دسته‌بندی نشده · ژوئن 18, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب ایکیگای: راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی | هکتور گارسیا | انتشارات یوشیتا



معرفی کتاب ایکیگای: راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانیتابه‌حال به دلایل زنده ماندن و زندگی کردن خود فکر کرده‌اید؟ ژاپنی‌ها معتقدند هر کسی در طول عمرش، یک ایکیگای (دلیلی برای زندگی) دارد! کتاب ایکیگای: راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی نوشته هکتور گارسیا و فرانسس میرالس شیرین‌ترین و بهترین راهنمایی است که شما را برای یافتن کلید خوشبختی و شاد زیستن راهنمایی می‌کند. این اثر از جمله کتاب‌های پرفروش بین‌المللی و همچنین جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های لس آنجلس تایمز است و طرفداران بی‌شماری در سراسر دنیا دارد.

درباره کتاب ایکیگای: راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی

به نظر شما چه اتفاقی می‌افتد که بعضی از آدم‌ها شادی را در عمیق‌ترین نقطه قلبشان احساس می‌کنند؟ اصلا این شاد زیستن و داشتن هدف و دلیلی برای زندگی به چه دردمان می‌خورد؟

کتاب ایکیگای: راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی ( Ikigai: the Japanese secret to a long and happy life) چیزی شبیه به یک نقشه گنج است که دست شما را در دست خوشبختی می‌گذارد و دلیل محکمی را برای ادامه یک زندگی جذاب و باکیفیت به شما می‌دهد! هکتور گارسیا (Hector Garcia) و فرانسس میرالس (Francesc Miralles) با بیانی شیرین و ساده شما را به سمت بهترین راهی که می‌توانید برای داشتن یک زندگی رضایت‌بخش در آن قدم بگذارید، هدایت می‌کنند.

ژاپنی‌ها معتقدند که راز طول عمر زیاد، فعال بودن در زندگی است! شاید برایتان جالب باشد که بدانید در ژاپن روستایی وجود دارد که مردم آنجا، عمری طولانی و عموما بالای صدسال دارند! اگر از مردم این دهکده درباره راز طول عمرشان سوال کنید، فقط یک جواب را می‌شنوید: «ایکیگای!»

ژاپنی‌ها در فرهنگ غنی خود تفکری دارند که بیان می‌کند اگر دوست دارید همیشه در زندگی خوشبخت و راضی باشید، بهتر است در هر حالتی خودتان را به یک کار مشغول کنید. کاری که از انجام آن لذت می‌برید و با کمک آن می‌توانید به ناشناخته‌های زندگی خود معنا و مفهوم درستی ببخشید.

هر فردی در زندگی خودش به یک ایکیگای نیاز دارد که در هر لحظه به آن رجوع کند و در نهایت آن شوق و رضایت درونی را در خودش بیابد. ایکیگای همان کتابی است که همه راه‌های رسیدن به خوشبختی را درست در مقابل پایتان قرار می‌دهد و فقط کافیست اول قدم را برای ورود به آن بردارید.

نکوداشت‌های کتاب ایکیگای: راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی

– یک کتاب مهم در زمینه سبک زندگی که همه باید به آن عمل کنند. (The Guardian)
– یک دستورالعمل ساده و جذاب برای شاد زیستن. (Stylist)
– دنیای این کتاب، شما را به جذاب‌ترین سفر عمرتان می‌برد! (Forbes)
– ایکیگای کتابی است که به شما امکان می‌دهد به آینده نگاه کنید حتی اگر در حال حاضر بدبخت هستید! این اثر به شما کمک می‌کند تا زندگی رضایت‌بخشی داشته باشید. (BBC)

کتاب ایکیگای: راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه علاقه‌مندان به حکمت و فلسفه شرق که دوست دارند زندگی شادتری را تجربه کنند، بسیار مناسب است.

با هکتور گارسیا و فرانسس میرالس بیشتر آشنا شویم

یکی از نام‌های آشنای امروز در ژاپن و دیگر کشورهای جهان، هکتور گارسیا است. نویسنده‌ای که با کتاب بی‌نظیرش شناخته می‌شود و بر فرهنگ ژاپن بسیار مسلط است. گارسیا که با کتاب‌های پرفروشی همچون «وابی سابی»‌ و «گیگ» به شهرت رسیده است، در تلاش است که شیوه بهتر زیستن و شادمانی درونی را به مخاطبان خود آموزش دهد.

