دسته‌بندی نشده · آوریل 27, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب دنبال نخود سیاه نرید!: چرا تقریبا هر چیزی که درباره موفقیت می‌دانید غلط است؟ | اریک بارکر



معرفی کتاب دنبال نخود سیاه نرید!: چرا تقریبا هر چیزی که درباره موفقیت می‌دانید غلط است؟پرفروش‌ترین کتاب وال‌استریت ژورنال در حوزه موفقیت! اریک بارکر در کتاب دنبال نخود سیاه نرید! تصورات‌تان از موفقیت را زیر و رو می‌کند و به شما نشان می‌دهد چرا بیشتر چیزهایی که درباره موفق شدن و راه‌های آن می‌دانیم اشتباه هستند. این اثر تحسین‌شده توسط مجلات و روزنامه‌های مختلفی مانند فایننشیال‌تایمز به‌عنوان کتاب سال انتخاب شده است.

درباره کتاب دنبال نخود سیاه نرید!

همیشه به ما گفته‌اند اگر به مدرسه برویم، نمره‌های خوب بگیریم و از سد کنکور عبور کنیم زندگی راحتی خواهیم داشت. به نظر بیشتر معلمان و والدین شغل، ثروت و اعتبار اجتماعی همه از راه تحصیل به دست می‌آیند و هیچ‌چیز مهم‌تر از گوش کردن به نصیحت‌های بزرگترها نیست. اگر این حرف درست باشد، پس تاثیرگذارترین و ثروتمندترین افراد دنیا باید اشخاصی باشند که در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل کرده‌اند و نمره‌های درخشان به دست آورده‌اند، اما یک جستجوی ساده خلاف این امر را به ما نشان می‌دهد. البته بیشتر افراد تحصیل‌کرده به موقعیت‌های شغلی و درآمدهای خوبی می‌رسند، اما به عقیده اریک بارکر آن‌ها مانند برندگانی هستند که آداب پیروزی در مسابقات محلی را یاد گرفته‌اند و به همین دلیل در کتاب دنبال نخود سیاه نرید (Barking Up the Wrong Tree) با استناد یافته‌های پژوهشگران به ما نشان می‌دهد برای رسیدن به موفقیت، باید مسیر متفاوتی را طی کنیم.

بارکر در این اثر، به شما آموزش می‌دهد از یک فرد موفق باید چه انتظاری داشته باشیم و موفقیت واقعا چه معنایی دارد. نگاه ویژه این نویسنده باعث می‌شود تا خصوصیاتی که آن‌ها را نقطه ضعفمان می‌دانستیم با نگاه جدیدی ببینیم و شاید حتی کشف کنیم دلیل عقب ماندن ما، ویژگی‌هایی هستند که به آن‌ها افتخار می‌کنیم! کتاب دنبال نخود سیاه نرید راهنمایی یک بُعدی برای فتح قله‌های کاری و مالی نیست. نکاتی که اریک بارکر با خوانندگان در میان می‌گذارد دربرگیرنده تمام بخش‌های زندگی هستند و به مخاطب کمک می‌کنند تا بین زندگی شخصی و کار تعادل برقرار کند. به عنوان سخن پایانی باید گفت این کتاب، اثری متفاوت از سایر کتاب‌های موفقیت و خودیاری است و می‌تواند توجه مشکل‌پسندترین خوانندگان را هم جلب کند.

جوایز و افتخارات کتاب دنبال نخود سیاه نرید!

– کتاب منتخب ماه Financial Times
– پرفروش‌ترین کتاب وال‌استریت ژورنال و USA Today
– نامزد کتاب منتخب Goodreads در سال 2017
– انتخاب به عنوان کتاب سال توسط Business Insider و Fast Company

نکوداشت‌های کتاب دنبال نخود سیاه نرید!

