دسته‌بندی نشده · می 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب به زبان کبوترها | کیلا نوئل | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب به زبان کبوترهاتصور کنید در میان یک مشت پرنده بزرگ شده‌اید. هیجان‌انگیز است، نه؟ کتاب به زبان کبوترها رمانی جذاب و خواندنی به قلم کیلا نوئل است که شما را به یک دنیای فانتزی می‌برد؛ جایی در میان انبوهی از کبوترها که با شما حرف می‌زنند!

درباره کتاب به زبان کبوترها:

تابه‌حال خبرهای دنیای واقعی را خوانده‌اید که یک کودک از ابتدای تولد در جنگل بزرگ می‌شود و با حیوانات ارتباط برقرار می‌کند؟ این دست خبرها درعین اینکه غیرقابل باورند، یک فانتری جذاب هم در دل خودشان دارند! حالا فکرش را بکنید قرار است یک داستان تخیلی هیجان‌انگیز را بخوانید که شما را به چنین دنیایی هدایت کند!

به زبان کبوترها (Coo) رمان جذاب و گیرای کیلا نوئل (Kaela Noel) روایتی متفاوت و شگفت‌انگیز از زندگی دختری به نام کوو است. داستان کتاب از جایی شروع می‌شود که یک دسته از کبوترها، 10 سال پیش، نوزاد انسانی را که در یک زمین خالی رها شده بود پیدا می‌کنند و او را به پشت‌بام خود می‌برند. کوو، در میان کبوترها بزرگ می‌شود، ‌به سبک آن‌ها رفتار می‌کند و تنها خانه‌ای که می‌شناسد، ‌همان پشت‌بامی است که کبوترها او را به آنجا منتقل کرده‌اند. نقطه اوج کتاب به زبان کبوترها به روزی برمی‌گردد که یک شاهین به بر، پرنده محبوب کوو، حمله می‌کند و قصد کشتن و آسیب زدن به او را دارد. پس از این اتفاق،‌ کوو تصمیم می‌گیرد برای نجات گله پرندگان، که خانواده او هستند، ‌به دنبال مامور پست بازنشسته‌ای بگردد که گاهی به آن‌ها غذا می‌دهد یا کبوترهای آسیب‌دیده را درمان می‌کند. اولین سفر کوو به خارج از پشت‌بامی که سال‌ها خانه او و کبوترها بوده آغاز می‌شود و کوو در این مسیر برای اولین بار روابط انسانی را تجربه می‌کند و درست زمانی که شروع به درخشیدن می‌کند، ‌می‌فهمد که روابط میان آدم‌ها بسیار پیچیده‌تر از چیزی است که در ظاهر دیده می‌شود!

کتاب به زبان کبوترها، این روایت جذاب و خواندنی را آنقدر هنرمندانه بیان می‌کند که می‌توانید خودتان را به جای کوو در میان کبوترها ببینید. کیلا نوئل در این رمان تلاش می‌کند که پیچیدگی‌های دنیای حقیقی و روابط انسانی را به‌خوبی بیان کند و با ظرافت هنرمندانه خودش، ‌این کتاب بی‌نظیر را پدید آورده است. تلاش‌های کوو، ‌قهرمان رمان حاضر برای نجات گله‌ای که آن‌ها را خانواده خود می‌داند بسیار تکان‌دهنده است و پیام عشق و صداقت را به شما منتقل می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب به زبان کبوترها:

– کوو باعث شد روحیه من اوج بگیرد. داستانی فراموش نشدنی از دوستی و عشق! (ارین انترادا کلی نویسنده برنده مدال نیوبری)
– یک داستان بسیار جذاب برای طیف وسیعی از خوانندگان. (Bulletin of the Center for Children’s Books)
– داستانی دلچسب از یافتن خانواده و رویکردی منحصربه‌فرد برای سازگاری با فرهنگ و زبان جدید. کتاب کوو به طرز بی‌نظیری عجیب و درک او از دنیای انسانی، تازه و طنزآمیز است. (Booklist)
– داستان کوو پیام‌های قدرتمندی درباره عشق و دوستی، شفقت و تعلق دارد. این اثر نوئل، سرشار از امید، طنز و مهربانی است. (Publishers Weekly)

کتاب به زبان کبوترها مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه نوجوانانی که به خواندن رمان‌های فانتزی و داستان‌های تخیلی علاقه دارند بسیار مناسب است.

