کندرا و ست آشیانه‌ی افسانه را نجات دادیم و در مقابل انجمن ستاره‌ی مغرب جنگیدیم. اما در جلد چهارم مجموعه‌ی افسانه با نام اسرار پناهگاه اژدها (Secrets of the Dragon Sanctuary)، این نبرد بیش از پیش قوت می‌گیرد و رقابتی بر سر به دست آوردن ابزارهای مقدس میان انجمن و بچه‌ها درمی‌گیرد. کدام گروه پیروز این رقابت است و آیا کندرا و ست از این نبرد جان سالم به در می‌برند؟

براندون مول (Brandon Mull) در این مجموعه‌ی مسحورکننده، در خلال داستانی هیجان‌انگیز، ما را به سفری به دنیای موجودات افسانه‌ای می‌برد تا با جادوی واقعی روبه‌رو شویم و موجوداتی را ببینیم که برداشت ما را از «خوب» و «بد» دستخوش تغییر می‌کنند، موجوداتی که بسیاری از آن‌ها خطرناک‌اند و اگر فرصتی پیش بیاید، برای نجات خود دست به هر کاری خواهند زد!

درباره‌ی مجموعه‌ی افسانه:

مجموعه‌کتاب‌های افسانه پنج کتاب در ژانر فانتزی هستند که براندون مول بین سال‌های 2006 تا 2010 آن‌ها را به رشته‌ی تحریر درآورده است. «آشیانه‌ی افسانه»، «طلوع ستاره‌ی مغرب»، «شیوع طاعون سایه»، «اسرار پناهگاه اژدها، و «کلیدهای زندان اهریمن» پنج جلد این مجموعه را تشکیل می‌دهند که دنباله‌ای با عنوان Dragonwatch نیز دارند که آن هم مجموعه‌ای پنج‌جلدی است.

این مجموعه‌کتاب با استقبال بی‌نظیر مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شده است و در صدر پرفروش‌های بسیاری از فهرست‌ها از جمله نیویورک تایمز قرار گرفته است. علاوه‌بر این، مجموعه‌ی افسانه برنده و نامزد دریافت جوایز ادبی متعددی نیز شده است.

فیلم‌های اقتباس‌شده از کتاب افسانه 4: اسرار پناهگاه اژدها:

در سال 2006، آوی آراد، تهیه‌کننده‌ی بسیاری از فیلم‌های مارول، اعلام کرد که حق ساخت بسیاری از کتاب‌ها و بازی‌های کامپیوتری را خریده است. یکی از این کتاب‌ها مجموعه‌ی افسانه بود. بااین‌حال، این پروژه هیچ‌گاه انجام نشد.

در سال 2012، کلارک شافر حق ساخت مجموعه‌ی افسانه را خرید و گروهی را گرد هم آورد تا با همکاری نویسنده و شرکت وارنر بروس پیکچرز اقتباسی سینمایی از این مجموعه تهیه کنند. بااین‌حال، تا کنون از ساخت این فیلم نیز اطلاعی در دست نیست.

افتخارات کتاب افسانه 4: اسرار پناهگاه اژدها:

– از پرفروش‌ترین مجموعه‌های نیویورک تایمز
– مجموعه‌کتاب منتخب معلمان به انتخاب سایت آمازون
– نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در بخش مجموعه‌کتاب نوجوان در سال 2009

نکوداشت‌های کتاب افسانه 4: اسرار پناهگاه اژدها:

– مجموعه‌ی افسانه آن‌چنان جذاب است که من سه کتاب اول آن را یک‌شبه خواندم… هر کتاب بهتر از کتاب قبلی بود. این مجموعه بهترین کتاب‌های تخیلی‌ای هستند که در چند سال اخیر خوانده‌ام. کاش وقتی نوجوان بودم این کتاب را خوانده بودم. (کریستوفر پائولینی)

– در نگاه اول، این‌طور به نظر می‌رسد که مجموعه‌ی افسانه مختص کودکان و نوجوانان است. اما مانند مجموعه‌ی هری پاتر، بزرگ‌ترها نیز از آن لذت می‌برند… از براندون مول غافل نشوید؛ او قطعاً به یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان ژانر فانتزی تبدیل خواهد شد. (اورسون اسکات کارد)

– مجموعه‌ی افسانه آن‌چنان استادانه نوشته شده و چنان کششی دارد که جادویش رویتان اثر می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد آن را لحظه‌ای کنار بگذارید. براندون مول نویسنده‌ی فوق‌العاده‌ای است. (کلمبیا دیلی تریبون)

کتاب افسانه 4: اسرار پناهگاه اژدها برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های فانتزی و تخیلی از خواندن این مجموعه لذت فراوانی خواهند برد.

