دسته‌بندی نشده · می 17, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی اصل گرایی: پیگیری منضبط کارهای کمتر | گرگ مک کیون



معرفی کتاب صوتی اصل گرایی: پیگیری منضبط کارهای کمترکتاب صوتی اصل گرایی اثری آموزشی در حیطه‌ی مدیریت زمان است. گرگ مک کیون در این کتابِ پرفروش‌ِ نیویورک تایمز شما را با شیوه‌هایی آشنا می‌سازد که به کمکشان می‌توانید در برنامه‌ریزی برای زندگی خود بهتر و دقیق‌تر عمل کنید و به نتایجی راضی‌کننده‌تر برسید.

درباره کتاب صوتی اصل گرایی:

گرگ مک کیون (Greg McKeown) کتاب اصل گرایی (Essentialism) را بر اساس حکمتی کهن و باستانی به رشته‌ی تحریر درآورده؛ حکمتی که به ما گوشزد می‌کند زندگیِ پرهیاهو ارزش زیستن ندارد.

مک کیون در کتاب پرفروش و مطرح اصل گرایی تمام همت خود را صرف آموختن نکته‌ای حیاتی به مخاطب نموده: بهتر کار کردن لزوماً به معنای بیشتر کار کردن نیست. فردی که این واقعیت اساسی را دریابد، نیمی از مسیر موفقیت را خود به خود طی نموده. بنابراین، مطابق آموزه‌های مطرح‌شده در این کتاب، مهارتی که باید در خود پرورش دهید، بیش از همه مهارتِ اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی است.

به زعم مؤلف کتاب حاضر، شرط موفقیت در حیطه‌های گوناگون این است که به جایی برسید که اصل گرایی را به عنوان یک شیوه‌ی زندگی برای خود تعریف کنید؛ شیوه‌ای که نتیجه‌ی به‌کارگیری آن انضباط بیشتر، تقلای کمتر و عملکرد بهتر خواهد بود. البته همه‌ی این‌ها در صورتی میسر می‌گردد که فقط در حرف اصل گرا نباشید، بلکه در همه‌ی مراحل زندگی خود به عنوان یک اصل گرای واقعی دست به اقدام و عمل بزنید.

خلاصه‌ی کلام: برخورداری از زیستی شایسته و سرشار از موفقیت، فقط و فقط در صورتی امکان‌پذیر است که توان اولویت‌بندی علائق و تشخیص ضروریات زندگی خود را داشته باشید. مثلاً اگر بازیگر هستید، باید زمان مشخصی از روز را به مطالعه در حیطه‌ی کاری خود، و البته، زمانی را نیز به تمرین اختصاص دهید. بنابراین، این دو کار باید اصل و اساس زندگی‌تان تلقی شود. حال، وظیفه‌ی شما عبارت از این خواهد بود که برای دیگر جنبه‌های زندگی‌تان نقشی متناسب با اصل و اساس مذکور در نظر بگیرید، و اینگونه، اولویت‌های خود را به طور دقیق مشخص سازید.

در پایان ذکر نکته‌ای را خالی از فایده نمی‌دانیم: از آنجا که کتاب اصل گرایی به قلم مترجمین متعددی به فارسی برگردانده شده، احتمالاً این اثر را با عناوین دیگری از جمله «ضرورت‌گرایی» نیز می‌شناسید.

افتخارات کتاب صوتی اصل گرایی:

– از پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز
– نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز در زمینه‌ی بازرگانی

نکوداشت‌های کتاب صوتی اصل گرایی:

– کتاب اصل گرایی زندگی مرا از این رو به آن رو کرد! (کریس گیلبو)
– با مطالعه‌ی کتاب اصل گرایی بهتر کار کردن را خواهید آموخت. (فوربز)
– گرگ مک کیون به شما در مسیر به کف آوردن اساسِ اصل گرایی یاری می‌رساند. (مجله‌ی موفقیت)

کتاب صوتی اصل گرایی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حیطه‌ی مدیریت و خودیاری مخاطبین اولیه‌ی کتاب اصل گرایی از گرگ مک کیون‌اند.

با گرگ مک کیون بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده و متفکری جوان است که تاکنون در بسیاری از شرکت‌ها و رسانه‌های معتبر دنیا از جمله فیس بوک، اپل،‌ گوگل و توییتر به تدریس پرداخته و در مجمع جهانی اقتصاد به عنوان رهبری جسور و خلاق مورد تقدیر قرار گرفته. مک کیون عمده‌ی شهرت خود را مدیون کتاب پرفروش اصل گرایی‌ است. از دیگر آثار مطرح وی می‌توان به کتابی با عنوان «آسوده‌گرایی» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب صوتی اصل گرایی:

– اگر زندگی‌تان را اولویت‌بندی نکنید، یکی دیگر آن را اولویت‌بندی می‌کند.
– گاهی اوقات کاری که نمی‌کنید به اندازه‌ی کاری که می‌کنید، اهمیت دارد.
– می‌توانیم یا آگاهانه انتخاب کنیم یا بگذاریم زندگی‌مان در جهت اهداف دیگران کنترل شود.

در بخشی از کتاب صوتی اصل گرایی می‌شنویم:

اصل‌گراها جایگزینی‌ها رو یه بخش ذاتی زندگی می‌بینن، نه یه بخش ذاتاً منفی زندگی. به جای اینکه بپرسن چی رو باید تسلیم کنم، می‌پرسن چه کاری باید بکنم تا بیشترین تأثیر رو داشته باشم؟ اثر نهایی این تغییر کوچک توی تفکر می‌تونه عمیق باشه. دیوید سداریس توی یه مطلب به نام بخند کوکا بورا که در هفته‌نامه‌ی نیویورکر منتشر شد، گزارش خنده‌داری از تجربه‌ش در سفر استرالیا می‌نویسه. هنگام گردش راهنمای تور از چیزی که توی کلاس مدیریت شنیده بود می‌گفت. راهنما به اعضای تور می‌گفت یه اجاق گاز چهارشعله رو تصور کنید. یکی از شعله‌ها خانواده‌تونه. یکی دیگه دوستاتونه. شعله‌ی سوم سلامتیتونه و شعله‌ی چهارم کارتونه. برای اینکه بتونید موفق بشید باید یکی از شعله‌ها رو خاموش کنید!





معرفی و دانلود کتاب صوتی اصل گرایی: پیگیری منضبط کارهای کمتر | گرگ مک کیون