دسته‌بندی نشده · می 24, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب شنا کن! | والتر باند | انتشارات راوشید



معرفی کتاب شنا کن!کتاب شنا کن! نوشته تاثیرگذار والتر باند با نثری نمادین به شما می‌آموزد که روش یک کوسه‌ واقعی یا ماهی‌های مکنده و انگل‌های دریایی، برای زنده ماندن در اعماق آب‌ها چیست و از این طریق نکاتی را درباره بهبود کیفیت کسب‌وکار و مدیریت بهتر سازمان در دنیای واقعی نشان می‌دهد. کتاب حاضر راهنمایی کاربردی برای رسیدن به سطوح بالای موفقیت است.

درباره‌ی کتاب شنا کن:

دنیای کسب‌وکار و فضای رقابتی بازار امروز مدیران و کارفرمایان بزرگ را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده است. کتاب شنا کن حول محور چالش‌های دنیای واقعی و همچنین راهکارهای آن می‌چرخد و بطور جداگانه به معرفی شیوه‌های موثر راهبری تجاری تمرکز می‌کند.

والتر باند (Walter bond) بر اهمیت حیاتی شبکه‌سازی اجتماعی تکیه می‌ورزد و برای انتقال مفاهیم پیچیده‌ی مالی و اقتصادی از بیانی تمثیلی استفاده می‌کند او با این ترفند شما را به جهان زیر آب می‌برد، جایی که همه موجودات برای بقا هوشمندانه عمل می‌کنند.

این کتاب در عین سادگی و استفاده از زبان داستانی بر روی مفاهیم مربی‌گری و نیروی روابط انسانی در ژرف‌ترین لایه‌های آن تأکید می‌کند. نویسنده کتاب معتقد است مدیران بسیاری از شرکت‌های بازرگانی بطور عمده زمان خود را صرف رسیدگی به حقایق آماری، نمودارها و تفسیر داده‌ها می‌کنند، اما درواقع به‌مراتب مهم‌تر است که درباره مدیریت روابط انسانی بیاموزند.

در واقع زمانی‌که توجه به سوی روابط معطوف می‌گردد، کسب‌وکارها و مسیرهای حرفه‌ای می‌توانند به سطوح عالی موفقیت برسند. کتاب شنا کن! به قلم یک سخنران انگیزشیِ پیشرو می‌تواند راهکارهایی به شما ارائه دهد تا برای هر دو زندگی شغلی و شخصی کاربرد پیدا کنند.

به طور خلاصه این کتاب بر چند نکته اساسی همچون اهمیت برقراری آیین‌ها و عادت‌های کاری، چنگ زدن به ریسمان ذهنیتِ مثبت، ارزش فعالیت گروهی و استفاده از زبان مقصودمند در مورد فرهنگ محل کار استفاده تاکید دارد و نشان می‌دهد که چگونه کوسه‌ها، ماهی‌های مکنده و انگل‌ها با قواعدی ویژه، دل به دریا می‌زنند تا به شما مدیریت کسب‌وکار، راهبری نیروی انسانی و موفقیت روزافزون را بیاموزند.

در نهایت، کتاب شنا کن! (Swim) یک اثر سرگرم‌کننده و جذاب است که مفهومِ بااهمیت برقراری و ایجاد روابط انسانی را بیش از پیش پررنگ جلوه می‌دهد و دربرگیرندۀ ابزارهای مورد نیاز برای آگاه‌شدن پیرامون نقش و سهم ما در پیشرفت صنایع حوزۀ فعالیت‌مان است. با این کتاب در اقیانوس پیشرفت و موفقیت پیش روید و اهداف خود را صید کنید.

جملات برگزیده کتاب شنا کن:

– رئیسی که ما در زندگیمون می‌خوایم، کسی است که ما رو مجبور کنه از توانایی‌هامون استفاده کنیم.
– وقتی تو یک اشتباه را دوبار تکرار کنی، دفعۀ دوم دیگر اسمش اشتباه نیست، بلکه انتخاب خودت است.
– یک کوسه هر چقدر هم قوی باشد، می‌داند که برای زنده ماندن به همراهی یک دوست خوب و مهربان نیاز دارد.

