دسته‌بندی نشده · فوریه 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب در سرزمین پری‌ها 1: گرد جادویی | کیکی تورپ | انتشارات پرتقال



معرفی کتاب در سرزمین پری‌ها 1: گرد جادوییچهار دوست صمیمی به بزرگ‌ترین آرزوی خود می‌رسند؛ آن‌ها به سرزمین پری‌ها پای می‌گذارند. کیکی تورپ در کتاب در سرزمین پری‌ها 1: گرد جادویی، که از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بوده، ما را با ماجرای شگفت‌انگیز وارد شدن این چهار دختر به ناکجاآباد همراه می‌کند. آیا آن‌ها به دنیای واقعی و پیش مادر و پدر خود بازمی‌گردند؟

درباره‌ی کتاب در سرزمین پری‌ها 1: گرد جادویی:

ناکجاآباد سرزمینی پر از جادوست. سرزمینی پر از پری‌ها و بچه‌ها، سرزمینی زیبا که در آن هیچ‌چیز غیرممکن نیست. دلتان می‌خواهد به ناکجاآباد بروید؟ دو راه بیشتر پیش رویتان نیست:

یک) باید خودتان دست‌به‌کار شوید و جزیره را پیدا کنید. اگر خوش‌شانس باشید و جزیره دلش بخواهد که پیدا شود، برای این کار به گرد جادویی نیاز دارید.

دو) جزیره خودش باید شما را پیدا کند. اگر ناگهان نسیمی خنک از دریا احساس کردید یا صدای زنگوله شنیدید، خوب دقت کنید، چشم‌هایتان را ببندید، شاید از ناکجاآباد سر درآورده باشید.

البته، راه سومی هم هست. مجموعه‌کتاب در سرزمین پری‌ها (Never Girls) را بخوانید!

کتاب گرد جادویی (In a Blink)، اولین جلد از این مجموعه، درباره‌ی چهار دختری است که به ناکجاآباد راه پیدا می‌کنند، آن‌ها با دست زدن به یک گل لاله‌ی جادویی وارد سرزمین پری‌ها می‌شوند. ملکه‌ی پری‌ها و تینکر بل می‌خواهند آن‌ها را بازگردانند، اما دخترها دوست دارند چیزهای بیشتری از این سرزمین بدانند.

کیکی تورپ (Kiki Thorpe) در مجموعه‌کتاب دوست‌داشتنی و خیالی «در سرزمین پری‌ها» ما را با چهار دختری آشنا می‌کند که هر یک شخصیت‌ متفاوتی دارند و ماجراهای مختلفی را پشت سر می‌گذارند: کیت خیال ماجراجویی در سر دارد؛ میا عاشق لباس، گل رز و زیبایی است؛ لینی آرزو دارد با حیوان‌ها صحبت کند؛ و گبی بیش از هر کس دیگری به وجود پری‌ها باور دارد.

تصویرسازی این مجموعه‌کتاب را جانا کریستی (Jana Christy) بر عهده داشته که با تصاویر ساده و جذاب خود به تجسم سرزمین شگفت‌انگیز پری‌ها کمک کرده است.

کتاب تصویری گرد جادویی موفق شده که در صدر پرفروش‌های نیویورک تایمز جای بگیرد، و این مجموعه‌کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های چندجلدی کودکان در سایت آمازون به حساب می‌آیند.

کتاب در سرزمین پری‌ها 1: گرد جادویی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب خیالی و جذاب را به کودکان 7 تا 12 سال پیشنهاد می‌کنیم.

با کیکی تورپ بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر بیشتر دوران کودکی خود را صرف خواندن، خیال‌پردازی و جست‌وجوی پری‌ها در جنگل کرده است و همین قوه‌ی تخیل به او در نوشتن کتاب‌های کودکان یاری رسانده است.

کیکی تورپ چندین کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته که تعدادی از آن‌ها به فارسی نیز ترجمه شده‌اند، ازجمله سه کتاب از مجموعه‌ی «در سرزمین پری‌ها» به نام‌های «گرد جادویی»، «راه مخفی» و «قاصدک آرزوها».

در بخشی از کتاب در سرزمین پری‌ها 1: گرد جادویی می‌خوانیم:

وقتی سه پری پرواز کردند، کِیت با دستپاچگی دنبالشان رفت و با صدایی بلند به دوستانش گفت: «زود باشین! نذارین این‌ دفعه دور بشن!»

بچه‌ها با سرعت دنبال پری‌ها به جنگل رفتند. از زیر شاخه‌ها رد شدند و از روی تنه‌ی درخت‌هایی که به زمین افتاده بودند، پریدند. بچه‌ها خبر نداشتند اسپرینگ از پری‌ها خواسته که آن‌ها را نزد ملکه ببرند.

لِینی نفس‌نفس‌زنان پرسید: «به نظرت کجا داریم می‌ریم؟» درخت‌ها کم و کمتر می‌شدند. دیگر می‌توانستند آسمان آبی را ببینند.

کِیت گفت: «نمی‌دونم، اما من….»

و بعد وقتی به جایی‌ رسید که دیگر درختی نبود، حرفش یادش رفت. بقیه‌ی دخترها هم وقتی به آنجا رسیدند از تعجب زبانشان بند آمد.

برای اینکه بفهمید دخترها با دیدن دره‌ی وروجک چه حسی داشتند، کافی است به یاد شگفت‌انگیزترین رؤیایتان بیفتید. احتمالاً توی آن رؤیا، نور ملایم آفتاب، موسیقی زیبا یا بوی شکوفه‌های نارنج بوده. شاید هم گنجی کشف کرده‌اید. در رؤیاها ممکن است هر اتفاقی بیفتد.

دخترها در دره‌ی وروجک، همه‌ی این‌ها و کلی چیز‌های دیگر را دیدند. بچه‌ها کنار چمن‌زاری پر از گل‌های وحشی ایستاده بودند. به هر طرف که نگاه می‌کردند کلی پری‌ می‌دیدند.

پری‌ای که سوار خرگوش بزرگی بود، از کنارشان رد شد. دیگری دنبال پروانه‌ا‌ی به رنگ آبیِ روشن پرواز می‌کرد. پری‌ها خیلی سریع داخل گل‌ها می‌رفتند و بیرون می‌آمدند. بال‌هایشان زیر نور خورشید برق می‌زد.





معرفی و دانلود کتاب در سرزمین پری‌ها 1: گرد جادویی | کیکی تورپ | انتشارات پرتقال