دسته‌بندی نشده · آوریل 3, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب رگه‌های ناب | صمد کریم زاده | انتشارات نوآوران سینا



معرفی کتاب رگه‌های نابداستان کتاب رگه‌های ناب اثر صمد کریم زاده، در سال 1317 می‌گذرد و قصه‌ی پسربچه‌ی شش ساله‌ای را به تصویر می‌کشد که همراه با پدر و مادرش زندگی معمولی و آرامی را می‌گذراند اما روزی می‌رسد که این آرامش از بین می‌رود و بیماری مادر، خانواده را دچار بحران می‌کند.

درباره‌ی کتاب رگه‌های ناب:

محمدکریمِ شش ساله در کنار پدر و مادرش و در دنیای کودکانه خود روزهای خوب و شادی را سپری می‌کند، تا اینکه روزی مادرش گوهربانو از درد پهلو می‌نالد. اما پدرش غلامعلی که مردی جوان و کم‌تجربه است، توجه چندانی نمی‌کند. مادر و پدر گوهر و غلامعلی نیز هر کدام می‌کوشند با داروهای گیاهی، درد او را تسکین دهند اما این درد روز به روز بیشتر می‌شود تا اینکه شبی مجبور می‌شوند 12 کیلومتر راه طی کنند تا به پزشک برسند و خیلی زود می‌فهمند که هر دو کلیه گوهر تقریباً از کار افتاده است…

کتاب رگه‌های ناب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های اجتماعی ایرانی علاقه‌مند هستید، از این کتاب لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب رگه‌های ناب می‌خوانیم:

محمدکریم دوستی داشت که یکی از کارمندان عالی‌رتبه‌ی دربار بود. یک روز عصر این دوست قدیمی که نامش دکتر فرهاد رفیع بود برای خرید قالیچه‌های دست‌باف ناب به شرکت محمدکریم آمده بود. حرف‌هایی می‌زد که آدم فکر می‌کرد تا چند سال دیگر ایران بهشت روی زمین می‌شود. او می‌گفت: برنامه‌ی اصلاحات ارضی یا انقلاب سفید که اعلی‌حضرت شاهنشاه به اجرا گذاشته است، به این معنی است که رعیتی که تا به حال فقط کارگر فئودال بوده، حالا خود صاحب زمین می‌شود و با چنگ و دندان ملک خود را آباد می‌کند. این یعنی عدالت اقتصادی. تازه دولت که آن‌ها را تنها نمی‌گذارد. با ورود تجهیزات مکانیزه‌ی کشاورزی، ایران قطب کشاورزی خاورمیانه می‌شود و بخش بزرگی از کارگران مازاد این حوزه می‌توانند جذب شرکت‌های تولیدی صنعتی نوپا شوند.

در این صورت هم کشاورزی ایران به صورت پیشرفته اداره می‌شود که در آن نیاز به این همه نیروی انسانی زائد نیست و هم صنعت ایران با انتقال این نیروی انسانی، به شکوفایی می‌رسد. تازه اصلاً ما احتیاج نداریم که گندم بکاریم، واردات گندم از آمریکا به مراتب ارزان‌تر از تولید گندم خودمان است پس بهترین راه این است که گندم و حتی کالاهای تولیدی از این دست را وارد کنیم.

محمدکریم: خیلی هم خوب است، اما سؤالاتی هم مطرح است؛ مثلاً در همین زمینه‌ی کشاورزی غیر از گندم، جو، برنج و حتی مرکبات هم کشتی کشتی از خارج وارد می‌شوند. در صورتی که تا به حال، اصلاً نیازی به واردات این محصولات نبوده است. در زمینه‌ی دامپروری هم که واردات گوشت قرمز و گوشت سفید، مخصوصاً از کشورهایی مانند استرالیا و فرانسه به حد اعلا رسیده است.

دکتر گفت: این‌ها هزینه‌های صنعتی شدن یک کشور مانند کشور ما است. اولاً ثروتی که ما از فروش نفت به دست می‌آوریم، به حدی است که اعلی‌حضرت، نظرشان این است که این ثروت باید در راستای، رفاه مردم کشورمان هزینه گردد. دوماً ما باید چنان کشورمان را از حیث قدرت نظامی بالا ببریم که قدرت اول خلیج‌فارس و خاورمیانه باشیم.
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب رگه‌های ناب | صمد کریم زاده | انتشارات نوآوران سینا