دسته‌بندی نشده · مارس 24, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب تمرینات مقاومتی در بدنسازی | دیوید ساندلر | انتشارات بامداد کتاب



معرفی کتاب تمرینات مقاومتی در بدنسازیدیوید ساندلر در کتاب تمرینات مقاومتی در بدنسازی به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توان یک تمرین را با بهره‌گیری از شکل‌های مختلفی از مقاومت‌ها به شیوه‌های متنوعی ایجاد کرد و از میان آن‌ها تمرینی را برگزید که از همه برای شما مناسب‌تر است.

درباره کتاب تمرینات مقاومتی در بدنسازی:

چه در خانه، چه در باشگاه و یا دفتر کارتان. اهمیت چندانی ندارد که دقیقا در کجا مشغول به تمرین بودید. اما احتمالاً می‌توانید زمانی را به خاطر بیاورید که تمرینی برایتان ناخوشایند، بی‌تأثیر و یا بدون لذت بوده باشد. از آنجایی که هیچ دونفری به یکدیگر شباهت ندارند، می‌توان حین ورزش نیز تمریناتی را انتخاب کرد که در شما بهتر از دیگران اثرگذار بگذارند. به‌عبارت دقیق‌تر شما می‌توانید حین ورزش نیز «شخصی‌سازی» انجام دهید. اگرچه کتاب‌های متعددی در زمینه‌ی تمرینات مقاومتی و بدنسازی تألیف شده‌اند، اما بدون‌شک یکی از بهترین منابع برای یادگیری اصول شخصی‌سازی تمارین بدنسازی کتاب تمرینات مقاومتی در بدنسازی نوشته‌ی دیوید ساندلر (David Sandler) است. این اثر به افزایش آگاهی شما کمک می‌کند و از طریق آن می‌توانید تمرینات صحیح را انتخاب کنید.

اثری که پیش‌روی شماست، ترجمه‌ای از کتابی مفصل‌تر با عنوان اصول تمرین با وزنه (Fundamental Weight Training) است. دیوید ساندلر اولین بار این اثر را در سال 2010 منتشر کرد و مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. اکنون این اثر به فارسی برگردانده و با درنظرگرفتن فصول آن،‌ به قسمت‌ها مختلف تقسیم شده است. هرکدام از این قسمت‌ها با توجه به محتوای آن نام‌گذاری شده‌اند و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند.

زمانی که روش‌های مختلف تمرینات مقاومتی را یاد بگیرید، گزینه‌های بیشتری برای ایجاد برنامه‌ی تمرینی خود خواهید داشت. نگارنده در این اثر شگفت‌انگیز گام‌به‌گام همراه شماست تا بتوانید ترکیبات تمرینی و روش‌ها را با اصول شخصی‌سازی در هم آمیزید و در نهایت به تمرینی دست یابید که تماماً موردپسند و مطلوب شماست.

هنگامی که از ورزش، به ویژه ورزش بدنسازی صحبت به میان می‌آید، جملگی نگران «آسیب‌های ناشی از ورزش» هستیم. تکنیک‌هایی که ساندلر در کتاب تمرینات مقاومتی در بدنسازی به ما می‌آموزد، اگر به‌درستی به کار گرفته شوند، می‌توانند آسیب‌های بدنی را نیز به حداقل برسانند.

نثر روان، زبان گویا و ساده‌ی دیوید ساندلر از جمله ویژگی‌هایی‌ست که کتاب تمرینات مقاومتی در بدنسازی را از سایر آثار در این زمینه متمایز کرده است. ممکن است در وهله‌ی اول تمرین کردن از روی کتاب به‌نظرتان اندکی دشوار بنماید. اما تصاویر متعدد و تکنیک‌هایی که ساندلر در این اثر به کار گرفته، آن را به راهنمایی کاربردی برای آموختن تمرینات مقاومتی بدل می‌سازد. بنابراین بیش از این تعلل نکنید؛ این شما و این راهنمایی کاربردی برای به‌کاربستن تمرینات مقاومتی در بدنسازی!

