دسته‌بندی نشده · مارس 11, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب سپری کردن زمستان: قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی | کاترین می



معرفی کتاب سپری کردن زمستان: قدرت خلوت گزینی در روزگار سختیزمستان زندگی هر انسانی آن دوره‌ای است که ناچار خواهد بود غم‌هایش را در آغوش بکشد. کتاب سپری کردن زمستان یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز و نامزد جایزۀ وین رایت است و داستان آن با بیماری سخت همسر کاترین می، نویسنده کتاب، شروع می‌شود. حوادث پس از آن و چگونگی مقابله با این اندوه، دست‌مایۀ تألیف این اثر است.

درباره‌ی کتاب سپری کردن زمستان:

قرار نیست غم‌های دنیا تنها متعلق به یک نفر باشد و شادی‌هایش هم برای دیگری. از طرفی قرار نبوده مهار حوادث این جهان هم به دست ما باشد؛ هرچند که شاید گاهی آدمی‌زاد خلاف این موضوع فکر کند. به همین خاطر هدف کتاب سپری‌کردن زمستان (Wintering) از بین بردن همین توهمات مغرورانۀ نوع بشر است.

کاترین می‌ (Katherine May) در کتاب پیش‌رو داستان باد و بورانی را نقل می‌کند که زندگی‌اش را به معنای واقعی کلمه زیر و زبر کرده بود. او با بیان تجربیات خودش به خواننده یاد می‌دهد که چطور می‌شود غم را پذیرفت و حتی از ظرفیت‌های تازه‌ای که ایجاد می‌کند، استقبال کرد. او راه مواجهه با غم را پیش‌روی ما می‌گذارد و نشان می‌دهد انسان گاهی ممکن است ناخودآگاه هیچ تلاشی برای حل مشکلش انجام ندهد و همچون عنصر منفعلی منتظر بنشیند تا جهان هستی او را ببلعد و از این غم و اندوه رهایش کند.

کتاب سپری‌ کردن زمستان مطالب خود را از ماه سپتامبر آغاز کرده و در اواخر ماه مارچ آن را به اتمام می‌رساند. داستان از آخرین روزهای گرم تابستان شروع می‌شود، روزهای تاریک و خیس پاییز را می‌گذراند، زمستان سرد و خاکستری را سپری می‌کند و بعد، در اولین روزهای بهار به پایان می‌رسد. این فصل‌بندی نمادین سیر ابتلا تا التیام کاترین می‌ را نیز به‌خوبی نشان می‌دهد. می‌در این اثر پرده از آنچه حقیقت افکارش است، برمی‌دارد و شاید همین صداقت است که باعث می‌شود خواننده کتاب را زمین نگذارد و تا بهار سال بعد از حادثه، با کاترین می‌ همراه شود.

نکوداشت‌های کتاب سپری‌ کردن زمستان:

– اثری بسیار دوست‌داشتنی. می‌ با زیرکی آنچه ما را در زندگی دلسرد می‌کند شناسایی کرده است. (نیویورک‌تایمز)

– می‌ به‌ زیبایی کتابی تأمل‌برانگیز، امیددهنده و آرامش‌بخش تألیف کرده است. (NPR)

– دستاورد پذیرش این دوران سخت، نیرو، روشنی و خرد است. کتاب سپری‌کردن زمستان به من همدردی، پذیرفتن و دیدگاهی هدیه داد که مدت‌ها با من خواهد ماند. (نیویورک‌تایمز)

کتاب سپری کردن زمستان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر خوانندۀ کتاب‌هایی هستید که نویسنده‌اش با بیان خاطرات و زندگی‌نامۀ خود به موضوعات خودیاری و توسعه فردی می‌پردازند، کتاب سپری‌ کردن زمستان مناسب شماست.

با کاترین می‌ بیشتر آشنا شویم:

به گفتۀ نیویورک‌تایمز، کاترین می‌یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان است. او چند کتاب داستانی و چند اثر مشابه با سپری‌کردن زمستان نیز دارد که به فارسی ترجمه نشده‌اند.

در بخشی از کتاب سپری کردن زمستان می‌خوانیم:

هالووین مرز ورود به زمستان است.

از نظر فنی، نوامبر نیز یکی از ماه‌های پاییز است که در آن برگ‌ها هنوز به درخت‌ها چسبیده‌اند؛ اما از نظر روان‌شناسی یک خط از این‌جا می‌گذرد. روز بعد از هالوین، زمانی که کدوحلوایی‌ها به‌تدریج به خاکستر تبدیل می‌شوند، افکار من به‌سمت کریسمس، آوردن هیزم‌ها به داخل خانه و پوشیدن شلوار گرم زیرِ شلوار جین در شب جشن روشن‌کردن آتش بزرگ، معطوف می‌شود.

زمانی که بچه بودم، هالوین چیز خاصی نبود؛ اما امروزه درست مانند کریسمس، برنامه‌های مقدماتی متمایزی برای این ایام تدارک دیده شده است. زمانی که از ایسلند برگشتیم، همه به‌شدت مشغول کار بودند. در امتداد خیابان ما، مردم ماکت‌هایی از ارواح و خفاش‌ها را به پنجره‌های خود چسبانده‌ و با زنجیره‌هایی از کدوحلوایی‌های کاغذی، متصل به هم، درگاه خانه‌ها را آذین کرده‌اند. در پنجره‌ی فروشگاه ابزارآلات، مانکنی پوشیده در ردایی سیاه قرار دارد که صورتش را ماسکی ترسناک با پوستی سبز رنگ، چشم‌هایی با مردمک قرمز و رگه‌دار، و دهانی بازمانده در حالت جیغ پوشانده است. وقتی بچه بودم، زمانی که بچه‌ها با فریادِ «خوراکی یا شیطنت» درِ خانه‌ی پدربزرگم را می‌کوبیدند، می‌ترسیدم و پشت دامن مادربزرگ پنهان می‌شدم، زیرا یک چنین چیز وحشتناکی را قبلاً ندیده بودم. اما برت مانند باد در میان این شبیه‌سازی هراسناک می‌دود؛ در حقیقت، دلش برای این کارها غنج می‌رود و غرولند می‌کند که چرا ما دوباره در تزئین خانه با تارعنکبوت‌های پنبه‌ای و سنگ قبرهای پلاستیکی کوتاهی کرده‌ایم.

همان‌طور که از جلوی پنجره‌ی فروشگاهی پر از بقایای اسکلت‌ها و انگشتان قطع‌شده عبور ‌می‌کنیم، به او می‌گویم: «ما رسوم هالووین را به جا‌ نمی‌آریم؛ این رسم ما نیست.»
فهرست مطالب کتابسرآغاز: سپتامبر
گرمای پاییزی
اکتبر
آماده‌سازی
آب گرم
داستان ارواح
نوامبر
مسخ
خواب غفلت
دسامبر
نور
نیمه‌ی زمستان
تجلی
ژانویه
تاریکی
گرسنگی
فوریه
برف
آب سرد
مارچ
بقا
آواز
سرانجام: اواخر مارچ
آب‌شدن برف‌ها
تقدیر و تشکر
نکته‌ها
درباره‌ی نویسنده





معرفی و دانلود کتاب سپری کردن زمستان: قدرت خلوت گزینی در روزگار سختی | کاترین می