دسته‌بندی نشده · فوریه 22, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب برادران سیسترز | پاتریک دوویت | نشر چشمه



معرفی کتاب برادران سیسترزاثری با طعم طمع و انتقام… کتاب برادران سیسترز به قلم پاتریک دوویت رمانی تاریخی و طنز است که طرفداران ژانر وسترن را مجذوب خود خواهد کرد. ایلای و چارلی که حالا دیگر نامشان به عنوان دو آدم‌کش حرفه‌ای بر سر زبان‌ها افتاده، برای کشتن شخصی به نام «هرمن کرمیت وارم» به کالیفرنیا سفر می‌کنند. گفتنی‎ست این اثر افتخارات متعددی از جمله بهترین کتاب سال آمازون و واشنگتن‌پست را از آن خود کرده و نامزد جوایز معتبری همچون جایزه‌ی ادبی من بوکر شده است.

درباره کتاب برادران سیسترز:

برای شما که اکنون مشغول مطالعه‌ی معرفی کتاب برادران سیسترز (The Sisters Brothers) ‌هستید، احتمالاً این عنوان کمی غریب و نامعمول باشد. درواقع سیسترز نام خانوادگی چارلی و ایلای، دو آدم‌کش حرفه‌ای‌ در حدود سال 1851 است… با ادامه‌ی این معرفی همراه باشید، دست در دستان پاتریک دوویت (Patrick deWitt)، نویسنده‌ی زبردست این رمان جذاب بگذارید و خود را به یک داستان مهیج در ژانر وسترن دعوت کنید.

همه‌ی ماجرای این رمان از آنجا شروع شد که فردی مرموز برادران سیسترز را استخدام کرد تا هرمن کرمیت وارم را به قتل برسانند. این‌گونه شد که چارلی و ایلای در پی هرمن (و احتمالاً در سودای اندوخته‌ای عجیب‌وغریب از طلا) راهی کالیفرنیا شدند. اما از آنجایی که اغلب اتفاقات در زندگی برخلاف تصور ما رقم می‌خورد و اکثر نقشه‌های ما انسان‌ها نقش‌برآب می‌شوند، نقشه‌ی برادران سیسترز نیز از این قاعده مستثنی نماند و همه‌چیز خلاف آنچه که باید و تصور می‌شد، رخ داد. درواقع،‌ متفاوت با گمانِ ابتدایی خودشان… بااین‌وجود تصور نکنید که می‌توانید داستان کتاب برادران سیسترز را حدس بزنید. چرا که این تصور، گمانی بس‌عجولانه خواهد بود!

ماجراجویی‌هایی که پاتریک دوویت در این اثر بر سر راه برادران سیسترز قرار می‌دهد، شما را وادار می‌کند تا آخرین صفحه‌ با آن‌ها همراه باشید. به‌شیوه‌ای که کنار گذاشتن کتاب قبل از به پایان بردن آن کاری بس دشوار خواهد بود. زبان ساده، صمیمی و شوخ‌طبعانه‌ی نویسنده در کنار ترجمه‌ی شیوای پیمان خاکسار باعث شده تا این اثر به یکی از جذاب‌ترین و البته پرمخاطب‌ترین رمان‌ها تبدیل شود. گفتنی‌ست برادران سیسترز اولین بار در سال 2011 منتشر و با استقبال خوانندگان و منتقدان مواجه شد. به‌شیوه‌ای که لیست جوایز و افتخارات آن بسی بلندبالا و طولانی است.

جوایز و افتخارات کتاب برادران سیسترز:

– بهترین کتاب سال آمازون
– بهترین کتاب سال واشنگتن‌پست
– بهترین کتاب سال پابلیشر ویکلی
– بهترین کتاب سال Hudson
– فینالیست جایزه‌ی من بوکر (2011)
– در فهرست برترین کتاب‌های «کمدی سیاه»
– برنده جایزه‌ی کتاب اورگان (2012)
– مدال یادبود استفان لیکاک (2012)
– نامزد جایزه گیلر (2011)
– برنده جایزه‌ی Governor General
– جایزه انجمن نویسندگان کانادا (2012)
– جایزه‌ی انجمن کتابفروشان کانادا
– برنده‌ی جایزه‌ی Prix des libraires du Québec (2013)
– برنده‌ی جایزه‌ی Rogers Writers’ Trust
– نامزد مدال اندرو کارنگی (2011)
– نامزد جایزه والتر اسکات
– نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش داستان تاریخی
– برنده جایزه‌ی The Rooster