با براندون مول بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر شهرتش را مرهون مجموعه‌کتاب‌های فانتزی‌ای است که برای کودکان و نوجوانان تألیف می‌کند. براندون مول خود را تحت تأثیر جی. آر. آر. تالکین، سی. اس. لویس و جی. کی. رولینگ می‌داند و تا کنون چندین مجموعه‌ منتشر کرده که موفق شده‌اند در صدر پرفروش‌های نیویورک تایمز، یواِس‌اِی تودی و وال‌استریت جورنال بنشینند.

کتاب «پینگو»، مجموعه‌ی «پنج پادشاهی»، مجموعه‌ی «نجات ارداس» و… از دیگر آثار این نویسنده و تصویرساز هستند.

در بخشی از کتاب افسانه 4: اسرار پناهگاه اژدها می‌خوانیم:

به آشپزخانه رفت و چندین کشو را به دنبال خوراکى گشت. بهترین خوراکى‌ها را قبلاً خورده بود، به خاطر همین فقط یک شکلات و کمى شیرکاکائو خورد. سپس تلویزیون را روشن کرد و مشغول عوض کردن کانال‌ها شد. اما هیچ برنامه جالبى پخش نمى‌شد. مرتب کانال عوض مى‌کرد، امیدوار بود که تنوع برنامه‌ها بتواند برایش جاى کیفیت برنامه‌ها را بگیرد، اما پس از چند دقیقه حوصله‌اش سر رفت. وقتى تلویزیون را خاموش کرد، فکرهاى بهترى به ذهنش رسید.

مادرش خانه نبود. پدرش هم که سر کار بود. و احتمالاً براى آخرین بار در یک مدت طولانى، کندرا هم نبود. ست مى‌دانست که خواهرش هر از چند گاهى از گاوین نامه دریافت مى‌کند. در ماه اکتبر، وقتى که اتاق کندرا را به دنبال روزنگار رازها مى‌گشت، دو تا از نامه‌ها را در یک ساک پیدا کرده بود. در هر دوى نامه‌ها اطلاعات فوق‌العاده جالبى در مورد اژدهاها نوشته شده بود. اما بعد از آن کندرا جاى مخفى کردن نامه‌ها را عوض کرده بود. ست مطمئن بود که کندرا بعد از آن باز هم نامه‌هاى دیگرى دریافت کرده بود، اما هیچوقت فرصت نداشت که درست و حسابى اتاق خواهرش را بگردد.

به سرعت از پله‌ها بالا رفت. هم هیجان‌زده بود، هم کمى عذاب وجدان داشت. وارد اتاق کندرا شد. فاصله‌ى بین قفسه کتاب و دیوار را چک کرد. هیچ چیزى آن جا نبود. قبلاً رونگار رازها را آن جا پنهان مى‌کرد. ظاهراً آن را هم مثل نامه‌ها جاى بهترى پنهان کرده بود.

کمدها و کشوها را یکى‌یکى باز مى‌کرد و خیلى با دقت بین لباس‌هاى مرتب و تاشده را مى‌گشت. بخشى از وجودش مى‌خواست که با روى زمین ریختن محتویات کشوها و واژگون کردن اثاثیه اتاق عملیات جستجو را سریع‌تر کند، اما خوب مى‌دانست که نباید کوچکترین اثرى از خودش باقى بگذارد. چرا خواهرش آن همه کمد و لباس داشت؟ کند پیش رفتن عملیات کم‌کم داشت حوصله‌اش را سر مى‌برد. مرتب به خود یادآورى مى‌کرد که چقدر دوست دارد نامه‌ها را بخواند.
فهرست مطالب کتابفصل اول: روزنگار
فصل دوم: استینگ بالب
فصل سوم: بدل
فصل چهارم: اسیر
فصل پنجم: سوگوارى
فصل ششم: چشم جهان‌بین
فصل هفتم: خرابکارى
فصل هشتم: کوله‌پشتى
فصل نهم: تالار وحشت
فصل دهم: هتل
فصل یازدهم: تصادف
فصل دوازدهم: گرانهولد
فصل سیزدهم: افسونگر سایه
فصل چهاردهم: قلب و روح
فصل پانزدهم: شیپورها
فصل شانزدهم: عزیمت
فصل هفدهم: لانه اژدها
فصل هیجدهم: قلعه دژ سیاه
فصل نوزدهم: رام‌کننده‌ى اژدها
فصل بیستم: گریفین‌ها
فصل بیست‌ویکم: مشکل بزرگ
فصل بیست‌ودوم: راکستوس
فصل بیست‌وسوم: معبد
فصل بیست‌وچهارم: معبد اژدها
فصل بیست‌وپنجم: کشتار
فصل بیست‌وششم: کمین
فصل بیست‌وهفتم: ناواروگ
فصل بیست‌وهشتم: شوالیه‌هاى جدید





معرفی و دانلود کتاب افسانه 4: اسرار پناهگاه اژدها | براندون مول | انتشارات بهنام