دسته‌بندی نشده · فوریه 26, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب افکار منفی را خالی کن | جول اوستین | انتشارات السانا



معرفی کتاب افکار منفی را خالی کنوقت آن رسیده که از افکار منفی دست بکشید و زندگی شادتری را تجربه کنید. جول اوستین در کتاب افکار منفی را خالی کن به شما نشان می‌دهد که باورهایی در سر همه‌ی ما وجود دارند که مانع رسیدن به موفقیت و خوشبختی می‌شوند. او قدم‌به‌قدم شما را همراهی می‌کند تا بتوانید به آنچه که همیشه در سر می‌پروراندید، دست پیدا کنید.

درباره کتاب افکار منفی را خالی کن:

همه‌ی ما بارها و بارها در زندگی خرید کرده‌ایم! تفاوتی نمی‌کند خرید چه چیزی. به خرید رفته‌ایم، پاکت خرید‌ها را در دست گرفته‌ایم و از لحظه‌ای که فروشنده چیزی را در پاکت قرار داده، آن را در دست گرفته‌ایم تا برسیم داخل خانه، بگذاریمش دم در، داخل اتاق یا هر کجای دیگر. تفاوتی نمی‌کند. آنچه اهمیت دارد تجربه‌ی «حمل کردن» و «به دوش کشیدن» است.

افکار و احساسات منفی را می‌توان به حمل کردنِ پیوسته‌ی یک پاکت، یک کیسه‌ی خرید شبیه دانست که پیوسته آن را با خود حمل می‌کنیم. دیگر اینجا بحث آن نیست که وقتی پاکتی را به دست می‌گیری، باید آن را با خودت حمل کنی تا به یک جای تمیز برسی. شاید وسواس‌ات اجازه ندهد که کیسه‌ی خرید‌هایت را روی نیمکت، روی زمین یا حتی کف آسانسور بگذاری. اما برای تجربه‌ی یک زندگی بهتر باید در وهله‌ی اول برای وسواس روانت کاری کنی. باید بتوانی افکار منفی‌ات را در یک پاکت، روی نیمکتی دور از خانه‌ی ذهنت یک‌بار برای همیشه جا بگذاری. این همان چیزی‌ست که جول اوستین در کتاب افکار منفی را خالی کن (Empty Out the Negative) به ما می‌گوید.

جهانِ آلوده‌ی افکار و احساساتِ منفی همچون ویروسی کشنده به جان لحظات ما می‌افتند و برای دیرزمانی نفسمان را به تنگی و شماره می‌اندازند. جول اوستین در کتاب افکار منفی را خالی کن گام‌به‌گام همراه ماست تا راه غلبه بر باورهای بازدارنده‌ی خود را بیاموزیم و بتوانیم تجربه‌ی بهتری از زیستن را برای خود رقم بزنیم. این کتاب کاربردی به ما کمک می‌کند تا افکار منفی خود را دور بریزیم و از منظری واقع‌بینانه‌تر به جهان‌ بنگریم.

زمانی که بتوانیم افکار محدودکننده و منفی خود را کنترل کنیم، آنگاه ناخوشی‌ها ما را به‌آسانی از پا درنمی‌آورند. بگذارید با یکدیگر صادق باشیم؛ زنده بودن و زندگی کردن کار دشواری‌ست. در میان تمام سختی‌هایی که ذات زندگی خود به‌ تنهایی برای ما به همراه دارد، تصور کنید که افکار منفی تا چه اندازه می‌توانند احساس فشاری مداوم و دو‌چندان باشند و هضم کردن این احساسات ناخوشایند چه کار طاقت‌فرسایی‌ست.

اگر شما نیز در زمره‌ی افرادی قرار می‌گیرید که افکار منفی زندگی آن‌ها را مختل کرده، رویِ سخنِ جول اوستین در این اثر با شماست. او به شما نشان می‌دهد که اوضاع می‌تواند قابل‌کنترل‌تر باشد و برای همیشه به این شدت و سختی باقی نخواهد ماند. تنها با به‌کاربستن چند توصیه خواهید دید که می‌توان آشفتگی‌های روانی، افکار منفی و باورهای محدودکننده را کنار گذاشت و بهتر شدن اوضاع را به چشم دید.

گفتنی‌ست که کتاب افکار منفی را خالی کن اولین بار در سال 2020 منتشر و با استقبالی گسترده مواجه شد. هر آنچه را که باید در باب این اثر ارزشمند گفتیم. در نهایت این که ما لایق تجربه‌ی یک زندگی سرشار و شاد هستیم. قرار نیست که افکار منفی ما را در گوشه‌ای تاریک از جهان درونی‌مان از پا در بیاورند. که، می‌توانیم برای کنترل هیجانات و افکار ناکارآمدمان دست به اقدامی اثربخش بزنیم.

کتاب افکار منفی را خالی کن مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید زندگی بهتری را تجربه کنید، مطالعه‌ی کتاب افکار منفی را خالی کن به شما توصیه می‌شود. بنابراین اگر به کتاب‌های خودیاری علاقه دارید،‌ از این اثر غافل نشوید.

