دسته‌بندی نشده · می 14, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب سادی | کورتنی سامرز | نشر سنگ



معرفی کتاب سادیدنیا از پلیدی‌هایی پر شده است که رهایی از آن‌ها بسیار گران است! کتاب سادی یک اثر زیبا و بی‌نظیر از کورتنی سامرز و روایتگر داستانی غمناک و تامل‌برانگیز از دو خواهر به نام‌های متی و سادی است. سادی، کتابی است که شما را با ترکیبی از هیجان،‌ خشم،‌ غم، و انتظار روبه‌رو می‌کند و تاکنون برنده جوایز زیادی از جمله جایزه ادگارد و آئودی در سال 2019 شده است.

درباره کتاب سادی:

زندگی سرشار از معماهای حل‌نشده و اتفاقات غیرمنتظره تلخی است که می‌تواند زندگی آدم‌ها را دست‌خوش تغییر کند. به‌همین‌دلیل گاهی آدم‌ها با شرایطی روبه‌رو می‌شوند که برای رهایی از آن، ناگزیرند خودشان، به‌تنهایی دست‌به‌کار شوند. کتاب سادی (Sadie) یک روایت داستانی بسیار شگفت‌انگیز و محبوب است که کورتنی سامرز (Courtney Summers) آن را در سال 2018 به رشته تحریر درآورد.

رمان سادی داستان دو خواهر به نام‌های سادی و متی را روایت می‌کند که رابطه بسیار خوبی با یکدیگر دارند. سادی که خواهر بزرگتر است، همیشه تلاش می‌کند که شرایط بهتری را برای زندگی خودش و خواهرش ایجاد کند و در نقش یک حمایتگر ظاهر می‌شود. اما، مفقود شدن و سپس مرگ متی، داستان کتاب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سادی را با درد و رنجی بی‌انتها روبه‌‌‌رو می‌کند. سادی که از قتل خواهرش به‌شدت ناراحت و غمگین است،‌ تصمیم می‌گیرد که خودش برای یافتن قاتل او دست‌به‌کار شود و برای رسیدن به هدف خود، سفری را آغاز می‌کند. آیا سادی به راز قتل خواهرش پی می‌برد؟!

داستان کتاب حاضر گاهی از زبان سادی و گاهی از زبان فردی به نام وست مک‌کری در پادکست جنایی دختران روایت می‌شود که این دو زاویه دید متفاوت در کتاب، ‌جذابیت بی‌نظیری را به داستان بخشیده‌اند. سامرز این کتاب را با قلم توانا و روایتی جذاب و گیرا نوشته است. گفتنی است، کتاب سادی در سال 2018، پس از مدت کمی از انتشار آن،‌ در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز قرار گرفت و به شهرت رسید. با خواندن این کتاب نوجوان در مقابل ترکیبی از روایت زیبای داستانی،‌ هنرمندی در داستان‌پردازی و یک قصه متفاوت جنایی و معمایی قرار می‌گیرید که شما را مجذوب خود می‌کند.

جوایز و افتخارات کتاب سادی:

– برنده‌ جایزه ادگار (2019)
– برنده‌ جایزه آئودی (2019)
– برنده‌ جایزه سیبلیس (2019)
– برنده جایزه اودیسه (2019)
– انتخاب مخاطبان سایت گودریدز (2018)
– برنده‌ جایزه‌ بهترین کتاب صوتی سال (2019)
– نامزد جایزه کتاب نوجوان رود آیلند (2020)
– نامزد جایزه لینکلن (2020)

کتاب سادی مناسب چه کسانی است؟

کتاب سادی یکی از محبوب‌ترین رمان‌های نوجوان است که همه افراد علاقه‌مند به داستان‌های معمایی و جنایی را به خودش جذب می‌کند.

با کورتنی سامرز بیشترآشنا شویم:

خواندن کتاب‌های گوناگون، ‌به‌ویژه اگر این آثار جزء کتاب‌های بسیار خاص و پرفروش جهان باشند،‌ آدم‌ها را به آشنایی با خالق آن‌ها بیشتر مشتاق می‌کند. کورتنی سامرز نویسنده توانمند و مشهور کانادایی داستان‌های نوجوان است که تاکنون آثار قابل توجهی را از خودش برجای گذاشته است. او با نوشتن رمان سادی در سال 2018، عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز را از آن خودش کرد. کورتنی علاوه‌بر کتاب سادی، آثار دیگری نیز دارد که از مشهورترین‌های آن می‌توان به Cracked Up to Be، This is Not a Test، All the Rage اشاره کرد.

در بخشی از کتاب سادی می‌خوانیم:

خیلی عجیب است که سیلاس بین خواهرش و کیث، دومی را انتخاب کرده. نمی‌توانم حتی تصور کنم کسی را قبل از متی قرار دهم. هرگز. برایم سؤال است که مارلی درباره‌ کیث چه چیزهایی به سیلاس گفته. به هر حال از فقر زندگی او این‌جا‌‌ خبری نیست. گاهی وقت‌ها هر قدر هم که به موفقیت برسی، فقر لکه‌ای روی پیشانی‌ات باقی می‌گذارد که محال است بتوانی پاکش کنی، اما سیلاس بیکر خوب پاکش کرده، یعنی با ثروتش روی آن لکه را پوشانده. یک خانه‌ دوطبقه‌ بزرگ با معماری مدرن. پنجره‌های بزرگی دارد که اگر به قدر کافی نزدیک شوی می‌توانی داخلش را ببینی. بام از نوع شیبدار است و رویش با صفحات باتری خورشیدی پوشانده شده. مرسدس آبی خوشگلی هم توی ماشین‌رو پارک است. به آهستگی از کنار خانه رد می‌شوم، ماشین را جایی پارک می‌کنم که فاصله داشته و در عین حال از آینه‌ی عقب روی ماشین‌رو و در خانه دید داشته باشم. سرم را می‌چسبانم به پنجره. حدود یک ساعت بعد یک وانت غول‌آسای قرمز، از آن‌هایی که باید نردبان بگذاری تا پایت برسد به رکاب‌‌شان، در خلاف جهت از کنارم رد می‌شود. وارد ماشین‌رو خانه‌ی خانواده‌ی بیکر می‌شود و با اختلاف کمی از کنار مرسدس عبور می‌کند.

بعد از دقایقی نوآ از کامیون پیاده می‌شود. کامیون را دور می‌زند و خواهرش را از سمت شاگرد پیاده می‌کند. خیلی مست‌تر از زمانی هستند که ترک‌شان کردم. به این فکر می‌کنم که یعنی اوضاع خاوی هم همین قدر ناجور است؟ و آیا آن‌قدر حماقت به خرج داده که پشت فرمان بنشیند؟ تلوتلوخوران راه می‌افتند سمت در خانه و تماشا کردن‌شان حین آن ده دقیقه که طول می‌کشد تا بتوانند کلید را توی قفل جا بزنند، واقعاً درد دارد. و تمام مدتی که این‌ها مشغول این کار مسخره هستند… خواهر من مرده. «متی مرده.»
مشخصات کتاب الکترونیکقیمت نسخه الکترونیک





معرفی و دانلود کتاب سادی | کورتنی سامرز | نشر سنگ