دسته‌بندی نشده · ژوئن 8, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب بازاریابی ورزشی | آتوسا سادات هژبرالساداتی | انتشارات صبح امروز



معرفی کتاب بازاریابی ورزشیبازاریابی ورزشی به عنوان یک فرایند مهم و تاثیرگذار در صنعت ورزش دنیا در دهه اخیر شناخته شده و به یکی از مسائل و چالش‌های موردتوجه در پیشرفت این صنعت مبدل گشته است. پس با کتاب بازاریابی ورزشی همراه شوید تا آتوسا سادات هژبرالساداتی، الهام کریمی، و سمیرا فیروزی طرقبه اصول بازاریابی ورزش فوتبال را برایتان شرح دهند.

درباره کتاب بازاریابی ورزشی:

بازاریابی امروزه از پایه‌های مهم هر تجارت به حساب می‌آید. در واقع بازاریابی خوب می‌تواند یک کسب‌وکار کوچک را به یک امپراطوری بزرگ تبدیل کند. نمونه‌هایش را هم کم ندیدیم: مثلا استیو جابز و شرکت اپل. مشتری از مهم‌ترین سرمایه‌های هر ارگان تجاری و بازاریابی رابطه‌مند از ابزارهای ایجاد روابط بلندمدت با مشتری است. با این دیدگاه، در کنار رابطه بلندمدت با مشتری، فعالیت‌هایی را که از سوی مشتری مهم تلقی می‌شوند شناسایی و تقویت می‌کنیم؛ بماند که جذب مشتری وفادار نیز در این صورت ارتقا خواهد یافت. کتاب بازاریابی ورزشی (Sport Marketing) تلاش می‌کند اطلاعات کارآمدی را در این زمینه به شما منتقل کند.

در دهه اخیر بازاریابی ورزشی به عنوان سازوکاری مهم و موثر در صنعت ورزش دنیا مطرح شده و توجه زیادی را به خود جلب کرده است. به همین علت کسب دانش، آگاهی، و درک صحیح در این موضوع، جهت دستیابی و رسیدن به موفقیت‌ روزافزون در صنعت ورزش لازم و ضروری است. با دانستن این مبحث، نویسندگان کتاب، آتوسا سادات هژبرالساداتی، دکتر الهام کریمی، و سمیرا فیروزی طرقبه سعی کرده‌اند بازاریابی ورزشی را به شکل اساسی بررسی کنند و راهکارهای مهمی را به این وسیله در اختیار مخاطب قرار دهند.اثر حاضر با تلفیق مفاهیم بازاریابی با ورزش پرطرفدار فوتبال، سعی در تفهیم آسان‌تر این علم دارد.

بازاریابی ورزشی را در بسترهای متعدد می‌توان بررسی کرد. مثلا در باشگاه‌های ورزشی. همان‌طور که می‌دانید بازاریابی درباره رقابت است. آن که می‌خواهد برنده باشد به روش‌های بهتری برای بازاریابی متوسل می‌شود و نه‌تنها مشتری خود را می‌یابد، حتی ممکن است مشتری دیگری را نیز وارد تیم خود کند. باشگاه‌های ورزشی دقیقاً نمونه این گزاره هستند. آن‌ها باید با به‌کارگیری روش‌ صحیح در جهت رضایت و حفظ مشتریان قدم بردارند. اگر باشگاهی تلاش کند مشتری‌مدار باشد و با ارائه خدمات درست و قیمت مناسب به کارش ادامه دهد، به مرور زمان مزیت رقابتی کسب می‌کند. در این بین آنچه بقای باشگاه‌های ورزشی را تضمین می‌کند خدمات‌رسانی مطلوب و متناسب است تا هم نیاز مشتری برطرف و هم رضایت او جلب شود.

کتاب بازاریابی ورزشی مناسب چه کسانی است؟

اگر به مطالعه در باب مدیریت، بازاریابی، خدمات مشتری و ورزش، خصوصا فوتبال، علاقه‌مندید این اثر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب بازاریابی ورزشی می‌خوانیم:

مشتریان برای هر خدمتی که شما ارائه می‌دهید، پول پرداخت می‌کنند و پول آن‌ها عامل ترقی و پیشرفت شما است. در کتاب‌های بازاریابی اروپایی و غربی مشتری، خداست. در ژاپن و کشورهای جنوب شرق آسیا و هند، رییس است؛ یک رییس می‌تواند در صورت عدم رضایت شما را توبیخ کند.
-‌ مشتری سود است و هر چیزی تحت‌الشعاع اوست:
به مشتریان خود خدمات بیشتری ارائه دهید، زیرا آن‌ها دوباره به سوی شما باز خواهند گشت و سود شما محسوب می‌شوند.