با جول اوستین بیشتر آشنا شویم:

جول اوستین نویسنده، سخنران و کشیش ارشد کلیسای لیک‌وود است که سال 1963 به دنیا آمد. اگر او را یکی از پرمخاطب‌ترین سخنرانان در سرتاسر جهان بنامیم، اغراق نکرده‌ایم. سخنرانی‌های او در هفته توسط بیش از 70 میلیون بیننده در بیش از 100 کشور دیده می‌شوند و اغلب آثار او در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار می‌گیرند.

سال 2006 بود که جول اوستین (Joel Scott Osteen) به عنوان یکی از ده انسان تأثیرگذار جهان معرفی شد. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌ «تفکر بهتر، زندگی بهتر»، «می‌توانی اگر بخواهی»، «10 قانون موفقیت جول اوستین» و «درخواست بزرگ داشته باشید» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب افکار منفی را خالی کن:

– زندگی را همچون ظرفی در نظر بگیرید که آن را با شادی، آرامش، اعتمادبه‌نفس و خلاقیت پر کرده‌اید.
– مراقب باشید؛ کلمات و افکار شما به واقعیت تبدیل می‌شوند.
– چه‌مقدار فضا به احساس گناه، ندامت و نگرانی می‌دهید؟ هرچقدر باشد، زیاد است.
– خوشا به‌حال پاک‌دلان؛ چرا که آن‌ها قادر به دیدن خداوند هستند.
– خدا وعده داده است اگر ما فضایی ایجاد کنیم، او نه‌تنها ما را مملوء از چیزهای خوب خواهد کرد، بلکه قوی و جوان نگهمان خواهد داشت. دلیل این‌که بعضی از مردم جوان و قوی نیستند، پربودن آن‌ها با چیزهای منفی است.

در بخشی از کتاب افکار منفی را خالی کن می‌خوانیم:

در اواخر زندگی عیسی مسیح، یکی از شاگردانش به او خیانت کرد، توسط سربازان به سخره گرفته شد و مردم سرزمینش به‌اشتباه او را محکوم به جرایمی می‌دانستند و او را به صلیب کشیدند؛ اما مسیح قبل از آخرین نفس‌هایش، کار قابل توجه و حیرت‌آوری کرد.

او می‌توانست بی‌هیچ بخششی با این دنیا وداع کند و به بهشت برود، همین و تمام؛ اما در عوض گفت: «خدایاً قبل از این‌که به درگاه تو آیم، باید از آخرین چیزی که لازم است مراقبت کنم. آن‌ها را ببخش، زیرا نمی‌دانند چه می‌کنند.» اما رهبران مذهبی، سربازان رومی و حتی پیروانش طلب بخشش نکردند. آن‌ها سزاوار بخشش نبودند. درواقع عیسی گفته است: “من قصد ندارم این زمین را با هیچ چیز منفی‌ای در خودم ترک کنم. ” او با مثالی واقعی به ما نشان داده که چطور باید زهرآبه‌ها و آلودگی‌ها را رها کنیم.

افسانه‌ای قدیمی درمورد لئوناردو داوینچی وجود دارد. این افسانه حاکی از آن است که وقتی داوینچی در حال کشیدن چهرۀ مسیح در تابلوی شام آخر بود، زمانی که می‌خواست چهرۀ مسیح را به تصویر بکشد، هیچ پیشرفتی حاصل نمی‌شد و نمی‌توانست به کار ادامه دهد. افسانه در ادامه می‌گوید که داوینچی سرانجام متوجه شد تا وقتی شخصی را که در قلبش تنفر به‌وجود آورده بود نبخشید، نتوانست شاهکارش را تمام کند. این همان اتفاقی است که زمان نگه‌داشتن افکار و احساسات منفی برای ما رخ می‌دهد. این چیزهای منفی خلاقیت ما را خفه می‌کند و اجازه نمی‌دهد بهترین خود را انجام دهیم؛ زیرا عفونتی وجود دارد که رفته‌رفته ما را متوقف می‌کند.

برای رسیدن به آینده‌ای روشن، لازم است با حداکثر توان و پتانسیل خود عمل کنید. اگر ذره‌ای تلخی، ذره‌ای گناه، ذره‌ای حسادت، به‌علاوۀ ذره‌ای نگرانی در قلبتان وجود دارد، تمام این ذره‌ذره‌ها روی هم جمع شده و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. از شما می‌خواهم تمام آن‌ها را بیرون بریزید.
فهرست مطالب کتابمعرفی نویسنده
فصل اول: افکار منفی را خالی کن
فصل دوم: تفکر قدرت
فصل سوم: نگرش جدید
فصل چهارم: رهایش کن
فصل پنجم: صدای درونی درست!
فصل ششم: قدرت خاک
سپاس‌گزاری





معرفی و دانلود کتاب افکار منفی را خالی کن | جول اوستین | انتشارات السانا