دسته‌بندی نشده · آوریل 24, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب باغ استخوان | هدر کاسنر | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب باغ استخوانداستانی ترسناک و نفس گیر. کتاب باغ استخوان اولین اثر هدر کاسنر است که سرگذشت ایرئل، دختری در مرز زندگی و مرگ را روایت می‌کند. او خدمتکار و ساخته دست خانم وسپر است و هر روز از یک قبرستان قدیمی برای اربابش استخوان جمع می‌کند تا او همیشه جوان بماند، اما بعد از انجام یک اشتباه غیرقابل بخشش، از بانوی خود سرپیچی می‌کند و به دنبال راهی برای برگشت به زندگی می‌گردد…

درباره کتاب باغ استخوان:

خانم وسپر، زنی با قدرت‌های جادویی است که تفریحات و علایق عجیبی دارد. او توانسته با استفاده از گرد استخوان و دستوراتی خاص ایرئل را به وجود می‌بیاورد، اما از مخلوق خود راضی نیست. ایرئل کند و فراموشکار است و به همین دلیل هر روز از طرف بانوی خود سرزنش می‌شود. با این حال این ارباب ترسناک تنها کسی است که در دنیای دخترک وجود دارد و او تلاش می‌کند تا خانم وسپر را راضی نگه‌دارد. ایرئل یک روز مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود که مجازات آن نابودی است، اما او موفق می‌شود لحظات آخر از چنگ خانم وسپر فرار کند. او که تصمیم دارد اختیار زندگی خود را به دست بگیرد، به سمت دنیای زندگان می‌رود و اینجاست کتاب باغ استخوان (The Bone Garden) از هدر کاسنر (Heather Kassner)، رنگ و بویی معمایی پیدا می‌کند… .

این اثر داستانی ترسناک، شوکه‌کننده و معمایی است که تاریک‌ترین رازهای زندگی بشر را با مرگ پیوند می‌زند. روایت کاسنر از هم‌زیستی ایرئل و خانم وسپر در عین انتقال رعب و وحشت به مخاطب، با مهارت و زیبایی تمام نوشته شده است. خواننده می‌تواند به خوبی نگرانی‌های ایرئل را درک کند، تلاش او برای تبدیل شدن به دختری واقعی را بفهمد و با هر قدمی که او در این دنیای وهم انگیز برمی دارد از ترس به خود بلرزد. سطر سطر کتاب باغ استخوان با گرد و خاک قبرستان پوشیده شده و می‌توانید زمزمه استخوان مردگان را در میان صفحات آن بشنوید، تصویری که مطمئنا نظر خوانندگان نوجوان علاقه‌مند به ژانر وحشت را جلب می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب باغ استخوان:

– داستانی جادویی از شجاعت و دوستی. (ناتالی لوید، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز)
– مطالعه کتابی هیجان‌انگیز، با توصیف‌های دلخراش و لحظات وحشتناک که حتی شجاع‌ترین خوانندگان جوان را هیجان‌زده می‌کند. (Horn Book)
– لحن و مفاهیمی که کاسنر در این اثر به کار می‌گیرد شما را به یاد کتاب گورستان نیل گیمن می‌اندازد. یک داستان جدید که بر پایه افسانه‌های قدیمی خلق شده است. (Booklist)

کتاب باغ استخوان مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این اثر به خوانندگان نوجوان بالای 14 سال که از داستان‌های ترسناک و وهم انگیز لذت می‌برند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب باغ استخوان می‌خوانیم:

ایرئل خم شد و یک شاخه‌ی لاله را بین انگشت‌هایش گرفت. روی گلبرگ‌های قرمز، شبنم نشسته بود. پنج شاخه‌ی دیگر از تروتازه‌ترین گل‌های لاله و سه گل زرد را در دست گرفت. آن‌ها را بغل کرد و به داخل برد. گلدان را از آب تمیز پر کرد، گل‌ها را در آن گذاشت و بعد به کتابخانه برد.

با دقت زیاد گل‌ها را مرتب و چندین دقیقه را صرف آراستن آن‌ها به شکل‌های مختلف کرد. گل‌های زرد را بین گل‌های قرمز قرار داد، طوری که هرکدام در زیباترین زاویه‌ی خود قرار گرفتند. وقتی که عقب رفت تا از هنر خودش ذوق کند، خانم وسپر وارد اتاق شد. با شنیدن صدای تق‌تق پاشنه‌ها، ایرئل چرخید.

«اینجایی!» خانم وسپر طوری با خوشحالی این را گفت که انگار تمام صبح را دنبال ایرئل می‌گشته. یک نعلبکی چینی استخوانی و یک فنجان چای دستش بود.

ایرئل جواب داد: «صبح به‌خیر.»

خانم وسپر گردن کشید، حتی در این حرکت کوچک هم باوقار بود. به گل‌ها نگاهی کرد و گفت: «خوشگله، اما من از بوی گل لاله متنفرم.»

ایرئل عقب رفت و به میز چسبید. هوا را داخل ریه‌هایش داد و گفت: «من اصلاً فکر نمی‌کردم که گل لاله بو داشته باشه.»

«دقیقاً. تو اصلاً فکر نمی‌کنی.»
فهرست مطالب کتاب1: زیر قبرستان
2: خانم وسپر
3: اندازه‌ی یک دختر
4: برای درخشش و جاودانگی
5: نفس بکش
6: دستی از گرد و استخوان
7: فتیله، هیزم و استخوان
8: موجودات نیمه‌شب
9: راهروی زمزمه‌گر
10: پسر نسبتاً به‌درد‌نخور
11: حفره
12: بالای قبرستان
13: شب فرا می‌رسد
14: هیولاهای کوچک
15: مأموریت دیگر
16: قبر بدون علامت
17: ن. م. ه.
18: دختری با چشم‌های خیلی‌خیلی تیره
19: تجدید دیدار و رستاخیز
20: نگهبان
21: تعقیب و گریز
22: مجازات
23: وزش باد و خاک
24: اشتباه وحشتناک
25: یک لیوان چای خوب
26: منبع جادو
27: کلید اسکلتی
28: شکل چیزها
29: آتش
30: درون قبر
31: زالزالک
32: قلب واقعی
33: عجیب و شگفت‌انگیز
34: عمیق‌ترین چرت
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب باغ استخوان | هدر کاسنر | انتشارات پرتقال