دسته‌بندی نشده · مارس 17, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب بازیکن تیمی ایدئال: تشخیص و پرورش سه فضیلت بنیادین | پاتریک لنچونی



معرفی کتاب بازیکن تیمی ایدئال: تشخیص و پرورش سه فضیلت بنیادینپاتریک لنچونی در کتاب بازیکن تیمی ایدئال شما را راهنمایی می‌کند تا به رهبری توانا و هوشمند تبدیل شوید و بر مبنای یک چارچوب عملی، خصوصیات مثبت کارکنان خود را بشناسید و کسانی را استخدام کنید که سود بیشتری را برای سازمان‌تان داشته باشند. این اثر پرفروش نکته‌های مهمی در مورد کار گروهی و فرهنگ سازمانی به شما می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب بازیکن تیمی ایدئال:

پاتریک لنچونی یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز، تجربیات و دانش خود را در زمینه مدیریت گروه و سازمان در کتاب بازیکن تیمی ایدئال (The Ideal Team Player) با شما در میان می‌گذارد و پنج نقص و اشتباه یک تیم را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. او راه‌حل‌هایی جهت مقابله با رفتارهای خطرناک گروهی که در کار تیمی اختلال ایجاد می‌کنند را ارائه می‌دهد؛ در واقع تمرکز خود را بر روی فرد معطوف و سه خصوصیت اصلی یک کارمند ایده‌آل را وارسی می‌کند.

در این کتاب در قالب یک داستان خواندنی و سرگرم‌کننده، نکات طلایی و کاربردی ارائه می‌شود. در این داستان مردی به‌نام جف شنلی به تصویر کشیده می‌شود، وی در جایگاه یک مدیر و رهبر، قصد دارد احساس تعهد به کار تیمی را یکبار دیگر در میان کارمندانش بازگرداند و شرکت عمویش را از شرایط بدی که دارد، نجات دهد.

جف به خوبی می‌داند که روند استخدام و شناسایی خصوصیات فردی هر یک از کارمندان به درستی صورت نمی‌گیرد، به همین خاطر تلاش می‌کند تا استعدادهای منحصر به فرد بازیکنان تیمش را شناسایی نماید، قوانین و ارزش‌های حاکم بر سازمان را از بین ببرد و به شکلی نوین کسب‌وکار خود را توسعه دهد.

بنابراین اگر شما رهبر هستید و می‌خواهید فرهنگ کار گروهی را در شرکت خود ایجاد نمایید، یا در حوزه‌ی منابع انسانی فعالیت می‌کنید و به دنبال استخدام کارمندانی توانمند هستید و یا در گروهی عضو هستید و می‌خواهید خودتان را ارتقا دهید، کتاب بازیکن تیمی ایدئال انتخابی بسیار مناسب برای شماست.

نکوداشت‌های کتاب بازیکن تیمی ایدئال:

– من این مدل را در تیم اجرایی خود استفاده کردم و به طور کامل کار می‌کند! (استیو اسمیت، مدیرعامل Inc و Equinix)

– امروزه هیچ نویسنده تجاری به اندازه پاتریک لنچیونی هوش بالایی در نوشتن ندارد. این کتاب ساده و زیباست و معنای بازیکن تیم بودن را به طور اساسی تغییر می‌دهد. (تراویس بردبری، نویسنده)

– لنچیونی در سبک داستان‌نویسی خود، سه ویژگی اساسی یک بازیکن واقعی تیم را یادآوری می‌کند. اجازه دهید همه اعضای سازمان شما این کتاب را بخوانند و نتایج آن را تماشا کنند. (ورن هارنیش، نویسنده و بنیانگذار سازمان کارآفرینان EO)

– پاتریک لنچونی این کتاب را با زبانی ساده، عاقلانه و دانش شگفت‌انگیز خود بیان می‌کند. خواندن این کتاب برای همه از مدیران اجرایی گرفته تا کارمندانی که برای اولین بار مشغول به کار می‌شوند، ضروری است. (باب لادوسر، مربی افسانه‌ای فوتبال)

کتاب بازیکن تیمی ایدئال برای چه کسانی مناسب است؟

اگر تجارتی برای خود دارید و می‌خواهید همچون سازمان‌های برتر و موفق دنیا، تیم‌تان را هدایت و مدیریت کنید، این کتاب انتخابی مناسب برای شماست. همچنین دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه رهبری و منابع انسانی نیز می‌توانند از نکات ارزشمند این اثر استفاده کنند.

