دسته‌بندی نشده · مارس 9, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی آواز کافه غم بار | کارسون مک کالرز | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر



معرفی کتاب صوتی آواز کافه غم بارکتاب صوتی آواز کافه غم بار یکی از مشهورترین آثار کارسون مک کالرز، نویسنده‌ی مطرح قرن بیستم آمریکاست. در این رمان کوتاه که به زعم بسیاری از منتقدین ذیل ژانر گوتیک قرار می‌گیرد، به روایت عشق‌ها و انتقام‌جویی‌های اهالی آبادی‌ای غریب و دورافتاده گوش خواهید داد…

درباره کتاب صوتی آواز کافه غم بار:

کارسون مک کالرز (Carson McCullers) یکی از چهره‌های خاص و کم‌نظیر ادبیات آمریکا در طول قرن بیستم بود. او نخستین رمان خود را در سن بیست‌وسه سالگی به انتشار رساند. اثری با عنوان «قلب، شکارچی تنها»، که در کمال شگفتی مورد استقبال طیف وسیعی از مخاطبین قرار گرفت. با این حال بهترین اثر مک کالرز و به تعبیری، شاهکارِ او دومین رمانش بود: آواز کافه غم بار (The Ballad of the Sad Café)، که اولین بار در سال 1951 به انتشار رسید.

داستان کتاب آواز کافه غم بار بر پایه‌ی شخصیتی مرموز پیش می‌رود؛ زنی به نام میس آملیا، که اهل آبادی‌ای دلگیر و تیره و تار است. او به همراه سایر کاراکترهای عجیب این داستان، که از قضا گوژپشتی غریب نیز در میانشان است، شخصیت‌های اصلی اثری را که در دست دارید تشکیل می‌دهند. ماجرا از این قرار است که ملاقات میس آملیا با مردِ گوژپشت، به وقوع حوادثی پیش‌بینی ناپذیر و تولدِ عشقی بزرگ و نامتعارف می‌انجامد؛ و این امر به نوبه‌ی خود و به نحوی که خواهید دید، انگیزه‌ی کین‌خواهی را در دل‌ِ آدم‌های داستان بیدار می‌کند…

در اینکه آواز کافه غم بار رمان است، داستان کوتاه و یا داستان بلند، اتفاق نظری وجود ندارد. واقعیت این است که گاهی مرز میان گونه‌های ادبی متفاوت، چندان دقیق و مشخص نیست؛ امری که بی‌شک ناشی از خصلت سیال ادبیات و آثار ادبی‌ست. درباره‌ی آواز کافه غم بار باید گفت که به سبب حجمش می‌توان آن را داستان کوتاه نامید؛ اما اگر آن را از منظر تکنیکی و فرمی بررسی کنیم، باید اذعان کنیم که اثر مورد بحث از بسیاری از رمان‌های حجیم نیز پُروپیمان‌تر است و پیرنگی پیچیده‌تر دارد. در کل و خصوصاً با توجه به این واقعیت که داستان آواز کافه غم بار در قالب کتابی مستقل به انتشار می‌رسد، ایرادی نخواهد داشت که آن را رمان نیز بنامیم. به هر حال، مهم آن است که با یک شاهکار تکان‌دهنده طرفیم. پس اگر طرفدار ادبیات داستانی آمریکا هستید و تاکنون اثری از کارسون مک کالرز مطالعه نکرده‌اید، چه بهتر که همین حالا دست‌به‌کار شوید؛ شک نداشته باشید که این نویسنده کشفی بزرگ در سیر و سلوک ادبی شما خواهد بود.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی آواز کافه غم بار:

سیمون کالو در سال 1991 فیلمی اقتباسی بر اساس رمان آواز کافه غم بار ساخت. تماشای این اثر سینمایی پس از مطالعه‌ی رمان کارسون مک کالرز بی‌شک خالی از لطف نیست.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آواز کافه غم بار:

– درخشان و تأثیرگذار. (Los Angeles Daily News)
– شاهکار کارسون مک کالرز تا امروز چندین و چند نسل از خوانندگان را شیفته‌ی خود ساخته است. (Amazon)

کتاب صوتی آواز کافه غم بار مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات داستانی غرب بی‌شک رمان آواز کافه غم بار را اثری درخور تحسین خواهند یافت.

با کارسون مک کالرز بیشتر آشنا شویم:

کارسون مک کالرز (متولد سال 1917 و متوفی به سال 1967) شاعر و نویسنده‌ی اهل آمریکا بود که با مجموعه‌ی آثار ادبی‌ای که در طول عمر خلق کرد، نام خویش را به عنوان یکی از مهم‌ترین چهره‌های ادبیات قرن بیست آمریکا به ثبت رساند. از آثار اوست: «آواز کافه‌ی غم‌بار»، «ساعت بی‌عقربه»، «قلب، شکاچی تنها» و «مهمان عروسی».

در بخشی از کتاب صوتی آواز کافه غم بار می‌شنویم:

میس آملیا و پسرخاله لایمون در اتاق‌های طبقه‌ی بالا ساعت‌ها باهم حرف می‌زدند، به خصوص در ساعات اولیه‌ی صبح که مرد قوزی خوابش نمی‌برد. در اصل میس آملیا زن ساکتی بود. وقتی چیزی به ذهنش می‌رسید، بالافاصله به زبانش نمی‌آورد. با این حال مسائلی بود که دوست داشت درباره‌شان حرف بزند. همه‌ی این بحث‌ها یک نکته‌ی مشترک داشت؛ اینکه تمام‌شدنی و خسته‌کننده بودند. دوست داشت به مشکلاتی فکر کند که سال‌ها ذهنش درگیرشان بود و همچنان لاینحل باقی مانده بودند. از طرف دیگر، پسرخاله لایمون که آدم وراجی بود از حرف زدن درباره‌ی هر موضوعی لذت می‌برد. رویکردشان به موضوع بحث کاملاً متفاوت بود.میس آملیا همیشه کلیت موضوع را در نظر می‌گرفت و در این کلی‌گویی‌ها از هر دری می‌گفت، و با لحنی آرام و فکورانه یکسره حرف می‌زد و معمولاً به نتیجه‌ای هم نمی‌رسید. اما پسرخاله لایمون یک‌دفعه می‌پرید وسط حرفش و با پرچانگی به جزئیات کم‌اهمیتی اشاره می‌کرد که دست‌کم ملموس بودند و جنبه‌های عینی و واقعی موضوع را دربر می‌گرفتند.
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی آواز کافه غم بار | کارسون مک کالرز | شرکت توسعه محتوای لحن دیگر