دسته‌بندی نشده · می 20, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب خود شدن با نیچه به هنگام گذر از کوهساران: نیچه به چه می‌اندیشید و چرا اینگونه می‌اندیشید | جان کاگ



معرفی کتاب خود شدن با نیچه به هنگام گذر از کوهساران: نیچه به چه می‌اندیشید و چرا اینگونه می‌اندیشیدبرای سفر به درون، باید مسیر دور و درازی را طی کنید… کتاب خود شدن با نیچه به هنگام گذر از کوهساران اثر ارزشمند جان کاگ، شما را با فلسفه خاص فردریک نیچه آشنا می‌کند. این کتاب ارزشمند در سال 2018 عنوان بهترین کتاب سال را توسط NPR از آن خود کرد.

درباره کتاب خود شدن با نیچه به هنگام گذر از کوهساران:

نیچه، فیلسوف آلمانی، یکی از اعجوبه‌های دنیای اندیشه است که همچنان تفکر و شیوه نگاه او به جهان هستی دنبال می‌‌شود. جان کاگ (John Kaag) در کتاب خود شدن با نیچه به هنگام گذر از کوهساران (Hiking with Nietzsche : on becoming who you are) با هنرمندی خاصی، شما را به هم‌نشینی با نیچه دعوت می‌کند. کاگ در این کتاب، شما را با مهم‌ترین اندیشه‌های نیچه آشنا می‌کند و «ضرورت خود شدن» را از نگاه این فیلسوف بزرگ بررسی می‌نماید.

کتاب خود شدن با نیچه به هنگام گذر از کوهساران، با روایت دو سفر مهم و عمیق به اندیشه‌های نیچه آغاز می‌شود. سفری که هر دو آن‌ها را جان کاگ و در دو شرایط بسیار متفاوت تجربه کرده است. اولین سفر جان کاگ در نوزده سالگی و در اوج جوانی و بی‌تجربگی او به کوه‌های آلپ انجام می‌شود. اما کاگ بار دیگر، 17 سال بعد با همسرش به این سفر می‌رود. او در سفر دوم به کوه‌های سوییس و بالاتر از سیلز ماریا می‌رود؛ دقیقا همان جایی که نیچه آثار مهم خودش مانند «چنین گفت زرتشت» را در آنجا نوشته است.

با خواندن این کتاب می‌توانید به دنیای درونی تفکر و فلسفه نیچه سفر کنید و نوع نگاه او را نسبت به خودتان، به عنوان انسانی مدرن، بدانید. کتاب خود شدن با نیچه به هنگام گذر از کوهساران، گامی در جهت خودشناسی و تفکر عمیق در باب زندگی است.

نکوداشت‌های کتاب خود شدن با نیچه به هنگام گذر از کوهساران:

_ جان کاگ در این کتاب، بسیار ماهرانه، دغدغه‌های فلسفی خود را با بحران‌های کوچک و بزرگ زندگی روزمره پیوند می‌دهد. (Geoff Wisner، The Wall Street Journal)

_ کاگ در «پیاده روی با نیچه» بررسی می‌کند که چگونه ایده تلاش ذهنی و جسمی با هم گره خورده است. کتاب ساده و قابل فهم کاگ احساس روشنگری زیادی را برای خوانندگان ایجاد می‌کند. (Heather Hansman, Outside)

_ جان کاگ با آمیختن احساسات به هم و تجزیه و تحلیل سرسختانه آن‌ها، از خوانندگان دعوت می‌کند تا فلسفه را به ماجرای زندگی‌آفرین تبدیل کنند. ( Booklist)

_ یک معرفی فوق‌العاده برای نیچه که لحن و سبک نوشتاری آن را برای خوانندگان عمومی نیز قابل درک است.( Library Journal)

جوایز و افتخارات کتاب خود شدن با نیچه به هنگام گذر از کوهساران:

_ بهترین کتاب سال 2018 به انتخاب رادیوی عمومی آمریکایی (NPR)
_ جزو 15 کتابی که باید خواند به انتخاب وبسایت کتابخانه Lit Hub

کتاب خود شدن با نیچه به هنگام گذر از کوهساران مناسب چه کسانی است؟

اگر به اندیشه‌های فلسفی نیچه علاقه دارید و یا از غرق شدن در دنیای فلسفه و تلاش برای خودشناسی لذت می‌برید، این کتاب برای شما بسیار مناسب است.

