دسته‌بندی نشده · ژوئن 18, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب تغییر شغل: راهنمای عملی برای غلبه بر ترس از تغییر شغل و کسب درآمد بیشتر | کتی پایوترووسکی



معرفی کتاب تغییر شغل: راهنمای عملی برای غلبه بر ترس از تغییر شغل و کسب درآمد بیشتربیرون آمدن از منطقه‌ی امن شغلی کار ساده‌ای نیست و برای برخی از افراد ریسک زیادی را به همراه می‌آورد اما می‌تواند جهش بزرگی در زندگی نیز باشد. کتاب تغییر شغل نوشته‌ی کتی پایوترووسکی راهنمای عملی مناسبی برای غلبه بر ترس از تغییر شغل و البته کسب درآمد بیشتر است و شما را برای رسیدن به موفقیت بیشتر همراهی خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب تغییر شغل

بسیار از ما از شرایط شغلی خود راضی نیستیم یا خود را شایسته جایگاه بهتری می‌دانیم. در این مواقع سوالات و نگرانی‌های زیادی برای ما ایجاد می‌شود. از خود می‌پرسیم چگونه یک شغل جدید را شناسایی کنم و در جست‌وجوی آن باشم یا بدانم برای من مناسب است؟ چگونه یک برنامه تغییر شغلی موفق ایجاد نمایم که باعث حفظ زندگی و محقق کردن اهداف شغلی‌ام شود؟

کتی پایوترووسکی در کتاب تغییر شغل (Career Cowards Guide to Changing Careers) به این سوالات پاسخ می‌دهد و برای رسیدن به جایگاه بهتر شغلی و ایجاد احساس رضایت از وضعیت درآمدی‌، به خوانندگان کتابش کمک می‌کند. او با شناسایی علایق و کشف استعدادهای واقعی‌ افراد، رزومه جدید و دلخواه آن‌ها را درست می‌کند و آمادگی لازم برای پذیریش در موقعیت کاری بهتر را فراهم می‌نماید.

پایوترووسکی به شما نحوه کشف مشاغل جدید سازگار با علائق، سبک زندگی و مهارت‌های شما و سپس نحوه بررسی آن‌ها برای کسب اطمینان از مناسب بودن را به شما نشان می‌دهد. به این صورت، شما راه رسیدن به سمت شغل جدید و دلخواه خود را می‌آموزید و در هر قدم به آن نزدیک می‌شوید.

در این کتاب داستان‌های واقعی و متعددی درباره افرادی موفقی که تغییر شغل داده‌اند وجود دارد. این روایات به برانگیختن کسانی که درباره این روند مضطرب هستند کمک شایانی می‌کند و با ذکر توصیه‌های کاربردی، کاهش خطر و افزایش موفقیت در تغییر شغل را به خوانندگان می‌آموزد. پس اگر برای برداشتن یک گام بزرگ در مسیر موفقیت آماده هستید، با خواندن این کتاب اولین قدم را بردارید.

نکوداشت کتاب تغییر شغل

– توصیه‌های کتی باعث می‌شوند کنترل کامل آینده خود را به دست بگیرید. (برایان تریسی)
– کیتی به من کمک کرد که از مسیر خودم خارج شوم، علاقه‌ام را دنبال کنم و به ریسک کردن ادامه دهم. (تانا ام)
– راهنمایی، نصیحت و حمایت‌های کیتی برای من بسیار ارزشمند، کاربردی و دقیق بود. ( SCE)
– من با حمایت کیتی فهمیدم که دنیایی از امکانات برای من وجود دارد! (کاتلین پی)
– بدون کمک کتی، مطمئن نیستم که بالاخره می‌توانستم معیشت درست خودم را تشخیص دهم یا نه؟! ( لورا سی)

کتاب تغییر شغل مناسب چه کسانی است؟

اگر قصد تغییر شغل دارید اما ترس و نگرانی مانع از این کار می‌شوند، کتاب حاضر دید واقع‌بینانه‌ای در این رابطه به شما می‌دهد و برای رسیدن به درآمد و موقعیت بهتر یاری‌تان خواهد کرد.

با کتی پایوترووسکی بیشتر آشنا شویم

کتی پایوترووسکی (Katy Piotrowski) نویسنده سری جدید ترسوهای حرفه‌ای است و به مدت 15 سال در بخش خصوصی به عنوان مشاور شغلی کار می‌کند. او دارای مدرک کارشناسی ارشد آموزش و پرورش در مشاوره و توسعه شغلی است و خودش نیز در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ایالتی کلرادو تدریس می‌کند و به هزاران نفر در جهت دستیابی به اهداف شغلی خود از طریق انواع مشاوره شغلی و ابزارهای پشتیبانی کمک می‌نماید.

