دسته‌بندی نشده · جولای 6, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب ریزه‌کاری‌های ثروتمندان در کارآفرینی | رابرت کیوساکی | انتشارات طاهریان



معرفی کتاب ریزه‌کاری‌های ثروتمندان در کارآفرینیامروزه هزاران کارآفرین مشغول مدیریت کسب و کار خود هستند اما تنها چند نفر از آن‌ها به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا می‌کنند و میلیاردر می‌شوند. رابرت کیوساکی و کیم کیوساکی در کتاب ریزه‌کاری‌های ثروتمندان در کارآفرینی شما را با شگردهای منحصربه‌فرد افراد موفق در حوزه کسب و کار آشنا می‌کنند؛ شگردهایی که وجه تمایزشان از سایر کارآفرینان بوده و برای آن‌ها ثروت به ارمغان آورده است. ابوالفضل طاهریان ریزی گزیده‌ای مفید از مطالب این کتاب را گردآوری کرده است.

درباره‌ی کتاب ریزه‌کاری‌های ثروتمندان در کارآفرینی

همه‌ی ما در طول دوران تحصیل و تربیت، آموزه‌های مالی زیادی را فرا گرفته‌ایم اما شاید از آن‌ها به درستی استفاده نکرده باشیم. این مساله دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. سرعت تغییرات اقتصادی آنچنان بالاست که افراد برای طی کردن مسیر موفقیت باید هر روز فرصت‌های جدید را رصد کنند و خود را بر طبق معیارهای جدید بازار وفق دهند. علاوه بر این برخی از این آموزه‌ها بر ثروتمند شدن مبتنی نبودند یا مسیر اشتباهی را برای موفقیت به ما نشان دادند.

بنابراین نمی‌توان تنها با تکیه بر مدرک تحصیلی یا پیشینه‌ی ذهنی خود به ثروتمند شدن امید داشت بلکه باید ردپای ثروتمندان را در مسیر موفقیت دنبال نمود و جزئیات رفتار و نوع نگرش آن‌ها را مورد تحلیل قرار داد.

کتاب ریزه‌کاری‌های ثروتمندان در کارآفرینی شما را با نکات ریز و دقیقی آشنا می‌گرداند که همچون فوت کوزه‌گری عمل می‌کنند و در تکمیل پروژه موفقیت شما حکم مهر نهایی را ایفا می‌نمایند. این مساله‌های جزئی شاید در نظر بسیاری از افراد بی‌اهمیت به نظر برسند اما درست همین نکات هستند که باعث می‌شود یک کارآفرین از سایر رقیبانش پیشی بگیرد.

کیم و رابرت کیوساکی در این کتاب که توسط ابوالفضل طاهریان ریزی گردآوردی و ترجمه شده است سعی دارند ریزه‌کاری‌های کاربردی که در زمینه‌ی کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، تجربه شده و موفقیت‌آمیز بوده‌اند را در کمال تواضع با شما در میان بگذارند و هوش مالی شما را در حل مسائل پیچیده اقتصادی بالا ببرند. پس نوبت شماست که با عملی کردن این تکنیک‌ها از آن‌ها بهره ببرید.

کتاب ریزه‌کاری‌های ثروتمندان در کارآفرینی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان کتاب‌های موفقیت مالی و ثروتمند شدن با این کتاب به نکات ریز اما ارزشمندی دست پیدا می‌کنند که در مسیر موفقیت به آن‌ها کمک خواهد کرد.

با نویسندگان کتاب ریزه‌کاری‌های ثروتمندان در کارآفرینی بیشتر آشنا شویم:

رابرت کیوساکی (Robert T Kiyosaki) نویسنده، سرمایه‌گذار، کارآفرین و مربی مالی ژاپنی – آمریکایی در هاوایی به دنیا آمد و همان جا نیز بزرگ شد. کیوساکی حاصل تجربیات خود را در زمینه مالی و درآمدزایی، در کتاب‌هایش با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است.

مشهورترین و پرفروش‌ترین کتاب او «پدر فقیر، پدر پولدار است» که در دو سال متوالی به عنوان پرفروش‌ترین کتاب یو‌اس‌ای تودی در زمینه پول نامگذاری شد، بیش از 27 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسید.

او در سال 2005 به عنوان یکی از 25 نویسنده برتر فروش کتاب در آمازون معرفی شد. او همچنین در سال 2006 با همکاری دونالد ترامپ کتاب «چرا ما می‌خواهیم شما ثروتمند شوید» را نوشت که در صدر لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفت.

از آثار دیگر این نویسنده می‌تون به «کسب ثروت به روش پدر پولدار»، «دسیسه ثروتمندان»، «هوش مالی خود را افزایش دهید!»، «رهایی از کارمندی!»، «راهنمایی‌های پدر پولدار برای سرمایه‌گذاری»، «تجارت قرن بیست و یکم» و «دانشکده کسب و کار» اشاره کرد.

