دسته‌بندی نشده · ژوئن 11, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب درک ارزش شکست: راهنمایی برای روزهایی که خوب پیش نمی‌رود | الیزابت دی



معرفی کتاب درک ارزش شکست: راهنمایی برای روزهایی که خوب پیش نمی‌رودراهنمایی ضروری برای تبدیل شکست به موفقیت! الیزابت دی، نویسنده پرفروش ساندی تایمز در کتاب درک ارزش شکست آنچه را که در طول چند سال تحقیق و صحبت با مهمانان پادکست «چگونه شکست بخوریم» آموخته، در هفت فصل در اختیار شما می‌گذارد تا ویژگی‌های مثبت و مفید این اتفاق نه چندان دوست داشتنی را کشف کنید.

درباره کتاب درک ارزش شکست

چرا از شکست بیزاریم؟ احتمالا همه ما جوابی برای این سوال داریم. با شکست ما پولمان را از دست می‌دهیم، مقابل عزیزانمان شرمنده می‌شویم، نظرات بدخواهانه دشمنانمان را ثابت می‌کنیم و حتی ممکن است آسیب روحی یا جسمی ببینیم. از هر زاویه که شکست را بررسی کنیم چیز خوشایندی در آن وجود ندارد. به این موارد، اخبار موفقیت افراد مختلفی را که هر لحظه از شبکه‌های اجتماعی به سمت ما روانه می‌شود اضافه کنید. در این شرایط صحبت نکردن از ضررهای مالی، روابط شکست‌خورده، درس‌های پاس نشده و حذف شدن از مسابقات بهترین کاری است که می‌توانیم برای حفظ آبرویمان انجام دهیم. اگر هم بتوانیم این خاطره تلخ را از ذهن خودمان فراموش کنیم که دیگر عالی است! اما انجام این کار به اندازه صحبت از آن راحت نیست و افراد بسیاری از جمله الیزابت دی، نویسنده کتاب درک ارزش شکست (Failosophy: A Handbook For When Things Go Wrong) نمی‌توانند شکست‌هایشان را مانند یک کیسه زباله، پشت در بگذارند.

الیزابت دی، موسس پادکست «چگونه شکست بخوریم» از افرادی است که نمی‌تواند بی‌تفاوت از کنار عدم موفقیت‌ها رد شود. اگر زندگی او را با دیگران مقایسه کنیم شکست خاصی پیدا نمی‌کنیم. در واقع او از بسیاری جنبه‌ها عادی است، البته به جز نگاه متفاوتی که نسبت به شکست دارد. از نظر این نویسنده، شکست تجربه‌ای ناخوشایند است که البته منفی نیست. چیزی شبیه دردی که زمان رشد در بدنمان حس می‌کنیم، با این تفاوت که هیچکس ما را برای آن آماده نمی‌کند. فرهنگ دستاوردمحور امروز، باعث شده کسی از تجربه‌های عدم موفقیت حرف نزند و با مثبت‌انگاری اغراق آمیز شکست را نادیده بگیرد، در حالی که ما به واسطه شکست انسان می‌شویم. احتمالا از این جمله تعجب کنید، اما کتاب درک شکست خوردن با به اشتراک گذاشتن تجربیات افرادی که در طول پادکست با الیزابت دی همراه بودند و درک و بینشی که او در طول میزبانی این برنامه به دست آورده، نظر شما را تغییر می‌دهد.

شکست برای ما آدم‌ها، مانند خاکی است که بین یک بذر و آسمان پهناور فاصله انداخته و او را با قدرت پایین نگه می‌دارد. ممکن است از این فشار رنجیده شوید، اما به یاد داشته باشید که بذر هیچ منبعی به جز خاک ندارد و در مواردی این وزن خاک است که او را تا زمانی که به اندازه کافی قوی شود، از خطر محافظت می‌کند. پس اگر به دنبال یافتن معنایی جدید برای شکست هستید، در اعماق وجودتان به آمدن روزهای خوب امیدوارید یا حتی اگر هیچ خیری در شکست نمی‌بینید، ما شما را به مطالعه کتاب درک ارزش شکست دعوت می‌کنیم.

نکوداشت‌های کتاب درک ارزش شکست

– کتابی زیبا و انسانی. (Alain de Botton)
– الیزابت دی در نحوه‌ی نگرش ما نسبت به شکست، انقلابی اساسی ایجاد کرده است. (Stylist)

جملات برگزیده‌ی کتاب خرد شکست:

– نیاز نیست بهترین باشی، فقط نهایت تلاشت را بکن. (میبل)
– دلیل اصلیِ ناراحتی هرگز خودِ موقعیت نیست بلکه تفکرات شما درباره‌ی آن است. (اکهارت تول)
– اشتباهات، هرچه باشند، پایه‌های حقیقت‌اند و اگر انسانی ذات چیزی را نمی‌شناسد، حداقل به معلوماتش اضافه می‌شود اگر بداند ذاتش چه نیست. (کارل یونگ)

کتاب درک ارزش شکست مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی خودیاری مخاطبین اصلی کتاب درک ارزش شکست از الیزابت دی‌اند.