میرالس نیز یکی از نویسندگان برجسته اهل اسپانیا است.او در زمینه نگارش و فروش انواع کتاب‌های خودیاری سرآمد است و آثار محبوبی را از خودش برجای گذاشته است. میرالس در رشته ادبیات انگلیسی و آلمانی تحصیل کرده و در کارنامه فعالیت‌های خود،‌ عنوان روزنامه‌نگار را هم به ثبت رسانده است. همچنین به عنوان مترجم، نویسنده، ویراستار و موسیقیدان فعالیت کرده است. کتاب میرالس با عنوان «عشق با حروف کوچک» از آثار پرفروش در دنیا به شمار می‌رود که تاکنون به بیست زبان ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب ایکیگای: راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی می‌خوانیم

ذهن قدرت فوق‌العاده‌ای بر بدن و سرعت پیری آن دارد. اکثر پزشکان موافق‌اند راز جوان‌ نگه داشتن بدن، فعال‌ نگه داشتن ذهن، یکی از عناصر کلیدی ایکیگای و عدم تسلیم شدن هنگام مواجهه با مشکلات در طول زندگی است.

طبق مطالعه‌ای در دانشگاه یشیوا، مشخص شده است افرادی که عمر طولانی‌تری دارند در دو ویژگی مشترک هستند:

نگرش مثبت و میزان بالای آگاهی از احساسات و عواطف.

کسانی که در زمان رویارویی با مشکلات دیدگاه مثبتی دارند و بهتر می‌توانند احساساتشان را مدیریت کنند، در حال حاضر به‌خوبی در مسیر طول عمر قرار دارند.

نگرش رواقی (حفظ آرامش در برابر شکست) نیز می‌تواند به جوان ماندن ما کمک کند؛ زیرا چنین نگرشی سطح اضطراب و استرس را پایین می‌آورد و به رفتار، ثبات می‌بخشد. این موضوع را می‌توان در امید به زندگی بیشتر فرهنگ‌های خاص با سبک زندگی بدون شتاب و سنجیده و صبورانه‌ای که دارند، مشاهده کرد.

بسیاری از افرد با عمر بیشتر از صد سال نیز چنین هستند: آن‌ها زندگی پرمشغله‌ای داشته‌‌ و بارها با مشکل مواجه شده‌اند؛ اما می‌دانستند چگونه با نگرشی مثبت با مشکلات روبه‌رو شوند و اجازه ندهند مشکل بر آن‌ها غلبه کند.

الکساندر ایمیچ، فردی که در 2014 در 111 سالگی مسن‌ترین فرد دنیا شناخته شد، می‌دانست که ژن‌های خوبی دارد؛ اما می‌دانست عوامل دیگری نیز در این امر نقش دارند. او پس از آنکه در 2014 در فهرست گینس ثبت شد، در مصاحبه‌ای با رویترز اعلام کرد: «سبک زندگی به اندازه داشتن ژن خوب یا حتی بیشتر از آن برای داشتن عمری طولانی اهمیت دارد.»
فهرست مطالب کتابسخن مترجم
مقدمه
فصل اول: ایکیگای
فصل دوم: رازهای ضدپیری
فصل سوم: معنادرمانی تا ایکیگای
فصل چهارم: در هر کار که انجام می‌دهید، جریان را پیدا کنید
فصل پنجم: استادان طول‌ عمر
فصل ششم: درس‌هایی از افراد ژاپنی‌ که بیش از صد سال عمر کرده‌اند
فصل هفتم: رژیم غذایی ایکیگای
فصل هشتم: حرکات آرام‌تر، زندگی طولانی‌تر
فصل نهم: انعطاف‌پذیری و وابی‌ -سابی
کلام آخر
نتیجه
ده قانون ایکیگای
دربارۀ نویسندگان





معرفی و دانلود کتاب ایکیگای: راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی | هکتور گارسیا | انتشارات یوشیتا