کیم کیوساکی (Kim Kiyosaki) یک تاجر و سرمایه‌گذار آمریکایی‌ست که به همراه همسر خود رابرت کیوساکی چندین شرکت را تأسیس کردند. فعالیت تجاری خود در فضای تبلیغات آغاز کرد و کم‌کم به سوی کارآفرینی رو آورد.

او اولین کار خود را در سال 1984 راه‌اندازی کرد و سپس به همراه شوهرش رابرت، چندین شرکت تجاری را تأسیس کردند. پس از آن، کیم تجربیات مختلفی را پشت سر گذراند و تلاش بیشتری برای سرمایه‌گذاری و استقلال مالی خود کرد. حتی در این بین کتاب‌های مختلفی را نوشت تا تجربیات خود را به دیگران منتقل کند. آثاری نظیر «زمان رشد فرا رسیده است دختر» که با استقبال فراوانی نیز روبه‌رو شد.

در بخشی از کتاب ریزه‌کاری‌های ثروتمندان در کارآفرینی می‌خوانیم

اکثر مردم دوست ندارند که بشنوند – یا اعتراف کنند – اما گاهی اوقات اگر می‌خواهید در دنیا پیشرفت کنید، باید از دوستان خود جدا شوید. این برای هیچ‌کس خبری خوبی نیست اما در واقع اکثر مردم این کار را ذاتاً انجام می‌دهند.

به احتمال زیاد، دیگر با افرادی که به دبیرستان رفته‌اند دوست نیستید. اگر خوش‌شانس باشید، شاید یک یا دو دوست از دانشگاه داشته باشید. واقعیت این است که همه ما وقتی وارد مرحله جدیدی از زندگی می‌شویم، دوستی‌ها را از دست می‌دهیم.

دلیل اینکه ترک دوستان دبیرستانی و دانشگاهی آسان است این است که آن‌ها ایستگاهی گذار طبیعی هستند. همه در آن مرحله از زندگی در حال حرکت هستند. با این حال، وقتی بالغ می‌شویم، بسیار ریشه‌دارتر می‌شویم. در نتیجه، ما هم از نظر شخصی و هم در روابط خود گیر می‌کنیم و شروع به رد ایده تغییر دوستان می‌کنیم.

به همین دلیل، رشد به عنوان یک بزرگسال به قصد و عمل بسیار بیشتری نیاز دارد. این به آن معنی است که به عادات و دوستی‌های خود نگاهی دقیق بیندازید، تصمیم بگیرید که واقعاً در زندگی چه می‌خواهید و انتخاب آگاهانه برای ادامه دادن و بالا رفتن داشته باشید (حتی اگر دوستان فعلی شما نخواهند یا نتوانند با شما بیایند).

آیا این بدان معناست که آن‌ها را به طور کامل حذف کردید؟ نه. این فقط به این معنی است که شما باید فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که به شما کمک می‌کنند در یک شب بیرون رفتن با دوستانتان در صورتی که در تضاد با هم باشند، جایی انتخاب کنید که می‌خواهید در آن جا رشد کنید. چیزی که متوجه خواهید شد این است که با گذشت زمان، عادت کردن به دوستان ضعیف و نامناسب منجر به سقوط طبیعی می‌شود.

در حال حاضر سخت به نظر می‌رسد، اما قطع رابطه با دوستانی که شما را عقب نگه می‌دارند، یکی از رهایی‌بخش‌ترین و مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید در مسیر موفقیت خود انجام دهید.
فهرست مطالب کتابمقدمه
فصل 1: نکات سرمایه‌گذاری موفق دراملاک و مستغلات
فصل 2: شگرد سرمایه‌گذاری و کسب درآمد غیرفعال
فصل 3: چرا به مهارت‌های کارآفرینی نیاز داریم؟
فصل 4: چرا باید بچه‌ها را تشویق کرد که هنجار شکن باشند؟
فصل 5: سه درس کارآفرینی از بنیانگذار شرکت ایربی ان بی
فصل 6: آنچه ثروتمندان در مورد دوستی به فرزندان خود می‌آموزند
فصل 7: دوستی که شما را سرپا نگه می‌دارد
فصل 8: مسائل مالی شوخی‌بردار نیست!
فصل 9: چرا فرهنگ شرکتی هرگز یک تجارت عالی ایجاد نمی‌کند؟
فصل 10: کارآفرین طلایی
فصل 11: سه گام لازم برای سرمایه‌گذاری موفق در املاک و مستغلات





معرفی و دانلود کتاب ریزه‌کاری‌های ثروتمندان در کارآفرینی | رابرت کیوساکی | انتشارات طاهریان