دسته‌بندی نشده · فوریه 21, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب بیماری‌های زنان | خشایار فخریان | انتشارات اندیشه عالم



معرفی کتاب بیماری‌های زنانکتاب بیماری‌های زنان نوشته‌ی خشایار فخریان، راهنمایی کامل است که شایع‌ترین مشکلات و بیماری‌های مخصوص بانوان و علل و درمان آن‌ها را به‌صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب بیماری‌های زنان:

همه‌ی بانوان ممکن است در طول زندگی خود درگیر یکی از بیماری‌های زنان شوند. اغلب این امراض به‌سادگی درمان می‌شوند و برخی دیگر نیز اثرات مخربی به همراه دارند. مشکلات و بیماری‌هایی که معمولا برای خانم‌ها پیش می‌آید شامل تنبلی تخمدان، فیبروم و پولیپ رحم، اندومتریوز، تخمدان پلی‌کیستیک، چسبندگی لوله رحم، یائسگی زودرس، بی‌نظمی در چرخه قاعدگی، سرطان رحم، تخمدان و سینه نیز هستند.

بانوان با توجه به آناتومی خاص بدن خود درگیر بیماری‌هایی می‌شوند که مختص بدن آن‌هاست. آشنایی با پیشگیری، درمان و کنترل این امراض موجب می‌شوند تا خانم‌ها نگاه صحیحی نسبت به بدن و مشکلات مربوط به خود داشته باشند و زمان مراجعه به پزشک را بدانند.

دکتر خشایار فخریان، متخصص و نویسنده ایرانی در کتاب بیماری‌های زنان (Gynecology) برخی از شایع‌ترین مشکلات مربوط به خانم‌ها را معرفی کرده و نشانه‌ها، عوارض و راه‌های درمان آن‌ها را نیز شرح داده است. دیگر آثار وی با عناوین «گیاهان دارویی»، «دیابت (آشنایی، پیشگیری، کنترل)»، «آفتاب نهان (ایمان)»، «اندامی زیبا با رژیم غذایی» و «آشنایی با ویتامین‌ها» به انتشار رسیده‌اند.

کتاب بیماری‌های زنان برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان زنان و مامایی و تمام خانم‌هایی که می‌خواهند در این زمینه تخصص داشته باشند، حتما کتاب حاضر را مطالعه کنند.

در بخشی از کتاب بیماری‌های زنان می‌خوانیم:

احتمال بروز سرطان تخمدان در زنانی که در حامله شدن مشکل داشته‌اند و یا هرگز حامله نشده‌اند تا حدودی بیشتر است. بین سرطان تخمدان و سرطان پستان ممکن است ارتباطی باشد زیرا احتمال بروز سرطان پستان در زنانی که سرطان تخمدان داشته‌اند، چهار برابر بیشتر از زنانی است که سرطان تخمدان نداشته‌اند.

با این همه مهم‌ترین عامل خطرساز برای سرطان تخمدان وجود سابقه خانوادگی این سرطان است.

خواهران یا دختران یک خانواده مستعد به ابتلای سرطان تخمدان که دو نفر یا بیشتر از خویشاوندان درجۀ یک آن‌ها (مادر، خواهر و دخترانی که در نیمی از ژن‌های‌شان مشترکند) مبتلا هستند، ممکن است به احتمال 50 درصد به سرطان تخمدان مبتلا شوند. خطر بروز سرطان تخمدان در زنانی که یک خویشاوند درجه یک و یک خویشاوند درجه دوم (‌مادر بزرگ یا عمه و خاله) یا دو خویشاوند درجۀ دوم آن‌ها (که در یک چهارم ژن‌های‌شان مشترکند) مبتلا هستند، کم‌تر از 50 درصد است.

این خطر بالای ابتلا به سرطانی که کشف آن در مراحل اولیه دشوار است و برای آن تنها آزمایش‌های بیماریابی مناسب معدودی وجود دارد، انجام اقدامات پیشگیرانۀ فوق‌العاده‌ای را الزامی می‌کند. بسیاری از متخصصان سرطان برای پیشگیری، برداشتن تخمدان‌ها را در این موارد نادر توصیه می‌کنند.

مشاوره ژنتیک زودرس نیز برای دستیابی به درک روشنی از خطر انتقال ژن سرطان‌زا به یک دختر ضروری است. اگر سابقه خانوادگی سرطان تخمدان وجود دارد و برداشتن پیشگیرانه تخمدان برای بیمار، غیرقابل قبول است، معاینه لگن و شکم هر شش ماه یک بار، به علاوه تصویرنگاری ادواری با سونوگرافی توصیه می‌شود.
فهرست مطالب کتابوولووواژینیت‌ قبل‌ از بلوغ‌
آمنوره
واژینیت
واژینیسموس‌
آندومتریوز
توده‌های خوش‌خیم و بدخیم اندام‌های لگنی
بیماری‌های پستان
یائسگی
هیرسوتیسم
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب بیماری‌های زنان | خشایار فخریان | انتشارات اندیشه عالم