با پاتریک لنچونی بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز، سخنران، مشاور و مؤسس شرکت The Table است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به شیوه‌ای اصولی و سالم اداره شوند. ایده‌های پاتریک لنچونی (Patrick Lencioni) در مورد رهبری، کارگروهی و مشارکت کارکنان، سازمان‌های سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

لنچیونی از جمله کسانی‌ست که وال‌استریت ژورنال او را به عنوان یکی از پرطرفدارترین سخنرانان تجاری در آمریکا معرفی کرده است. همچنین نزدیک به سه میلیون نسخه از کتاب‌های این نویسنده در جهان به فروش رسیده‌اند که برخی از آن‌ها عبارتند از: «مزیت، انگیزه، برتری، پنج دشمن کار تیمی و…»

در بخشی از کتاب بازیکن تیمی ایدئال می‌خوانیم:

نگاه روشن جف قبل‌ از‌ اینکه بنشینند شروع کرد. «اعتقاد راسخ دارم که این مسئلهٔ کار تیمی کلید تأمین نیرو و همهٔ چیزهای دیگر است.»

اول بابی جواب داد. «موافقم. باید بلافاصله مسئولان جذب نیرو را راهی کنیم، کلر.» «یک‌لحظه صبر کنید.» جف نشست و پایش را روی میز گذاشت. «گمان کنم استخدام کردن هشتاد نفر خیلی سخت‌تر از چیزی باشد که فکرش را می‌کنیم.» قبل‌از‌اینکه کلر بتواند ارزیابی او را تأیید یا رد کند، جف ادامه داد. «منظورم این است که سال قبل چقدر استخدام کردیم. بیست تا؟»

کلر حرفش را تصحیح کرد. «تقریباً سی تا.»

جف توضیح داد، «درست، سی نفر برای‌اینکه بیست نفرشان را بگیریم، به دلیل ریزش نیرو.»

کلر با حرکت سر تأیید کرد.

جف سؤال بعد را خطاب به او پرسید. «بسیار خوب، اگر باید تعداد استخدام‌ها را بیش از دو‌برابر کنیم، فکر می‌کنی برای ما پیدا کردن بازیکنان تیمی مناسب راحت‌تر است یا سخت‌تر؟»

او برای لحظه‌ای به این مسئله فکر کرد. «خوب، اصلاً معنی ندارد که راحت‌تر باشد. منظورم این است که تعداد بیشتر است، نهادهای بیشتری دخیل‌اند و فوریت کار بیشتر است. با‌اینکه خیلی دلم می‌خواهد خوش‌بین باشم، فکر کنم این بار احتمالاً قدری سخت‌تر خواهد بود.»

بابی، که این منطق را درست می‌دید، در تأیید سر تکان داد.

جف ادامه داد. «و این یعنی ما احتمالاً باید نود یا صد نفر را استخدام کنیم تا شصت نفر داشته باشیم، درست است؟»

آن‌ها نمی‌خواستند حرف او را تصدیق کنند. «دست بردارید، بچه‌ها. این منطقی است.»

کلر آهی کشید و اذعان کرد، «گمان کنم با عقل جور درمی‌آید.»

بابی این‌طور پیشنهاد کرد، «خوب، شاید لازم باشد کمی استانداردها را تغییر دهیم. شاید مجبور باشیم قدری کمتر مته‌به‌خشخاش بگذاریم. اگر افرادی را که با دیگران خوب کار نمی‌کنند کنار بگذاریم یا ردشان کنیم، احتمالاً به ضررمان تمام می‌شود.»

کلر در مخالفت با او سرش را تکان داد. «اصلا‌و‌ابدا. اگر این کار را بکنیم، همان‌جور افرادی بیخ ریشمان می‌مانند که در اوک‌ریج داشتیم. و در نوسازی مدرسه.»

جف اخم کرد. «کدام نوسازی مدرسه؟»

بابی آهی کشید و توضیح داد. «پیارسال داشتیم دبیرستانی در کالیستوگا توسعه می‌دادیم و بازسازی می‌کردیم. کار کوچکی به نظر می‌رسد، اما در واقع کار عمده‌ای بود. درهرحال، پروژه تا نیمه پیش رفته بود، که بهترین مهندسمان را از دست دادیم چون باب به ما اجازه نمی‌داد بدترین مهندسمان را اخراج کنیم.»

جف پرسید، «صبر کن. تو که می‌گفتی باب بازیکنان تیمی بد را تحمل نمی‌کند.»
فهرست مطالب کتابسخن ناشر
پیشگفتار مترجم
مقدمه
بخش اول: حکایت
فصل 1: وضعیت
فصل 2: تشخیص
فصل 3: کشف
فصل 4: اجرا
فصل 5: نشانه‌ها
بخش دوم: مدل
سه فضیلت بازیکن تیمی ایدئال
تعریف سه فضیلت
پیشینه مدل
مدل بازیکن تیمی ایدئال
کاربرد
ارتباط مدل بازیکن تیمی ادئال با پنج دشمن کار تیمی
پنج دشمن کار تیمی
فکر آخر: در ورای کار تیمی
سایر منابع





معرفی و دانلود کتاب بازیکن تیمی ایدئال: تشخیص و پرورش سه فضیلت بنیادین | پاتریک لنچونی