دسته‌بندی نشده · مارس 18, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب رابطه‌ات را به فنا نده | گری جان بیشاپ | نشر مون



معرفی کتاب رابطه‌ات را به فنا ندهنظرتان درباره یک نقشه که بر اساس آن بتوانید رابطه‌ای رضایت‌بخش داشته باشید چیست؟ دوست دارید از سردرگمی افکار و رفتارهای غلط خود در رابطه خلاص شوید؟ گری جان بیشاپ در کتاب رابطه‌ات را به فنا نده به زبان ساده به ما یاد می‌دهد که چگونه اوضاع رابطه عاطفی‌مان را سروسامان دهیم و خوشبختی را در کنار زوج موردعلاقه‌ خود تجربه کنیم.

درباره کتاب رابطه‌ات را به فنا نده:

گاهی با حفظ روابط نه‌چندان اید‌ه‌آل تصور می‌کنیم رابطه‌ای را نجات داده‌ و لطفی به افراد زندگی‌مان کرده‌ایم. ما این دروغ را زندگی می‌کنیم، طوری که به شیوه زندگی‌مان تبدیل می‌شود. به خودمان دروغ می‌گوییم که داریم مشکلات را حل می‌کنیم، به موانع رسیدگی می‌کنیم، به سختی‌ها غلبه می‌کنیم، اوضاع را رفع‌ و رجوع می‌کنیم و در نهایت پیش رفته‌ایم.

فکر می‌کنیم اگر تلاشی در راستای بهبود رابطه صورت دهیم، احساس طرف مقابل را خدشه‌دار می‌کنیم یا با او درگیر می‌شویم. اما چیزی که احساسات او (و شما) را جریحه‌دار می‌کند ادامه این رابطه شکسته و خراب است که هر دو طرف را از پا درمی‌آورد.

کتاب رابطه‌ات را به فنا نده (Love unfu*ked) ابتدا شما را با خودتان مواجه می‌کند و به خودشناسی می‌رساند، سپس به طور شفاف و دقیق می‌گوید که چطور می‌توانید روابط مسئله‌دار را به ثمر برسانید؛ نه‌اینکه صرفاً پیش بروند و از هم نپاشند، نه‌ اینکه بدون پنچر شدن شما را به مقصد برسانند، بلکه طوری‌که با سرعت و قدرت حرکت کنند و شکوفایی به بار بیاوردند.

هرگز پیش خودمان اقرار نمی‌کنیم، اما با این میل سراغ رابطه می‌رویم که کسی پیدا شود و مسائلمان را حل کند. همه ما عمرمان را به تلاش برای رفع چیزی می‌گذرانیم: احساس بی‌کفایتی یا نقصی که گاه ظریف است و گاه علنی؛ حفره کوچکی که انگار هیچ‌وقت نمی‌توانیم پُرش کنیم؛ همان حفره آشنا و پُرناشدنی که سرابی مسحورکننده آن را موقتاً می‌پوشاند؛ منظور این خیال است که طرف مقابلمان در این رابطه پاسخ تمام جست‌وجوهایمان است.

اما این یک فریب است. گری جان بیشاپ به شما نشان خواهد که چطور در این ورطه اسیر می‌شوید و با دست و پا زدن در دام اصلاح یا رفع کمبودها بیشتر احساس خفگی می‌کنید. اما پاسخ درست و واقعی این است که الگوی تکراری و کلیشه‌ای خود را تغییر دهید و وارد یک زندگی جدید شوید. یک زندگی اصلاح‌شده نه. یک زندگی جدید. اگر برای ورود به آن آماده‌اید کتاب رابطه‌ات را به فنا نده به شما خوش‌آمد می‌گوید.

کتاب رابطه‌ات را به فنا نده مناسب چه کسانی است؟

کتاب پیش‌رو پایان جستجوهای شما برای پیدا کردن یک منبع مناسب برای حل مشکلات رابطه عاطفی‌تان است. این کتاب دریچه‌ای تازه در زندگی شما می‌گشاید.