– کتابی قانع‌کننده که دست متقلبان این حوزه را رو می‌کند. (رابرت بی سیالدینی، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

– شواهد و بینش‌هایی که این کتاب ارائه می‌دهد، پاسخ بسیاری از سوالات ماست. (آدام گرانت، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

– این اثر یک شاهکار است. چه طرفدار کتاب‌های خودیاری باشید و چه دربرابر آن‌ها مقاومت کنید، نمی‌توانید ارزش دستورالعمل‌های بارکر برای زندگی بهتر را نادیده بگیرید. (رابرت ساتون، استاد دانشگاه استنفورد)

کتاب دنبال نخود سیاه نرید! مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال راهی برای موثر و موفق بودن در دنیای پیچیده امروز هستید، مطالعه این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

با اریک بارکر بیشتر آشنا شویم:

اریک بارکر (Eric Barker) نویسنده پرفروش وال‌استریت ژورنال است که آثار او به 19 زبان ترجمه شده. او یک خبرنامه هفتگی را مدیریت می‌کند که بیشتر از 500 هزار نفر مشترک دارد و رسانه‌هایی مانند نیویورک تایمز، آتلانتیک و فایننشال‌تایمز فعالیت‌های او را پوشش می‌دهند. علاوه براین بارکر یک سخنران شناخته‌شده در ایالات متحده آمریکا است که سابقه سخنرانی در شرکت گوگل، دانشگاه ییل و MIT و حتی مراکز نظامی را در کارنامه خود دارد.

در بخشی از کتاب دنبال نخود سیاه نرید! می‌خوانیم:

خب یک جوک قدیمی در مورد رفتار وجود دارد که می‌گوید رفتار‌ها 3 دسته‌اند: «درست»، «غلط» و «همه انجامش می‌دهند».

زمانی که می‌بینیم افراد کار خلافی را انجام می‌دهند و گیر هم نمیفتند، پیش خودمان فرض می‌کنیم که مشکلی ندارد. هیچکس دلش نمی‌خواهد بدبختی باشد که مطیع قوانین است، آن هم زمانی که هیچکس دیگری قوانین را رعایت نمی‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد، داشتن این انتظار که دیگران غیر قابل اعتماد هستند، باعث خودمختار شدن می‌شود. شما فکر می‌کنید که آن‌ها بد رفتار می‌کنند، دیگر به آن‌ها اعتماد نمی‌کنید و این بدین معناست که تلاش‌تان را متوقف می‌کنید و نتیجه‌ای منفی بدست می‌آورید. اصلا تعجب‌آور نیست که تیم‌هایی که تجربه اتفاقی را دارند که در آن بی‌اعتمادی وجود داشته، از نظر عملکردی 30 تا 40 درصد سقوط می‌کنند.

پس بله، رفتار‌های بد شخصی هم بهایی دارند – و فقط مدتی طول می‌شکد تا بقیه افراد هم متقلب شوند. و در نهایت همه آسیب می‌بینند، چون شما تبدیل به فرهنگی مثل فرهنگ مولداوی می‌شوید که همه خودمختار هستند و بخشیدن چیزی خوب به دیگران، ارزش خود را از دست می‌دهد.

روت وینهوون گفت: «کیفیت جامعه از جایگاه شما در آن جامعه مهم‌تر است.». اما چرا اینگونه است؟ رابرت اکسلراد، استاد علوم سیاسی دانشگاه میشیگان توضیح می‌دهد: «خوب نبودن شاید در ابتدا امیدوارکننده باشد، اما در دراز مدت، می‌تواند حتی محیط مورد نیاز برای موفقیت خودش را هم از بین ببرد».
فهرست مطالب کتابفصل اول: آیا برای موفقیت باید هر کاری که به ما گفته شده انجام دهیم و محتاط باشیم؟
فصل دوم: آیا افراد خوب، آخر از همه تمام می‌کنند؟
فصل سوم: آیا افرادی که تسلیم می‌شوند، هیچوقت برنده نمی‌شوند و آیا برندگان هیچوقت تسلیم نمی‌شوند
فصل چهارم: چیزی که می‌دانید مهم نیست، کسانی که می‌شناسید مهم هستند (مگر اینکه واقعا چیزی بدانید که اهمیت داشته باشد)
فصل پنجم: به خودتان باور داشته باشید… گاهی اوقات
فصل ششم: کار، کار، کار… یا تعادل بین کار و زندگی شخصی؟





معرفی و دانلود کتاب دنبال نخود سیاه نرید!: چرا تقریبا هر چیزی که درباره موفقیت می‌دانید غلط است؟ | اریک بارکر