دسته‌بندی نشده · فوریه 22, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی آویخته از زبان: آنچه می‌گویید در واقع همان چیزی است که به دست می‌آورید | فرانسیس مارتین



معرفی کتاب صوتی آویخته از زبان: آنچه می‌گویید در واقع همان چیزی است که به دست می‌آوریدفرانسیس مارتین در کتاب صوتی آویخته از زبان بر این نکته‌ی مهم تأکید ورزیده که گفتار آدمی می‌تواند هدایت‌کننده‌ی او به مسیر سعادت یا سوق‌دهنده‌ی وی به سوی تباهی باشد. به همین خاطر است که برای رسیدن به موفقیت در حیطه‌های گوناگون زندگی، باید به دقت مراقب نحوه‌ی سخن گفتن خود باشید.

درباره کتاب صوتی آویخته از زبان:

«به من بگو چه می‌گویی، تا به تو بگویم کیستی!» این جمله را می‌توان بیانگر باور بنیادین فرانسیس مارتین، نویسنده‌ی کتاب آویخته از زبان (Hung by the Tongue) دانست. او در این اثر شنیدنی از منظر آموزه‌های دینی به موضوع گفتار و مناسباتِ حاکم بر آن پرداخته، و ضمن برشمردن اثرات منفی پُرگویی و بدزبانی، به اثبات این نکته همت گمارده که مراقبت از زبان، می‌تواند منشأ خوشبختی‌های بسیار باشد.

همانطور که گفتیم، تعالیم فرانسیس مارتین (Francis P. Martin) ریشه‌ای مذهبی دارد. اما اصل آموزه‌های وی، بیشتر رنگ و بوی انسانی دارد تا دینی. همه‌ی حرفی که او می‌زند این است: از آنجا که آدمی با گفتار خود می‌تواند سرمنشأ امور خیر و یا علت بدی‌ها گردد، چه بهتر که به طرزی وسواس‌گونه مراقب حرف زدن خود باشد. این نکته، طبعاً مورد تأیید تمام انسان‌های فهیم و دوراندیش است؛ حال چه دیندار باشند، چه نباشند.

نکته‌ی جالب توجه در کتاب آویخته از زبان این است که مطالب آن، در عین اینکه بسیار اخلاقی‌اند، برای زندگی عملی نیز پُرسود و پُرفایده‌اند. زمانی که شما به اصلِ «آنچه می‌گویید در واقع همان چیزی است که به دست می‌آورید» پایبند باشید و گفتار و کردار خود را بر این مبنا هدایت کنید، به نتایجی شگفت‌انگیز و باورنکردنی رسیده و جنبه‌های گوناگون زندگی خود را پربار و سرشار خواهید دید.

کتاب آویخته از زبان به قلم مصطفی تقی زاده به فارسی ترجمه شده و به همت صدای گرم غلامرضا صادقی به نسخه‌ی صوتی حاضر بدل گشته است. امید داریم که گوش سپردن به این اثر را لذت‌بخش، و مطالب موجود در آن را آموزنده بیابید.

کتاب صوتی آویخته از زبان مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی خودسازی و خودپروری، مخاطبین اصلی اثر حاضرند.

در بخشی از کتاب صوتی آویخته از زبان می‌شنویم:

شما همونطوری که به رستگاری اعتراف می‌کنید، می‌تونید به سلامتی، ثروت، آزادی، امنیت و هرآنچه خداوند بهتون وعده داده هم اعتراف کنید. گفته شده هر کس جلو دهان و زبانش را بگیرد، روحش را به دردسر نمی‌اندازد. سنگینی در دل انسان او را خسته می‌کند، اما یک سخن خوب او را خوشحال می‌کند. «من از تو متنفرم.» «من تو رو دوست دارم.» این‌ها فقط تعدادی واژه‌ان. اما واژه‌های قدرتمندی‌ان. دوست دارید کدوم جمله رو بشنوید؟ این جملات چه تأثیری رو شما دارن؟ درباره‌ش فکر کنید. بعضی وقت‌ها شما خیلی مراقب حرف‌هایی هستید که می‌زنید. برای مثال، به مراسم تشییع جنازه می‌رید تا برای آخرین بار به دوستتون ادای احترام کنید و به خانواده‌ش تسلیت بگید. تو مسیر شما فکر می‌کنید برای دلگرمی دادن به خانواده چی باید بگم؟ شما مطمئناً دوست ندارید تو چنین وضعیتی به اون‌ها صدمه بزنید. شما خیلی مراقب گفتارتون هستید…
فهرست مطالب کتاب صوتی۳۴ دقیقهفصل اول: کلمات شما با تفکر آغاز می‌شود۱۱ دقیقهفصل دوم: فراوانی قلب۵ دقیقهفصل سوم: مواردی که نباید باشند۳ دقیقهفصل چهارم: رستگاری بر پایه‌ی اصول دینی صحیح خداوند۳ دقیقهفصل پنجم: قدرت و اهمیت کلمات۴ دقیقهفصل ششم: خدا مجبور شد دهان برخی افراد را ببندد۴ دقیقهفصل هفتم: زبان زندگی شما را مهار می‌کند۴ دقیقهفصل هشتم: زبان افزایش یا کاهش به همراه دارد۳ دقیقهفصل نهم: خدا در ما رخنه می‌کند۴ دقیقهفصل دهم: خودمان وزیر زندگی هستیم۸ دقیقهفصل یازدهم: داوود و غول۴ دقیقهفصل دوازدهم: نفرین و دعا۵ دقیقهفصل سيزدهم: زمان صحیحادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی آویخته از زبان: آنچه می‌گویید در واقع همان چیزی است که به دست می‌آورید | فرانسیس مارتین