با کیلا نوئل بیشتر آشنا شویم:

نویسنده این رمان جذاب و خواندنی، کیلا نوئل است. او در سانفراسیسکوی آمریکا به دنیا آمده و به زبان کبوترها، اولین رمان اوست که بسیار مورد توجه خوانندگان قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب به زبان کبوترها می‌خوانیم:

کوو داشت سه‌تا چیزی را که مثلاً دونات صورتی بود جابه‌جا می‌کرد و حوصله‌اش کم‌کم از بازی سر می‌رفت که ناگهان، صدای جیغ کبوترها بلند شد و خبر از خطر داد. کوو از جا پرید و با نگاهش، آسمان را جست‌وجو کرد.

خودش بود: بال‌های بزرگ سفید با خال‌های قهوه‌ای، دُمی با پرهای قرمز که مثل بادبزن باز شده بود و پروازی سریع‌تر از حرکت کاهی در باد: شاهین.

کوو ایستاد و فریاد کشید.

بِر با دستپاچگی بال زد و فرار کرد به‌سمت کبوترخانه و به بقیه‌ کبوترهایی پیوست که سراسیمه از هر طرف به ورودی کبوترخانه هجوم آورده بودند.

شاهین درست پشت ‌سرشان بود.

کوو از آن‌طرف پشت‌بام دوید و درحالی‌که دست‌هایش را کامل به دو طرف باز کرده بود، فریاد زد: «دور!» در هوای سرد، دویدن برایش سخت می‌شد. کیسه‌پلاستیک‌هایی که مثل چکمه به پا کرده بود، حتی روی سطح ناهموار پشت‌بام هم، لیز می‌خوردند. دوباره فریاد زد: «شاهین، دور!»

فریادهایش همیشه باعث می‌شد شاهین‌ها مسیر حرکتشان را تغییر دهند و به دل آسمان آبی برگردند.

البته، نه این بار.

این‌ یکی خیلی گرسنه بود؛ فریاد کوو را نادیده گرفت و شیرجه زد داخل صف کبوترهایی که هجوم آورده بودند به ورودی کبوترخانه. کبوترها متفرق شدند و شاهین باقی ماند. شکاری بین چنگال‌هایش گیر افتاده بود و به‌شدت تکان‌تکان می‌خورد؛ پرنده‌ای که رنگش مثل ابرهای بارانیِ وسط تابستان تیره بود و روی بال‌هایش خطی سفید داشت.

بِر!

کوو هراسان به‌سمت بِر دوید و جیغ کشید: «نه!» باد در گوش‌هایش غرید و وزشی ناگهانی از پشت به‌سمت دیگر پشت‌بام هلش داد. پرهای قهوه‌ای و براق شاهین در باد موج برمی‌داشت و تلاش می‌کرد در مقابل آن وزش شدید مقاومت کند، اما عبور از سد هوا برایش دشوار بود و نتوانست به بالا پرواز کند.

کوو محکم کوبید وسط سینه‌ی شاهین. چنگال‌های پرنده باز شد و بِر افتاد روی پشت‌بام.

کوو رو به شاهین فریاد کشید: «دور! دور!»

چشم‌های ریز، تیز و باهوش شاهین، برای لحظه‌ای، به چشم‌های کوو خیره شد. باد تغییر جهت داد. شاهین جیغی کشید و پروازکنان دور شد.
فهرست مطالب کتابروزی روزگاری
فصل یک: پشت‌بام
فصل دو: شاهین
فصل سه: زمین
فصل چهار: پلیس‌ها
فصل پنج: گرسنگی
فصل شش: برف
فصل هفت: خانه‌ی تالی
فصل هشت: گودویل
فصل نه: کبوترها‌ می‌روند، دسته‌ی کبوترها باقی می‌ماند
فصل ده: فود بازار
فصل یازده: بیماری
فصل دوازده: اگی
فصل سیزده: کریسمس کبوترها هم باید مبارک باشد
فصل چهارده: کارت تبریک کریسمس
فصل پانزده: خانه‌ی اگی
فصل شانزده: غذادادن به کبوترها غیرقانونی نیست، آقا
فصل هفده: هیچ‌کس نباید کبوترها را بشمارد
فصل هجده: پشت‌بام کبوترها
فصل نوزده: لوسیا
فصل بیست: دسته‌ی کبوترها در خطر
فصل بیست ‌و یک: بیمارستان کبوترها
فصل بیست‌ و دو: روهو
فصل بیست‌ و سه: نان، کره‌ی بادام زمینی و شامپو با رایحه‌ی گل‌ها
فصل بیست ‌و چهار: تاکسی‌سواری
فصل بیست ‌و پنج: فرار
فصل بیست‌ و شش: در جنگل سطل‌آشغال پیدا نمی‌شود
فصل بیست ‌و هفت: بهبودی
فصل بیست ‌و هشت: غافلگیری
درباره‌ی نویسنده





معرفی و دانلود کتاب به زبان کبوترها | کیلا نوئل | انتشارات پرتقال