معرفی و دانلود کتاب سم زدایی دوپامین | تیبو موریس | نشر ترنگ



معرفی کتاب سم زدایی دوپامینتیبو موریس، نویسنده حوزه پیشرفت شخصی در کتاب سم زدایی دوپامین به شما کمک می‌کند تا با پتانسیل‌های وجودی خود آشنا شوید و به سطوح بالاتری از رضایتمندی و آگاهی دست یابید. این نویسنده و بلاگر معروف پس از سال‌ها تجربه و مطالعه در متون مختلف و فرهنگ‌های گوناگون مجذوب‌ قدرت مغز شده و مأموریت شخصی خود را برای کمک به دیگران و توسعه فردی را آغاز کرده است.

درباره‌ی کتاب سم زدایی دوپامین:

آیا همچنان امور مهم و حیاتی خود را به تعویق می‌اندازید؟ آیا اغلب احساس آشفتگی می‌کنید و نمی‌توانید بر روی کارهایتان تمرکز کنید؟ آیا با هیجانات خود هنگام مشکلات و برنامه‌ریزی برای اهداف زندگی‌تان مشکل دارید؟ اگر چنین است، ممکن است به کتاب سم‌زدایی دوپامین (dopamine detox) نیاز داشته باشید.

شلوغی و روند سریع اتفاقات جزء جدایی‌ناپذیر زندگی امروز است به همین دلیل حفظ تمرکز، به یک توانایی کمیاب تبدیل شده که هرکسی از آن برخوردار نیست. ما اغلب بدون اینکه بدانیم چرا، دائم دل‌آشوب می‌شویم و احساس بی‌قراری می‌کنیم. درست زمانی که برای وظایف اصلی که موجب ایجاد پیشرفت به سمت اهدافمان خواهند شد آماده می‌شویم، مورد هجوم افکار پریشان و کارهای وسوسه‌انگیز دیگر قرار می‌گیریم.

ممکن است هر کاری انجام دهیم؛ پیاده‌روی کنیم، قهوه بخوریم، در فضای مجازی سرگرم شویم یا مشغول امور شخصی شویم. دقیقا همین زمان است که همه چیز جالب به نظر می‌رسد و آن کار مهم به تعویق می‌افتد.

همان‌طور که هر روز همین الگو را تکرار می‌کنیم، اجازه می‌دهیم بزرگ‌ترین اهداف و بلندپروازانه‌ترین رویاهایمان از بین انگشتانمان بلغزند و بگریزند. ما بسیار کمتر از آنچه در توانمان است، کارهامان را به سرانجام می‌رسانیم و عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان می‌دهیم و در اعماق وجودمان اطلاع داریم که اینچنین عزت‌نفسمان از بین می‌رود و باعث احساس ناکامی، ناامیدی، بی‌تفاوتی، حسادت و یا حتی عصبانیت می‌شود.

اما لزومی ندارد که این‌گونه باشد. تیبو موریس (Thibaut Meurisse) به شما یاد می‌دهد که حواس‌پرتی‌ها را حذف کنید و از این حالت مداوم تحریک، برانگیختگی و بی‌قراری فاصله بگیرید، می‌توانید تعداد بیشتری از وظایف چالش‌برانگیزتان را به انجام برسانید. با انجام مداوم این کار، بهره‌ورتر و درنتیجه بسیار شادتر خواهید شد.

کتاب سم زدایی دوپامین مناسب چه کسانی است؟

کسانی که برای انجام کارهایشان به تمرکز و آرامش نیاز دارند و از اهمال‌کاری و کارهای نیمه‌تمام خسته‌شده‌اند، نکات و تمرینات این کتاب کمک زیادی به آن‌ها خواهد کرد.

با تیبو موریس بیشتر آشنا شویم:

نویسنده و مربی فرانسوی که سال‌ها در ژاپن زندگی می‌کند اما کتاب‌هایش را به زبان انگلیسی می‌نویسد. او سایت whatispersonaldevelopment.org تاسیس کرده است و در وب سایت‌های مهم رشد شخصی مانند PickTheBrain، DumbLittleMan، MotivationGrid، TinyBuddha، Lifehack مطالب مهمی منتشر می‌کند. موریس قصد دارد به مردم کمک کند تا با توانایی‌های بالقوه خود آشنا شوند و به درجات بالاتری از خودشناسی و احساس رضایت برسند.

در بخشی از کتاب سم زدایی دوپامین می‌خوانیم:

ترفند اول: بازگشت به کار، آسان است.
اولین ترفندی که ذهنتان روی شما انجام می‌دهد این است که وانمود می‌کند بازگشت به کار آسان خواهد بود. سعی می‌کند شما را متقاعد کند که هر زمان که بخواهید می‌توانید کار را شروع کنید و کنترل اعمالتان را در دست دارید. اما این موضوع به‌هیچ‌وجه حقیقت ندارد. در بیشتر موارد، ساعت‌ها نمی‌توانید به سر کارتان برگردید. حتی ممکن است متوجه شوید که کارهای کلیدی‌تان را به روز بعد موکول می‌کنید.

نتیجه اینکه وقتی که بیش از حد تحریک‌شده هستید، بازگشت به کار برایتان دشوار خواهد بود. شمارش این موضوع از دستم در رفته است که تا به حال چند بار به خودم گفته‌ام که بعداً شروع به نوشتن خواهم کرد. چیزی که هرگز اتفاق نمی‌افتد. بنابراین اگر متوجه شدید که فکر می‌کنید کنترل اعمالتان را در دست دارید و می‌توانید هر زمان که خواستید به سر کار بازگردید، مراقب باشید!

ترفند دوم: می‌توانید بعداً انجامش دهید.
ترفند دیگری که ذهنتان از آن استفاده می‌کند این است که به شما بگوید می‌توانید کارتان را بعداً انجام دهید. شما را متقاعد می‌کند که بعدازظهر زمان زیادی دارید یا اینکه می‌توانید فردا، هفته آینده یا ماه آینده این کار را انجام دهید. با این حال اگر مقابله نکنید، به تعویق انداختن کارها تبدیل به یک عادت می‌شود و پنج سال بعد، به دلیل اینکه به اهداف خیلی کمی دست یافته‌اید، از دست خودتان عصبانی خواهید بود.
فهرست مطالب کتابدرباره نویسنده
این کتاب برای چه کسی نوشته شده است؟
مقدمه
فصل اول: دوپامین و نقشی که ایفا می‌کند
فصل دوم: مشکل
فصل سوم: فواید سم‌زدایی
فصل چهارم: روشی سه مرحله‌ای برای سم‌زدایی موفق
فصل پنجم: انجام کار (و غلبه بر اهمال‌کاری)
فصل ششم: جلوگیری از «بازگشت دوپامین»
سخن پایانی





معرفی و دانلود کتاب سم زدایی دوپامین | تیبو موریس | نشر ترنگ