دسته‌بندی نشده · آوریل 21, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی اگر بمانم | گیل فورمن | واوخوان



معرفی کتاب صوتی اگر بمانمهمه‌چیز ممکن است در یک لحظه تغییر کند! گیل فورمن در کتاب صوتی اگر بمانم داستان عاشقانه و غم‌انگیز دختری به اسم «میا» را روایت می‌کند که بعد از تصادف رانندگی و ازدست‌دادن خانواده‌اش مجبور است بین مرگ و زندگی یکی را انتخاب کند. کتاب حاضر جزو برترین رمان‌های ادبیات نوجوان و پرفروش‌های نیویورک‌تایمز محسوب می‌شود که تابه‌حال به بیش از 40 زبان ترجمه شده و افتخارات متعددی را کسب کرده است.

درباره کتاب صوتی اگر بمانم:

یکی از روزهای برفی زمستان میا به همراه پدر و مادر و برادر کوچک‌ترش به سفر جاده‌ای می‌روند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه مسیرشان در جاده منحرف می‌شود و تصادف می‌کنند. میا بعد از چند ساعت چشم‌هایش را باز می‌کند و می‌ایستد. اما خیلی زود متوجه می‌شود که جسمش هنوز بلند نشده و این روحش است که از تنش جدا شده است…

راوی قصه در کتاب اگر بمانم (If I Stay) میا است. شما دو روزی که میا در کما است با او همراه می‌شوید و شنونده قصه‌های تلخ و شیرینی از زندگی‌اش از طریق فلش بک خواهید بود. روح میا در میان دوستان و اطرافیانش می‌چرخد و می‌تواند از نزدیک شاهد تمام افکار و تصمیم‌های آن‌ها باشد. میا مرتب از دنیای زنده‌ها به دنیای برزخ خود در حرکت است و باید تصمیم بگیرد در کدام یکی از آن‌ها ماندگار شود.

چیزی که به میا برای تصمیم‌گیری برای ماندن کمک می‌کند، گذشته او و روابطی است که برایش باقی‌مانده‌اند. او باید بین رفتن نزد اعضای خانواده‌اش و باقی‌ماندن میان کسانی که دوستشان دارد انتخاب کند. میا بالاخره می‌تواند تصمیمش را قطعی کند اما حضور «آدام» عشق زندگی‌اش همه چیز را تغییر می‌دهد…

فیلم اقتباس شده بر اساس کتاب صوتی اگر بمانم:

فیلم درام و عاشقانه «اگر بمانم» در سال 2014 و به کارگردانی «آر جی کاتلر» در آمریکا ساخته شده که داستان آن بر اساس این رمان بود. این فیلم که بازیگرانی همچون کلویی گریس مورتز، میری اینوس، جیمی بلکلی، جاشوا لئونارد، استیسی کیچ در آن نقش‌آفرینی کردند، موفق شد بیش از 78 میلیون دلار در دنیا فروش رود و جوایز متعددی نیز دریافت کند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی اگر بمانم:

– بسیار زیبا. (مجله آمریکایی انترتینمنت ویکلی)
– یک رمان زیبا. (روزنامهٔ لس‌آنجلس تایمز)
– داستانی از عشق، دوستی، خانواده، ازدست‌دادن، کنترل و کنار آمدن. به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید. (Justine Magazine)
– درخشش این کتاب در سادگی آن است. (روزنامه وال‌استریت جورنال)
– رمانی تأثیرگذار و قابل‌تأمل. (مجلهٔ رمانتیک تایمز)

جوایز و افتخارات کتاب صوتی اگر بمانم:

– برنده جایزه کتاب مرغ آبی برای خوانندگان نوجوان (2011)
– کتاب سال NAIBA برای ادبیات کودکان (2009)
– نامزد جایزه کتاب جورجیا هلو (2010)
– نامزد جایزه کارولینای جنوبی (2011)
– نامزد جایزه انتخاب خوانندگان جوان پنسیلوانیا (2011)
– نامزد جایزه کتاب نوجوان شهرستان میلواکی (2010)
– نامزدی کتاب نوجوانان فلوریدا (2010)
– نامزد جوایز اینکی برای جوهر نقره‌ای (2009)
– نامزد مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا (2012)
– نامزد جایزه لینکلن (2012)
– نامزد جایزه گودریدز (2009)
– نامزد مدال کارنگی (2010)
– نامزد جایزه گیت‌وی خوانندگان میسوری (2012)

کتاب صوتی اگر بمانم مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های درام و عاشقانه علاقه دارید، شنیدن این کتاب می‌تواند برایتان جذاب و لذت‌بخش باشد. همچنین نوجوانانی که در آستانه دوران جوانی قرار دارند، مخاطب اصلی رمان اگر بمانم هستند.

گیل فورمن را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده آمریکایی در سال 1970 به دنیا آمد. او نویسندگی را با نوشتن مقاله‌هایی با موضوع دغدغه‌های نوجوانان برای مجلات مختلف شروع کرد. گیل فورمن (Gayle Forman) بعد از آن در سمت روزنامه‌نگاری در روزنامه‌ها و نشریه‌های معتبری مثل نیویورک‌تایمز، ال، نیشن و تایم فعالیت کرد.

جوایز و افتخارات گیل فورمن:

– برنده جایزه بریتانیایی کتاب فانتزی در سال (2010)
– برنده جایزه منتخب Goodreads در سال (2009)
– برنده جایزه کتاب نوجوان شهرستان میلواکی در سال (2010)
– نامزد جایزه کتاب کارولینای جنوبی در سال (2011)

در بخشی از کتاب صوتی اگر بمانم می‌شنویم:

حالا کمی وحشت دارم. مامان‌بزرگ و بابابزرگ مدتی قبل رفتند. اما من اینجا ماندم. در آی‌سی‌یو. می‌نشینم روی یک صندلی و گپ و گفتی بسیار خوب و عالی و تسلی‌بخششان را مرور می‌کنم. رفتند. همین که مامان‌بزرگ و بابابزرگ پا از آی‌سی‌یو بیرون گذاشتند دنبالشان رفتم. بابابزرگ رو کرد به مامان بزرگ و پرسید: «فکر می‌کنی تصمیمش رو بگیره؟»

– «چه تصمیمی؟»

بابابزرگ به نظر ناراحت بود. این پا و آن پا می‌کرد. پچ‌پچ‌کنان گفت: «می‌فهمی؟ تصمیم.» مامان‌بزرگ که در یک آن هم عصبانی می‌شد و هم بامحبت، گفت: «دربارهٔ چی داری حرف میزنی؟»

– «نمی‌دونم چطور بگم. تو یکی که به فرشته‌ها اعتقاد داری؟»





معرفی و دانلود کتاب صوتی اگر بمانم | گیل فورمن | واوخوان