دسته‌بندی نشده · می 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب روش تحقیق تخصصی در ارتباط تصویری | محمدرضا مفیدی | انتشارات بانژ



معرفی کتاب روش تحقیق تخصصی در ارتباط تصویریکتاب روش تحقیق تخصصی در ارتباط تصویری نوشته‌ی محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی، دربردارنده‌ی مهم‌ترین مولفه‌های تحقیق دانشگاهی در رشته ارتباط تصویری است و به مواردی چون مبانی ارتباط تصویری، شیوه تدوین و نگارش پروپوزال، فرایند روش‌های تحقیق عمومی و تخصصی، شیوه‌های استناددهی به منابع و معرفی و آموزش نرم افزار رایج تحقیق می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب روش تحقیق تخصصی در ارتباط تصویری:

تحقیق، مجموعه فعالیت‌هایی است که با هدف حل یک یا چند مسئله، یا جواب دادن به یک یا چند پرسش انجام می‌شود. بر همین اساس، جان دیوئی الگویی را در قالب چهارچوب روش علمی در حل سؤالات پژوهشی ارائه کرده، از جمله: «شناخت و بیان مسئله، ساختن فرضیه، جمع‌آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل داده‌ها، استنتاج برای تأیید یا رد فرضیه» که در عصر کنونی به عنوان یکی از شیوه‌های شناخته شده‌ی پژوهش به کار برده می‌شود.

امروزه تصویر بخشی از زندگی روزانه نیست، بلکه خود زندگی محسوب می‌شود، چرا که ما در عصر تراکم تصویری زندگی می‌کنیم و آثار طراحی گرافیک بخشی از این جهان تصویری هستند. آثار طراحی گرافیکی در همه جای زندگی انسان در تمام شبانه روز قابل مشاهده است. این مساله مهم بودن طراحی گرافیک به عنوان یک زبان را بیشتر نشان می‌دهد و نقش پررنگ آن در قالب رسانه‌ای فرهنگی را بیشتر مشخص می‌کند. پس طبیعی است که از طراحان گرافیک انتظار بیشتری برود.

رشته ارتباط تصویری، با در نظر گرفتن وجوه متنوع و کاربردی آن به عنوان زیر مجموعه‌ای از علوم ارتباطات، خود دارای محدوده و ضوابطی علمی است. وجوه فوق این رشته را در زمره‌ی وسایل، ابزار و یا محمل‌های ارتباطات جمعی درآورده و ملزم به رعایت ضوابطی می‌کند که توفیق در برقراری ارتباط در گروی رعایت این ضوابط خواهد بود. با مقایسه بین تعاریف مختلف: ارتباطات عبارت است از کلیه فعالیت‌های نوشتاری، گفتاری و حرکتی در جهت انتقال معنی یا مفهوم از فردی به فرد دیگر با اثر گذاری بر دیگران.

کتاب روش تحقیق تخصصی در ارتباط تصویری (Specialized research methods in graphic) روش‌ها و نکاتی پرکاربرد و مفید را در اختیارتان قرار می‌دهد که شما را در طی کردن هر چه بهتر مراحل نگارش پروپوزال، پایان‌نامه، مقاله و متن دفاعیه یاری می‌کند.

کتاب روش تحقیق تخصصی در ارتباط تصویری مناسب چه کسانی است؟

این اثر، به عنوان یک منبع علمی اختصاصی منحصر به رشته‌ی ارتباط تصویری برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، دکتری و اساتید این حوزه و پژوهشگران حوزه‌ی گرافیک و هنر مناسب است.

در بخشی از کتاب روش تحقیق تخصصی در ارتباط تصویری می‌خوانیم:

ارتباط میان هنر و اخلاق در محدوده‌ی نظام اخلاقی مسلط بر هر جامعه قابل تعریف و بررسی می‌باشد. نظام اخلاقی، از تفکرات اصلی واحدهای حیات زنده برگرفته شده و الزامات گسترده‌ای برای زندگی تعیین می‌کند. غالباً کسانی که در درون یک نظام اخلاقی، به سر می‌برند، می‌پندارند این یک نظام جهانی است. اما افرادی که از خارج، به آن نظام نگاه می‌کنند، اصول آن را بیشتر در ارتباط با هنجارهای فرهنگی، می‌بینند. به زعم برنارد ویلیامز، همواره نظام‌های اخلاقی، دارای ریشه‌های مذهبی هستند و از اسلام، مسیحیت، یهودیت و دیگر ادیان الهی الهام گرفته شده‌اند. هدف آنها، هدایت انسان به سوی تعالی، برتری و نیکوکاری ابدی می‌باشد. مکتب فرا طبیعت‌گرایی نیز از دل نظام اخلاقی دینی به فلسفه‌ی اخلاق می‌نگرد. این مکتب ناظر بر نظریه‌ی فرمان الهی است، به این معنا که، آن چیزی «درست و خوب» است که خداوند به آن امر کند و آن چیزی «نادرست و شر» است که خداوند ما را از آن نهی فرمایند.

در نتیجه فرا طبیعت‌گرایی، گرایشی از فلسفه‌ی اخلاق است، که تحت تأثیر فرامین الهی شکل گرفته است. معمولاً وقتی گفته می‌شود کسی بسیار اخلاقی است، بدان معناست که او به طور معمول بر اساس فهمِ درست و غلط، تصمیم میگیرد، تا بر مبنای بد و بدتر عمل می‌نماید. «درست» به این معناست که چه چیزی صحیح و خوب می‌باشد. اما مسأله این است که آنچه، درست و خوب انگاشته شود یا غلط و بد به شمار آید، باید در مقابل یک معیارِ قابل استناد، مورد ارزیابی قرارگیرد. مبنای اخلاقیات بر این عقیده استوار است که، آنچه برای انسان‌ها (و یا حتی حیوانات) به خصوصی خوب یا بد است، نه فقط از دیدگاه آنان، بلکه از دیدگاه فراگیرتری خوب یا بد می‌باشد.
فهرست مطالب کتابمقدمه
فصل اول: مبانی ارتباط تصویری
فصل دوم: تدوین پروپوزال
فصل سوم: مبانی روش تحقیق
فصل چهارم: رفرنس‌دهی به منابع
منابع
ادامه فهرستمشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب روش تحقیق تخصصی در ارتباط تصویری | محمدرضا مفیدی | انتشارات بانژ