کتی پایوترووسکی کارگاه‌های زیادی برگزار می‌کند تا به جویندگان کار کمک کند بر ترس‌های خود در جستجوی کار غلبه کنند و در یافتن شغلی مناسب موفق شوند. او عنوان «همکار کسب و کار سال» را از دستیاران زنان بازرگان آمریکایی دریافت کرده و در سطح ملی به دلیل اثربخشی در کمک به مشتریانش در دستیابی به اهداف شغلی خود، یکی از 10 مشاور شغلی برتر سال شناخته شده است.

در بخشی از کتاب تغییر شغل می‌خوانید

پاول خسته شده بود. او در میانه دهه بیست سالگی و آماده قرار گرفتن در مسیر شغلی بود ولی نمی‌دانست مسیر درست کدام است. بعد از دبیرستان، مدرک کاردانی الکترونیک گرفت و به عنوان تکنیسین در یک کارخانه تولید کامپیوتر به مدت چند سال کار کرد.

با این‌که از کار خود لذت می‌برد و عملکرد خوبی داشت، به سرعت فهمید بدون آموزشِ بیشتر، گزینه‌های شغلی او محدود هستند. هم‌چنین فهمید صنعت با تکنولوژی بالا فرار و غیرقابل پیش‌بینی است. در طول سه سال که به عنوان کارمند کار می‌کرد، شرکت دو بار کارمندانش را اخراج کرد. پاول احساس کرد هر روز که به سرکار می‌رود نفس خود را حبس کرده، منتظر اخراج است.

پاول در تلاشی برای ساختن آینده ایمن برای خود، دوره ارزیابی املاک را گذراند. در عین حال بعد از مدت کوتاهی فهمید ماهیت کار فعلی با شخصیت او هماهنگی ندارد. پاول تصور کرد کار سخت‌گیرانه و قابل سنجش بوده و باید ارزش املاک را به خوبی بسنجد. او کشف کرد که در دنیای املاک، ارزیابی می‌تواند خیلی خصوصی و سیاسی باشد. در حالی‌ که از این کار نیز ناامید شده بود، یک کار نیمه‌وقت در یک تعمیرگاه اتومبیل پیدا کرد.

پاول به من گفت، “می‌خواهم کاری پیدا کنم که خوب و ماندگار باشد”. او با انجام یک سری مصاحبه‌های اطلاعاتی که باعث شود زمینه کاری را قبل از وارد آن شدن به خوبی درک کند موافقت کرد، چون نمی‌خواست همان اشتباه ارزیاب املاک را دوباره مرتکب شود.

وقتی مصاحبه‌های کاری را شروع کرد، سه شغل مورد علاقه او مهندس صدا، نصاب و تعمیرکار خانگی سیستم‌های صوتی، مهندس الکترونیک، کار با کامپیوتر و مهندس ساخت، برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی فرایندهای تولید کارآمد بود.
فهرست مطالب کتابدرباره این کتاب
مقدمه: ترس را مهار کن و شغلت را تغییر بده
بخش اول: مقدمه‌چینی برای تغییر شغل
فصل اول: استعدادها و مهارت‌های ذاتی خود را کشف کنید
فصل دوم: شغل ایده‌آل خود را تصور کنید
فصل سوم: علائق خود را مشخص کنید
بخش دوم: ایده‌های شغلی جدید خود را کشف کنید
فصل چهارم: فهرستی از ایده‌های شغلی که شما را شگفت‌زده می‌کند ایجاد نمایید
فصل پنجم: سه انتخاب برتر خود را اولویت‌بندی کنید
فصل ششم: انجام برخی آزمایشات شغلی
بخش سوم: اطلاعات ضروری شغلی را جمع‌آوری و انتخاب کنید
فصل هفتم: بر برترین راز تغییر شغلی مسلط شوید: مصاحبه اطلاعاتی
فصل هشتم: انجام یک مصاحبه اطلاعاتی موفق
فصل نهم: درگیر چالش شوید
فصل دهم: اطلاعات را جمع‌آوری و انتخاب کنید
فصل یازدهم: سردرگمی تغییر شغل را کنترل کنید
فصل دوازدهم: انتخاب مناسب برای شما
بخش چهارم: انتقال راحت به شغل جدید
فصل سیزدهم: پل زدن به شغل جدید
فصل چهاردهم: برای شغل جدید خود رزومه جدید درست کنید
فصل پانزدهم: اولین موقعیت شغلی خود را به دست آورید
فصل شانزدهم: خود واقعی‌تان را به نحو موثری در مصاحبه شغلی معرفی کنید
فصل هفدهم: در شغل جدید خود موفق شوید و پیش‌رفت کنید





معرفی و دانلود کتاب تغییر شغل: راهنمای عملی برای غلبه بر ترس از تغییر شغل و کسب درآمد بیشتر | کتی پایوترووسکی