-‌ مشتری یعنی داد و ستد، داد و ستد یعنی مردم، مردم یعنی مشتری:
اگر شما نتوانید مانند سایر مردم باشید و اگر مردم را دوست نداشته باشید، نمی‌توانید موفق باشید.

-‌ هدف شما یافتن مشتری باشد:
اگر مشتریان نباشند، تجارتی وجود نخواهد داشت، مشتریان پایه و اساس تجارت هستند. برای این منظور، مشتریان را شخصاً ملاقات کنید، مورد اعتماد مشتریان باشید و به این نکته توجه کنید که اعمال، بیشتر و بهتر از کلمات صحبت می‌کنند.

-‌ هرچه در توان دارید برای خدمت به بهترین مشتریان خود انجام دهید:
مشتریان خود را طبقه بندی کنید و به بهترین مشتریان خود که مشتریان اصلی شما محسوب می‌شوند، بهترین خدمات را ارائه دهید و بیشتر به آنها توجه کنید و به همین ترتیب به مشتریان طبقه پایین‌تر که گاه گاه یا فقط یکبار از شما خدمات دریافت می‌کنند، خدمات کمتری را نسبت به مشتریان اصلی ارائه دهید.
فهرست مطالب کتابپیشگفتار
مقدمه
سازمان و سازمان ورزشی
برنامه‌ریزی در ورزش
برنامه‌ریزی در جهت توسعه ورزش
مدیریت استراتژیک
دلایل اهمیت ورزش
بازاریابی
‌مدیریت بازاریابی
‌اصول جذب مشتری و راضی نگه داشتن آن‌ها
‌رضایتمندی
سنجش رضایت مشتری
انتظارات مشتری
مدیریت انتظارات
ویژگی‌های ورزش
بازاریابی ورزشی
رضایت مشتری در ورزش
پیامدهای رضایت مشتری
مدل رضایتمندی مشتریان ورزشی
مشتری مداری
انواع مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
اهداف CRM
تعهد سازمانی
تعهد در ورزش و مدل تعهد ورزشی
تعهد ورزشی
لذت ورزشی
جایگزین‌های مشارکتی
سرمایه‌های شخصی
محدودیت‌های اجتماعی
فرصت‌های مشارکت
نیاز – خواسته
بازار ورزشی
اهمیت بازاریابی ورزشی
فرایند بازاریابی ورزشی
ابعاد گوناگون بازاریابی ورزشی
وظایف مدیریت بازاریابی ورزشی
تقسیمات بازاریابی ورزشی
تجزیه و تحلیل محیط بازاریابی ورزشی
آمیخته بازاریابی ورزشی
عوامل مؤثر بر محیط بازاریابی ورزشی
جدیدترین فلسفه بازاریابی
نقش بخش بازاریابی در کیفیت ورزش
برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی ورزشی
تعریف برنامه‌ریزی استراتژیک بازاریابی ورزشی
رفتار مصرف کنندگان ورزشی
بازاریابی مبتنی بر رابطه با مشتری (مصرف کنندگان ورزشی)
بازاریابی در ورزش بانوان
مشکلات بازاریابی ورزش بانوان
وضعیت بازاریابی ورزشی از طریق اینترنت
منابع درآمدی رقابت‌های ورزشی
بازاریابی رابطه مند در ورزش
اعتماد (Trust)
همبستگی (Bonding)
ارتباطات (Communication)
ارزش‌های مشترک (Shared Values)
همدلی (Empathy)
عمل متقابل (Reciprocity)
مروری بر پژوهش‌های صورت گرفته در زمینه بازاریابی ورزشی
تحقیقات انجام شده در داخل کشور در مورد نقش خدمات ورزشی در بازاریابی ورزشی
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور در مورد نقش خدمات ورزشی در بازاریابی ورزشی
بازاریابی در فوتبال به عنوان پرطرفدارترین ورزش دنیا
تماشاگران، هدف اصلی بازاریابی در فوتبال
اهمیت فوتبال به عنوان پرطرفدارترین ورزش در بازاریابی
عوامل اقتصادی صنعتی شدن فوتبال
درآمد در فوتبال
تعریف درآمد روز مسابقه
عوامل مؤثر بر درآمد روز مسابقه
درآمد حق پخش رسانه
عوامل تاثیرگذار بر حق پخش رسانه
درآمد فوتبال از بخش تجارت
ارتباط حمایت مالی و رسانه‌ها
علل وجود حامیان مالی فراوان در فوتبال
بررسی و مقایسه تطبیقی درآمد باشگاه‌های فوتبال
پژوهش‌های صورت گرفته در زمینه بازاریابی مسابقات فوتبال
منابع
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب بازاریابی ورزشی | آتوسا سادات هژبرالساداتی | انتشارات صبح امروز