دسته‌بندی نشده · آوریل 20, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب اقتصاد به بیانی دیگر | فرزاد فخرکام | انتشارات زرین اندیشمند



معرفی کتاب اقتصاد به بیانی دیگرفرزاد فخرکام در کتاب اقتصاد به بیانی دیگر با زبانی ساده و نثری شیوا به بیان اساسی‌ترین و مهم‌ترین مفاهیم اقتصادی پرداخته و دست به خلق اثری زده که فارغ از پیچیدگی‌های رایج این‌گونه کتاب‌ها، دانشجویان و علاقه‌مندان را با مباحث و کلیدواژه‌های اقتصادی آشنا می‌سازد.

درباره کتاب اقتصاد به بیانی دیگر:

مطالعه علم اقتصاد، اگرچه می‌تواند بسیار جذاب و قابل‌توجه باشد، اما در عین حال، به دلیل آمار و ارقام ریاضی و اصطلاحات متعدد تخصصی و دشواری که در آن به کار رفته،‌ به عنوان علمی کسل‌کننده نیز شناخته شود. هزاران هزار کتاب اقتصادی در بازار وجود دارد و روزبه‌روز نیز به فهرست این دسته آثار افزوده می‌شود؛ اما انگشت‌شمارند کتاب‌هایی که بتوان به مطالعه‌ی آن‌ها پرداخت، بی‌آنکه تعدد اصطلاحات و پیچیدگی محتوا شما را گیج و سردرگم سازد.

خبر خوب اینجاست که فرزاد فخرکام در کتاب اقتصاد به بیانی دیگر در صدد رفع این مسأله برآمده و کتابی را تألیف کرده که نه تنها برای متخصصان و دانشجویان رشته‌ی اقتصاد کاربرد دارد، که هر علاقه‌‎مندی را مجذوب خود می‌سازد. اثر حاضر از شانزده بخش تشکیل شده و شما با مطالعه‌ی آن با مفاهیمی همچون نظام‌های اقتصادی، بورس، توسعه، صنعتی شدن، بیمه و بانکداری آشنا خواهید شد.

نگارنده در فصول ابتدایی پس از بیان مقدمه‌ای مختصر بر تفکر اقتصادی،‌ تلاش می‌کند تا قلمروی علم اقتصاد را مشخص سازد. او در هر قسمت به یکی از مسائل این علم می‌پردازد. آنچه که کتاب اقتصاد به بیانی دیگر را از سایر آثار در این زمینه متمایز ساخته، نثر ساده، زبان بدون‌تکلف و شیوای فرزاد فخرکام است؛ او تمام اهتمام خود را به کار گرفته تا در تألیف این اثر به شیوه‌ی تئوریک عمل کند و کتابی کاربردی را در دسترس همگان قرار دهد.

کتاب اقتصاد به بیانی دیگر مناسب چه کسانی است؟

اگر قصد دارید با زبانی ساده با مفاهیم کلیدی علم اقتصاد آشنا شوید، از این اثر غافل نشوید.

در بخشی از کتاب اقتصاد به بیانی دیگر می‌خوانیم:

این نظر کاملاً پذیرفته شده است که توزیع درآمد، یک هدف اقتصادی و سیاسی بسیار مهم برای دولت می‌باشد. توزیع درآمد نه تنها از نظر اقتصادی و از آن جهت که نرخ پس انداز و در نتیجه سرمایه‌گذاری و تقاضا در بازارهای مختلف و دیگر عوامل اقتصادی را متأثر کند حائز اهمیت است، بلکه از نقطه نظر سیاسی نیز از آن جهت که برای جلب نظر رأی دهندگان اهمیت دارد، برای حکومت‌ها مطلب قابل توجهی می‌باشد. به هر صورتی که توزیع درآمد بررسی شود، مسئله‌ای است که چه در گذشته و حال و چه در آینده، یک عامل مهم سیاسی به حساب آمده و خواهد آمد.

با پذیرش اهمیت مسئله‌ی توزیع درآمد، پیچیدگی اعمال یک سیاست عادلانه‌ی درآمد، که به علت پیوستگی و ارتباط توزیع و متغیرهای اقتصادی است، به خودی خود آشکار می‌شود. حتی در شرایطی که توزیع درآمد به عنوان هدف اصلی مورد نظر نیست، بایستی تاثیرات تصمیمات سیاست‌های اقتصادی بر توزیع درآمد، در نظر گرفته شود. تقریباً کلیه‌ی تصمیمات سیاست‌های اقتصادی، بر توزیع درآمد تأثیر می‌گذارند. برای مثال در شرایط تورمی ممکن است سیاست محدودیت مثل، کاهش مجموع تقاضاها اعمال شود. حال با توجه به راه‌های مختلف اعمال این سیاست که برای مثال از طریق مالیات بر فروش باشد یا مالیات بر درآمد، یا بوسیله‌ی اجرای سیاست‌های کاهش در هزینه‌ی عمومی، آثار مختلفی در توزیع درآمد را به جای می‌گذارد. همچنین سیاست‌های ضد تورمی که با استفاده از ابزار پولی اجرا شود، پیامدهای متفاوتی را در توزیع درآمد به وجود می‌آورد. سیاست‌های حمایتی از صنایع داخلی که از طریق محدودیت واردات کالاهای مشابه صورت گیرد نیز درآمدها را تغییر می‌دهد. به همین صورت برنامه‌های سرمایه‌گذاری دولت مثل توسعه‌ی جاده‌ها، ایجاد ساختمان، احداث راه آهن و… سیاست‌های قیمت‌گذاری به وسیله‌ی دولت، هزینه‌های انتقالی و غیره نیز توزیع درآمد را متأثر می‌کنند.
فهرست مطالب کتابپیشگفتار مؤلف
درباره‌ی مؤلف
فصل اول: مقدمه‌ای بر تفکر اقتصادی
فصل دوم: قلمرو علم اقتصاد
فصل سوم: نظام‌های اقتصادی
فصل چهارم: پشت پا زدن به قواعد
فصل پنجم: اندازه‌ی دولت
فصل ششم: بحران هویت شرکت‌ها
فصل هفتم: تصمیم‌گیری تحت شرایط عدم اطمینان و مخاطره
فصل هشتم: توزیع مناسب درآمد
فصل نهم: کارآیی در تخصیص منابع، و توزیع کالاها و خدمات اقتصاد رفاه
فصل دهم: پیدایش نظام تولید برای مصرف شخصی
فصل یازدهم: درک ریشه‌ها و پیامدهای بحران‌های مالی
فصل دوازدهم: رمزگشایی قوانین جدید
فصل سیزدهم: اندیشه‌های اقتصادی، که باید به آن‌ها ارج نهاد
فصل چهاردهم: بیمه و بانکداری
فصل پانزدهم: بورس و مفاهیم مرتبط با آن
فصل شانزدهم: مفهوم توسعه
فصل هفدهم: مزایای صنعتی شدن
نتیجه‌گیری
منابع و ماخذ
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب اقتصاد به بیانی دیگر | فرزاد فخرکام | انتشارات زرین اندیشمند