کتاب شنا کن مناسب چه کسانی است؟

کسانی که برای پیشرفت فردی و توسعه کسب‌وکار خود به یک راهنما نیاز دارند، با راهکارهای این کتاب مسیر موفقیت خود را پیدا خواهند کرد.

در بخشی از کتاب شنا کن می‌خوانیم:

تقریباً بعد از سه ساعت قلاب دوباره تکان خورد، اما این‌بار موفقیت‌آمیز بود. درو قلاب را بالا کشید و از خوشحالی فریاد زد، درحالی‌که من زشت‌ترین ماهی که در عمرم دیده بودم را نگاه می‌کردم. یادم است که با خودم فکر کردم: “ماهی‌های به اون قشنگی رو به خاطر این رها کردیم؟ ” درو برایم یادآوری کرد که چطور ماهی مکنده خودش را به میزبانش، که معمولاً کوسه‌ها هستند، می‌چسباند و همراه او در اقیانوس سفر می‌کند. با این کار جریان آب وارد آب‌شش‌هایش می‌شود و زنده می‌ماند.

زاک با قیافه‌ای درهم رفته گفت: “اگه من کوسه بودم اصلاً اجازه نمی‌دادم که یه همچین موجود زشتی دنبالم راه بیفته. اون انگل مفت‌خور رو از خودم دور می‌کردم و خودم یه‌جوری کارم رو راه می‌نداختم.” سپس مغرورانه به پاول نگاه کرد تا تأیید حرف‌هایش را از او بگیرد. پاول هم لبخند زد و باافتخار سرش را تکان داد.

اسکاتی باجدیت میان حرفش پرید و گفت: “یادت باشد، ماهی‌های مکنده سواری مجانی نمی‌گیرند. کوسه‌ها هم منفعت زیادی از این همراهی به دست می‌آورند. ماهی‌های مکنده ارزش کوسه را افزایش می‌دهند و مهم‌تر از آن باعث بقای کوسه می‌شوند. کوسه از او محافظت می‌کند و ماهی مکنده، درعوض، باکتری‌ها و انگل‌های روی بدن کوسه را از بین می‌برد. کوسه‌ها قوی هستند، اما می‌دانند این رابطه یک رابطۀ دوطرفه است که به نفع هر دو طرف است و به بهترین شکل از آن استفاده می‌کنند.”

سپس اسکاتی داستان خودش را ادامه داد: “همین‌طور که من و درو ماهی مکنده را زیرورو می‌کردیم درو برایم جایگاه کوسه‌ها در سلسله مراتب اقیانوس را توضیح داد و گفت که همراهی ماهی‌های مکنده اصلاً از ابهت کوسه‌ها کم نمی‌کند. اینکه کوسه به ماهی مکنده اجازۀ همراهی را می‌دهد، درواقع، تصمیم هوشمندانۀ کوسه است. درست مثل یک رابطۀ تجاری قدرتمند، چون کوسه را در بهترین حالت نگه می‌دارد.” اسکاتی این را گفت و سپس از کنار قایق یک سطل بزرگ برداشت و ماهی مکنده را به آرامی در آن انداخت.

“اینکه کوسه به ماهی مکنده اجازۀ همراهی را می‌دهد، درواقع تصمیم هوشمندانۀ کوسه است. درست مثل یک رابطۀ تجاری قدرتمند، چون کوسه را در بهترین حالت نگه می‌دارد.” بریتانی نگاهی به زاک انداخت و گفت: “همکاری کردن با کسی‌که از تو کوچیک‌تر و ضعیف‌تر و ناتوان‌تره به هیچ‌وجه نشونۀ ضعف نیست.”
فهرست مطالب کتابدربارۀ نویسنده
سخن مترجم
بخش اول: تجدیدِ دیدار
بخش دوم: داستان‌های کوسه
بخش سوم: قایق‌سواری
بخش چهارم: درس‌های شنا
بخش پنجم: تغییر مسیر ناگهانی





معرفی و دانلود کتاب شنا کن! | والتر باند | انتشارات راوشید