با الیزابت دی بیشتر آشنا شویم

الیزابت دی (Elizabeth Day) نویسنده، روزنامه نگار و مجری پادکست انگلیسی است. عمده شهرت او در میان خوانندگان ایرانی زبان به دلیل کتاب درک ارزش شکست است، اما او اولین بار با کتاب «راهنمای شکست خوردن» در جهان معروف شد. این اثر او را در میان پرفروش‌ترین نویسندگان ساندی‌تایمز قرار داد و طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا برای او به ارمغان آورد.

جملات برگزیده‌ی کتاب درک ارزش شکست

– نیاز نیست بهترین باشی، فقط نهایت تلاشت را بکن. (میبل)
– دلیل اصلیِ ناراحتی هرگز خودِ موقعیت نیست بلکه تفکرات شما درباره‌ی آن است. (اکهارت تول)
– اشتباهات، هرچه باشند، پایه‌های حقیقت‌اند و اگر انسانی ذات چیزی را نمی‌شناسد، حداقل به معلوماتش اضافه می‌شود اگر بداند ذاتش چه نیست. (کارل یونگ)

در بخشی از کتاب درک ارزش شکست می‌خوانیم

وقتی جان کریس، نویسنده و روزنامه‌نگار گاردین، در آوریل 2019 به پادکست آمد، درمورد دهه‌ای که در اعتیاد به هروئین از دست داده بود صحبت کرد. لحظه‌ای را که می‌دانست باید ترک کند به یاد می‌آورد، وقتی زنش گفت: «داری خودت رو می‌کشی. باید تمومش کنی».

او در اتاق جلویی خانه‌اش در جنوب لندن که دورتادورش را قفسه‌های کتاب شلوغ گرفته بود و صدای میومیوی گه‌گاه گربه‌ی خانواده می‌آمد گفت: «درواقع این لحظه‌ای بود که چیزها شروع به تغییر کردند چون در آن لحظه متوجه شدم بیشتر از آن‌که بخواهم بمیرم می‌خواهم زنده بمانم. در شش ماه آخر اعتیادم، هفته‌ای یک بار گاهی دوبار اوردوز می‌کردم. این کار در واقع به خاطر تحسین شدن یا حماقت نبود. بیشتر یک‌جورهایی بی‌اهمیتی بود، بودن در مرحله‌ی هیچ‌ و بی‌اهمیت کردن کامل زندگی‌ام. منظورم این است که یک‌جورهایی عجیب است چون 30 سال گذشته همه‌چیز خوب بوده و هنوز حرف زدن درموردش باعث می‌شود اهمیتش را درک کنم. می‌توانم غم آن لحظه را احساس کنم. هنوز هم اشکم درمی‌آید».

چند ماه بعد، وقتی با لم سیسی شاعر مصاحبه می‌کردم، درمورد حفره‌ی کودکی‌اش که ناشی از خشونت احساسی بود صحبت کرد. مادر سیسِی دانش‌آموزی اتیوپیایی بود که برای تحصیل در کالج مسیحیان سال 1966 به انگلستان آمده بود. او باردار بود و ازدواج نکرده بود. مدتی کوتاه بعد از تولد پسرش در سال 1967، بچه را از او گرفتند و برخلاف خواست مادرش او را به خانواده‌ای سپردند تا بزرگش کند. یک مددکار اجتماعی نام او را به نورمن گذاشت و سیسی در خانواده‌ای سفیدپوست، از طبقه‌ی کارگر و بسیار مذهبی در لنکشایر بزرگ شد. پدر و مادر خوانده‌اش صاحب سه فرزند دیگر شدند. تنش بالا گرفت.
فهرست مطالب کتابسخن ناشر
مقدمه
شکست چیست؟
هفت اصل شکست
1. شکست وجود دارد
2. شما بدترین حالت فکرهایتان نیستید
3. تقریباً همه احساس می‌کنند در بیست سالگی‌شان شکست خورده‌اند
4. تمام شدن رابطه‌ی زناشویی فاجعه نیست
5. شکستْ کسب اطلاعات است
6. چیزی به عنوان شمای آینده وجود ندارد
7. پذیرفتن نقطه‌ضعف‌هایمان منبع قدرت واقعی است
بله، اما اصول شکست واقعاً کاربردی هستند؟
پس‌گفتار
ضمیمه: فهرستی از شکست
درباره‌ی نویسنده





معرفی و دانلود کتاب درک ارزش شکست: راهنمایی برای روزهایی که خوب پیش نمی‌رود | الیزابت دی