با جان کاگ بیشتر آشنا شویم:

جان کاگ به‌عنوان یک نویسنده توانا در حوزه فلسفه معرفی می‌شود. او در سال 1979 در آمریکا به دنیا آمد و اکنون استاد فلسفه دانشگاه ماساچوست است. از این نویسنده آثار متعددی به چاپ رسیده است که «جان‌های بیمار، ذهن‌های سرحال» و «فلسفه آمریکایی: یک داستان عاشقانه» از مهم‌ترین کتاب‌های او هستند.

در بخشی از کتاب خود شدن با نیچه به هنگام گذر از کوهساران می‌خوانیم:

افکارِ نابهنگام که معمولاً به تعمقاتِ نابهنگامِ نیچه ترجمه می‌شوند، دهۀ سومِ زندگیِ نیچه را به خود مشغول داشتند. خودش بعدها گفت که این مقالات در خدمتِ تخلیۀ، «هر چیز منفی و عصیانگری بودند که در درونم مخفی بودند». مضمونی دو سویه بر تعمقاتِ او سایه افکند؛ انکارِ سرسختانۀ نظامِ عقلانی، سیاسی و فرهنگیِ اروپای غربی و در کنار آن، تعهد به دفاع از تصویری دیگرگون از زندگی. نیچه می‌خواست با کمکِ بدبینیِ شوپنهار «تصویری» را بِکِشد، که بنا به گفتۀ نیچه: «آرمانی در دورنما، جدیتی مردانه و نیرومند، نفرت از خلا و پوچی، و عشق به سلامتی و سادگی» را در خود دارد. بدبینی او را از این اشتباه بیرون آورد که زندگیِ روزمره دارای معنی‌ست و او را آمادۀ جست‌وجوی اهدافی والاتر کرد؛ از امکانِ رسیدن به تعالی (حتی شده برای لحظه‌ای) لذت بردن. نیچه زمانی باور داشت که این تعالی در موسیقیِ رومانتیکِ ریچارد واگنر تجلی خواهد یافت.

نیچه وقتی برای آغازِ زندگیِ حرفه‌ای‌اش در بازل آماده می‌شد، واگنر را ملاقات کرد. نیچه در پی یک مرشد و راهی برای گریز از قیدوبندهای تفکراتِ آکادمیک بود. واگنر هم در پیِ مریدی که بتواند از موسیقیِ او به‌صورتِ مکتوب دفاع کند. در نخستین ملاقات‌شان، وقتی غرق در مباحثه‌ای فلسفی بودند، پیمانی شکل گرفت و واگنر، مردِ جوان را به خانۀ تابستانی‌اش در تریبشن، در سواحلِ دریاچۀ لوسرن دعوت کرد. نیچه پذیرفت و ترتیبِ یک سری از سفرهایی را داد (بیش از ده‌ها سفر بعد از سال 1869) که بیانگرِ آغازِ سرسپردگیِ وی به رومانتیسم است. اگر بخواهیم به‌صورتِ کلی بیان کنیم، رومانتیک‌ها اعتقاد داشتند علی‌رغم اینکه طبیعت جهان‌شمول است، هدفِ زندگی این است که خود را در طبیعت بیابیم، از روح کیهان الهام بگیریم و در عمیق‌ترین احساساتِ برآمده از ذهن مانند زیبایی‌شناسی، اخلاقیات و معنویات به کنکاش بپردازیم. خانۀ واگنر در تریبشن به‌گونه‌ای ساخته و پرداخته شده بود تا زمینۀ این نوع خودیابی را فراهم آورد. آهنگساز اتاقی را به وردستِ مشتاقِ خود اختصاص داد. نیچه ضمنِ یادآوریِ روزهای نخستش با واگنر چنین می‌نویسد: «فقط می‌توانم بگویم که هیچ ابری هرگز آسمانِ بالای سر ما را تیره نساخت.»





معرفی و دانلود کتاب خود شدن با نیچه به هنگام گذر از کوهساران: نیچه به چه می‌اندیشید و چرا اینگونه می‌اندیشید | جان کاگ