گری جان بیشاپ را بیشتر بشناسیم:

گری جان بیشاپ (Gary john Bishop) در سال 1948 در گلاسگوی اسکاتلند دیده به جهان گشود و بزرگ شد. او در سال 1997 به ایالات متحدۀ آمریکا سفر کرد و در همان دوران مسیر مطالعاتی‌اش را در جهان توسعۀ شخصی، مخصوصاً در هستی‌شناسی و پدیده‌شناسی پیدا کرد. پیش از اینکه مدیر برنامۀ اصلی یکی از شرکت‌های مهم همین حوزه در دنیا شود، سال‌های بسیاری در این حوزه به مطالعه و تحقیق پرداخت.

روش او برای تغییر خود در زندگی ساده و بدون دنگ ‌و فنگ است و به همین دلیل نیز هر روز بر پیروانش افزوده می‌شود و کتابش کاربردی جهانی و همگانی دارد. گری به همراه همسر و سه پسرش در فلوریدا زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب رابطه‌ات را به فنا نده می‌خوانیم:

بهتر است ادبیاتمان را درباره رابطه عوض کنیم: رابطه جنگ نیست. مبارزه نیست. هنگام رویارویی با تمایلات مخربتان، توی رینگ یا قفس یا کوچه‌ای تاریک نیستید. به‌جای اینکه مشت بزنید، بیشتر مثل گامی به بغل است. به‌جای لگد، چرخش است.

منظور این نیست که آسان است. اگر هنرمندی حرفه‌ای را دیده باشید، می‌دانید چقدر خون و عرق و اشک خرج آماده شدن برای آن اجرای نهایی شده است. تفاوت اینجاست که اجرای نهایی و ظرافت و زمان‌بندی و ریزبینی خیلی مهم‌تر از نیروی خام و خشن است.

انتخاب کنید که با موقعیتتان هماهنگ شوید، بفهمید که هرچه با آن مواجهید بخشی از یک بازی بزرگ‌تر است که در آن می‌توانید به بغل گام بردارید، نفس بکشید و اضطراب کنترل‌گری و به کرسی نشاندن حرف خود را رها کنید. منظورم صبوری به‌جای جوگیری، صحبت کردن به‌جای سکوت یا دادوفریاد و تفکر به‌جای واکنش‌های آنی است.

هرچند شاید خلاف عقل به نظر برسد، شما با فرد دیگری اجرا نمی‌کنید. شما با خودتان اجرا می‌کنید. باور کنید یا نکنید، هر رابطۀ خوبی نیازمند انجام این کار است.

به ا‌جراهای دونفره فکر کنید. اگر اجراکننده‌ها هماهنگ نباشند، نمایش خوبی درنمی‌آید. ولی هر اجراکننده نمی‌تواند تمرکزش را بر این بگذارد که دیگری ممکن است گند بزند. شاید یارش اجرا را خراب کند. شاید در لحظۀ مناسب واکنش نشان ندهد. شاید مدام پایش روی پای دیگر برود. با‌این‌حال، تنها کاری که هریک از اجراکننده‌ها می‌تواند انجام دهد تمرکز بر اجرای خودش است. این تنها بخشی است که بر آن تسلط دارد.

پس دیگر رابطه‌تان را این‌طور نگاه نکنید که انگار بر کارها یا حرف‌های طرف مقابل کنترل دارید. شما با خودتان در رقابت هستید و تنها چیزی که می‌توانید بر آن تمرکز کنید حرکت‌های خودتان است.
فهرست مطالب کتابفصل 1: چه چیزها که می‌توانستید به دست آورید…
فصل 2: به خودتان حقیقت را بگویید
فصل 3: نمی‌توانید همیشه باورهایتان را باور داشته باشید
فصل 4: تسلط بر خود
فصل 5: می‌توانم حسش کنم؟
فصل 6: وقتی سرتان زیر برف است،
فصل 7: افزودن ارزش
فصل 8: یا همه یا هیچ
فصل 9: خط قرمزها
فصل 10: جدایی برای به هم رسیدن
فصل 11: عاشق کشمکش باشید
دربارهٔ نویسنده





معرفی و دانلود کتاب رابطه‌ات را به فنا نده | گری جان بیشاپ | نشر مون