نکوداشت‌های کتاب تمرینات مقاومتی در بدنسازی:

دیوید ساندلر در کتاب تازه‌ی خود، بهترین اطلاعات، برنامه‌ها و تمرینات را برای قوی‌تر شدن ارائه می‌دهد. (جیم استوپانی، سردبیر ارشد مجله عضلات و تناسب اندام)

کتاب تمرینات مقاومتی در بدنسازی مناسب چه کسانی است؟

ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش بدنسازی از مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

با دیوید ساندلر بیشتر آشنا شویم:

اگر دیوید ساندلر را یکی از برجسته‌ترین نویسندگان و مشاوران علمی جهان بنامیم، هیچ اغراق نکرده‌ایم. او به عنوان مشاور علمی در بسیاری از سریال‌های تلویزیونی حضور داشته و عضو هیئت مشاوران مجله‌ی «Muscle and Fitness» است. ساندلر بیش از پنج کتاب، بیست مقاله‌ی علمی و بیش از صدوپنجاه مقاله در زمینه‌ی تمرینات ورزشی به چاپ رسانده است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب 21 حرکت کششی آسان و ساده صبحگاهی و روزانه و تمرینات آسان شکم و پهلو اشاره کرد.

در بخشی از کتاب تمرینات مقاومتی در بدنسازی می‌خوانیم:

دستگاه‌ها در باشگاه‌های ورزشی به دلیل بی‌خطر بودن و نیاز اندک به آموزش شیوه کاربرد رواج زیادی پیدا کرده‌اند و امکان افزایش زیاد نسبت تمرین‌کنندگان به نظارت‌کنندگان را فراهم می‌کنند. دستگاه‌ها برای بهبود وضعیت بدن، تکنیک و ثبات طراحی شده‌اند زیرا مسیر حرکتی خاصی دارند. بیشتر آن‌ها برای حرکت دوجانبه در دو عضو طراحی شده و هر دو دست یا دو پا یا هم به‌طور همزمان حرکت می‌کنند. روی بیشتر دستگاه‌های سیم‌کش بدنسازی صفحه سوار شده یا دستگاه‌ها دارای قابلیت سوار کردن صفحه همانند هالترهای دارای وزنه‌های آزاد از صفحه برای بارگیری استفاده می‌کنند درحالی‌که دستگاه‌های سیم‌کش بدنسازی مجموعه کاملی از وزنه‌ها را در درون خود دارند.

به‌طور کلی دستگاه‌های دارای قابلیت سوار کردن صفحه توانایی افزایش تدریجی‌تر وزنه و نیز بارگیری سنگین‌تر را در مقایسه با دستگاه‌های سیم‌کش دارند، اما مقاومت‌های مشابهی ایجاد می‌کنند.
فهرست مطالب کتابمقدمه ناشر
فصل 1- یادگیری شخصی‌سازی تمرینات
ابزار
مقایسه انواع مختلف مقاومت
وزنه‌های آزاد
دستگاه‌های مقاومتی
وزن بدن و مقاومت دستی
انواع جایگزین تمرین مقاومتی
تسمه‌ها و کش‌های مقاوم
توپ‌های مدیسن‌بال
کتل‌بل
حرکت مستقل دست
تکنیک
گرفتن
کمک کردن
فلسفه تمرین
فصل 2- تمرین یک ست یا چند ست؟
حرکات تمرینی و عضلات
یک و یا چند ست
ست‌های تک‌تکراری و بیشینه
چند روش پیشنهادی
درد کمتر و سود بیشتر
وزنه‌برداری انفجاری
حافظه عضلانی و سردرگمی
تعادل
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب تمرینات مقاومتی در بدنسازی | دیوید ساندلر | انتشارات بامداد کتاب