اقتباس سینمایی از کتاب برادران سیسترز:

فیلمی با اقتباس از این اثر و با همین عنوان به کارگردانی ژاک اودیار ساخته شده است. این فیلم سینمایی اولین بار در سال 2018 به نمایش درآمد و واکین فینیکس، جیک جیلنهال، ریز احمد،‌ ریچارد بریک و کرید برتن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نکوداشت‌های کتاب برادران سیسترز:

– پاتریک دوویت درست مثل تارانتینو می‌داند که چطور نوع نگاه ماجراهای خون‌بار را خنده‌دار جلوه دهد. (کلیولند پلین دیلر)
– به شکل عجیبی خنده‌دار، به شکل خیره کننده‌ای خشونت‌آمیز و غرق در اندوه. (واشنگتن پست)
– با یک راوی پیچیده و هیجان‌انگیز. (آمازون)
– یک شاهکار طنزآمیز فراموش‌نشدنی. (Barnes & Noble)
– چقدر عالی، چقدر خنده‌دار و چقدر غمگین. (آیریش‌تایمز)

کتاب برادران سیسترز مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های تاریخی و کمدی علاقه‌مند هستید،‌ کتاب برادران سیسترز از جمله آثاری‌ست که شما را شیفته‌ی خود می‌سازد.

با پاتریک دوویت بیشتر آشنا شویم:

پاتریک دوویت نویسنده‌ی برجسته‌ی کانادایی‌ست. او در سال 1975 متولد شد. از میان آثار دوییت می‌توان به چندین رمان و یک فیلمنامه اشاره کرد که اغلب آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار دارند. عنوان‌های برخی دیگر از آثار او عبارتند از: «استحمام، تِری و خداحافظی فرانسوی»

در بخشی از کتاب برادران سیسترز می‌خوانیم:

وقتی که چارلی و جادوگر پیر چشم به چشم هم دوخته بودند سکوتی طولانی حاکم شد. بالاخره پیرزن دوباره سرش را پوشاند و کارش را از سر گرفت و چارلی هم روی زمین دراز کشید. من هم به‌جای این‌که روی تشک بخوابم کنار او روی زمین دراز کشیدم. از پیرزن می‌ترسیدم و فکر می‌کردم اگر کنار هم باشیم خطر کمتری تهدیدمان می‌کند. این‌قدر بی‌حال بودم که علی‌رغم اضطرابم زود وارد مرحله‌ی رویا شدم. خواب دیدم در همان اتاق هستم، فقط با این فرق که ایستاده‌ام و پیکر غرق خواب خودم را تماشا می‌کنم. پیرزن از جا بلند شد و بالاسر ما ایستاد، بدن من شروع کرد به لرزیدن و عرق کردن ولی چارلی از جایش جُم نخورد. پیرزن دولا شد و با دست‌هایش دهان چارلی را باز کرد. از فضای تاریک میان چین‌وچروک‌ها مایعی غلیظ و سیاه به‌آرامی جاری شد و در دهان چارلی ریخت و من که خواب نبودم و داشتم خودم را نگاه می‌کردم شروع کردم به جیغ کشیدن، پشت سر هم می‌گفتم که دست از سر برادرم بردار.

کابوسم با این صحنه ناگهان تمام شد و از خواب پریدم. چارلی کنارم بود و داشت نگاهم می‌کرد، طبق عادت ناهنجار همیشگی‌اش با چشمان باز خوابیده بود. پشتش پیرزن نشسته بود و توده‌ی خرمهره‌های روبه‌رویش به شکل چشمگیری کوچک شده بود، معلوم بود که زمان زیادی گذشته. از پشت میز تکان نخورد ولی سرش به شکل غیرمعمولی چرخید و خیره شد به تاریک‌ترین کنج اتاق. نمی‌دانم چه چیزی نظرش را جلب کرده بود، ولی این‌قدر به تاریکی خیره ماند که دیگر بی‌خیال شدم و دوباره سرم را زمین گذاشتم. چند لحظه بعد دوباره به خوابی فرو رفتم که فرق چندانی با مرگ نداشت.
فهرست مطالب کتابمقدمه‌ی مترجم
بخش یک: مشکل اسب‌ها
بخش دو: کالیفرنیا
بخش سه: هرمَن کِرمیت وارم
مؤخره





معرفی و دانلود کتاب برادران سیسترز | پاتریک دوویت | نشر چشمه