دسته‌بندی نشده · فوریه 24, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی | هکتور گارسیا | انتشارات جیحون



معرفی کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانیکتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی نوشته‌ی هکتور گارسیا و فرانسس میرالس، راهنمایی مناسب برای کسانی‌ست که می‌خواهند براساس حکمت‌های کهن ژاپنی به راز آرامش و شادی درونی پی ببرند و در هر لحظه زندگی‌شان خوشبختی واقعی را حس کنند. این اثر پرفروش‌ترین کتاب لس آنجلس تایمز است.

درباره کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی:

براساس باور ژاپنی‌ها، هر کسی یک ایکی گایی دارد، یعنی همان چیزی که یک فیلسوف فرانسوی آن را دلیل بودن می‌نامد. برخی از مردم ایکی گایی‌شان را یافته‌اند، در حالی که بعضی دیگر هنوز در جست‌وجوی آن هستند؛ گرچه آن را در وجود خویش دارند.

ایکی گایی شما در عمق وجودتان نهفته است و یافتن آن به جست‌وجویی صبورانه نیاز دارد. کتاب ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی (Ikigai: The Japanese Secret to a Long and Happy Life) به شما کمک می‌کند تا آن را در درون خود کشف کنید و در زندگی روزمره خود به کار گیرید.

در زبان ژاپنی ایکی گایی به معنی شادی همواره سرگرم بودن است و همین‌طور شیوه‌ای برای توضیح چگونگی طول عمر زیاد ژاپنی‌ها. براساس باور ساکنان اکیناوا، جزیره‌ای که بیشترین صدساله‌های جهان را دارد، ایکی گایی شما دلیل و انگیزه هر روزه‌تان برای بیدار شدن است؛ درواقع عمر مردم ژاپن به‌ویژه در جزیره اکیناوا بسیار بیشتر از میانگین جهانی است. کسانی که می‌خواهند بدانند چرا ساکنان این جزیره جنوبی ژاپن بیشتر از مردمان دیگر نقاط دنیا عمر می‌کنند، باید بدانند که علاوه بر زندگی سالم در طبیعت و هوای آزاد، رژیم غذایی سالم، نوشیدن چای سبز و آب‌وهوای استوایی، یکی از دلایل مهم آن ایکی گایی است که زندگی آن‌ها را شکل می‌دهد و آن را می‌سازد.

حال سؤال این است که آیا ایکی گایی دلیل تعداد زیاد صدساله‌های جزیره اکیناوای ژاپن به شمار می‌آید؟ ایکی گایی مردم این جزیره را چگونه دلگرم و امیدوار به زندگی و فعالیت تا آخر عمر نگه می‌دارد؟ راز و رمز زندگی شاد و طولانی آنان چیست؟

این طور که پیداست یکی از رازهای خوشبختی اهالی این جزیره این است که خود را بخشی از یک اجتماع احساس می‌کنند. باور کردن و بها دادن به دوستی‌ها، خوردن غذای سبک، استراحت کردن کافی، انجام دادن ورزش ملایم و پیوسته بخشی از آشنایی آن‌ها با سلامتی است.

هکتور گارسیا و فرانسس میرالس در این کتاب به دنبال یافتن راز عمر طولانی ژاپنی‌ها تحقیقات خود را آغاز و نتایج آن را در این اثر برجسته گردآوری کرده‌اند. گشودن راز صدساله‌های ژاپن و در اختیار قرار دادن ابزاری برای یافتن ایکی گایی خودتان، هدف این کتاب است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی:

– یک دستور العمل تازه برای خوشبختی. (Stylist)

– روش هوگه را فراموش کنید این بار همه چیز درباره ایکی گایی است. (تایمز)

– کشف ایکی گایی می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین سفرهایی باشد که تاکنون تجربه کرده‌اید. (فوربز)

– قطعا ارزش آن را دارد که وقت بگذارید و این کتاب جذاب و کوچک را بخوانید و همراه با آن دو فنجان چای سبز نیز نوش جان کنید. (روزنامه Star Tribune)

– آیا می‌خواهید بیشتر زندگی کنید؟ پس حسابی مشغول باشید. ایکی گایی هنر انجام دادن کارها با نهایت تمرکز و لذت است. (نیویورک پست)

– شما ممکن است روش‌های آرامش بخش هوگه و لگوم را تجربه کرده باشید اما به نظر می‌رود ایکی گایی کلید خوشبختی است. (The Independent)

– به طور قانع کننده‌ای نشان می‌دهد که تغییرات کوچک می‌تواند در یافتن شادی و هدف در زندگی کمک زیادی بکند. این اثر ماهرانه نوشته و تدوین شده است. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به آموزه‌ها و حکمت‌های شرقی علاقه‌مند باشید و بخواهید شادی و آرامشی درونی در زندگی خود پیدا کنید، این کتاب پرفروش برای شما مناسب است.

هکتور گارسیا و فرانسس میرالس را بیشتر بشناسیم:

فرانسس میرالس (Francesc Miralles) نویسنده کتاب‌های پرفروش خودیاری است که در شهر بارسلونا اسپانیا به دنیا آمده و در رشته‌های روزنامه‌نگاری، ادبیات انگلیسی و آلمانی تحصیل کرده است. او تاکنون به عنوان سردبیر، مترجم و نویسنده کار کرده و تنها رمانش به نام «عشق با حروف کوچک» به بیست زبان دنیا ترجمه شده است.

هکتور گارسیا (Hector Garcia) نیز در اسپانیا به دنیا آمده اما بیش از یک دهه ‌است که در کشور ژاپن زندگی می‌کند. او نویسنده و مدیر وبلاگ معروف kirainet.com است و به عنوان مهندس نرم افزار کار می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی می‌شنویم:

سخنی خردمندانه از قدیم به جا مانده که می‌گوید: «عقل سالم در بدن سالم است.» این سخن به ما یادآور می‌شود که هم ذهن و هم جسم انسان اهمیت دارند و سالم بودن هر یک از آن‌ها به سالم بودن دیگری وابسته است. ثابت شده که حفظ و نگهداری یک ذهن فعال و سازش‌پذیر، یکی از عوامل مؤثر در جوان ماندن انسان است. داشتن ذهن جوان، شما را به داشتن شیوه‌ی زندگی سالمی هدایت می‌کند که روند پیر شدن شما را کُند می‌کند.

همان‌طور که نداشتن ورزش بدنی اثرهایی منفی بر جسم و خلق و خوی انسان می‌گذارد، فقدان ورزش فکری هم برای ما خوب نیست زیرا باعث می‌شود سیستم عصبی ما کیفیتش را از دست بدهد و رو به وخامت بگذارد و در نتیجه توانایی ما را در واکنش به محیط اطرافمان کاهش می‌دهد. به این دلیل است که باید مغز خود را نیز ورزش و تمرین دهید.





معرفی و دانلود کتاب صوتی ایکی گایی: رمز و راز ژاپنی‌ها برای زندگی شاد و طولانی | هکتور گارسیا | انتشارات جیحون