دسته‌بندی نشده · آوریل 6, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم | کیتلین کلی | انتشارات مجید



معرفی کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدمروایتی ساده اما عمیق از عشق. کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم مجموعه اشعار کیتلین کلی است که به روش تخلیه ذهنی نوشته شده و در هر بخش، قطعه‌ای از تجربه عاشقانه خود را در اختیار خواننده قرار می‌دهد که در کنار هم تصویری یکپارچه از احساسات، افکار و اتفاقات زندگی او می‌سازند.

درباره کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم:

قالب ژورنال‌نویسی چند سالی است که در ادبیات جهان رایج شده و به معنی تخلیه ذهنی نویسنده است. این نوع نوشته‌ها اصولا قرار نیست خواننده داشته باشند یا به کتاب تبدیل شوند، اما به دلیل علاقه افراد به نوآوری به تازگی آثاری با این سبک انتشار یافتند و با استقبال وسیع خوانندگان روبه‌رو شدند. کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم (The Words I Wish I Said) از کیتیلین کلی هم در گروه ژورنال نویسی قرار می‌گیرد. تخلیه ذهنی شاید در نگاه اول به نظر بسیار ساده بیاید و حتی خوانندگان حرفه‌ای را عصبانی کند، اما آثاری که توسط این فرایند خلق می‌شوند با وجود ظاهر ساده، پیچیده هستند و جزء ادبیات پست مدرنیسم قرار می‌گیرند.

برای مثال با این که کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم سرگذشت یک تجربه عاشقانه است، روایتی خطی از آغاز تا پایان ماجرا نیست و خواننده باید در ترکیبی از نثر و شعر، واقعیت پنهان در نوشته را کشف کند. نویسنده در این راه از نشانه‌ها، کوچک نوشتن کلمات یا حتی خط کشیدن بر جمله‌ها کمک گرفته که برای مخاطب کم‌حوصله امروز جذاب است و از یکنواخت شدن روند مطالعه جلوگیری می‌کند.

کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این اثر به علاقه‌مندان اشعار پست مدرن پیشنهاد می‌شود.

با کیتلین کلی بیشتر آشنا شویم:

کیتلین کلی (Caitlin Kelly) یک فیلمساز برنده جایزه و نویسنده پرفروش است. او «افسردگی» اولین فیلم برنده جایزه خود را در سن 15 سالگی ساخت که در سال 2015 جایزه “بهترین پیام” از Great American No Bull Challenge را به دست آورد.

در بخشی از کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم می‌خوانیم:

همه‌شون ازم می‌پرسن که
خودتُ ده سال دیگه کجا می‌بینی؟
حقیقتاً
نمی‌دونم
چون
یه سال پیش
خودمُ
اینجا نمی‌دیدم.
فهرست مطالب کتابفصل 1؛ نجات دادن خودم
فصل 2؛ هیچ‌وقت نمی‌فهمی
فصل 3؛ صفحه‌های سیاه‌تر
فصل 4؛ درک کردن
فصل 5؛ سوا‌ل‌انگیزی‌های این دنیای کوچیک
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب حرف‌هایی که کاش می‌زدم | کیتلین کلی | انتشارات مجید