معرفی و دانلود کتاب صوتی بگذار برایت قصه بگویم | خورخه بوکای | شادن پژواک



معرفی کتاب صوتی بگذار برایت قصه بگویمداستان‌هایی در امتداد مسیر خوشبختی… خورخه بوکای روان‌درمانگر و نویسنده‌ی نام‌آشنای آزژانتینی در کتاب صوتی بگذار برایت قصه بگویم داستان مرد جوانی به نام دمیان را روایت می‌کند؛ مردی که زندگی را بر خودش سخت می‌گیرد و مثل همه‌ی ما می‌خواهد کمی بیشتر آرام و راضی باشد.گفتنی‌ست از این اثر بیش از دو میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسیده است.

درباره کتاب صوتی بگذار برایت قصه بگویم:

دمیان از همان لحظه‌ی نخست می‌دانست که خورخه از آن درمانگرهای معمولی نیست. افرادی که خورخه را می‌شناختند، او را «مردی خاص» توصیف می‌کردند و دمیان هم که دیگر تقریباً می‌شود گفت حالش داشت از درمان‌های مرسوم به هم می‌‌خورد، تصمیم گرفت به سراغ این «مرد خاص» برود و این گونه شد که ماجرای کتاب صوتی بگذار برایت قصه بگویم (let me tell you a story)‌ شکل گرفت.

کتاب شگفت‌انگیز بگذار برایت قصه بگویم داستانی شگفت‌انگیز به قلم دکتر خورخه بوکای است؛ داستان مردی جوان که هنوز نمی‌تواند بار زندگی بزرگ‌سالانه را به دوش بکشد؛ سختی‌های زندگی و چالش‌های آن بسیار فراتر از چیزی‌ست که دمیان توان حمل کردن آن را داشته باشد. ازاین‌روی تصمیم می‌گیرد مجدداً به روان‌درمانی روی آورد؛ حالا هرچقدر هم از درمان ناامید و دلزده باشد، به‌خصوص از دراز کشیدنِ بی‌فایده روی کاناپه‌ی روان‌کاوها و درجا زدن سر نقطه‌ی اول. او حالا به سراغ درمانگری عجیب‌وغریب و حتی کمی شلخته آمده. کسی که شیوه‌ی درمانش تقریباً هیچ شباهتی به دیگر همکارانش ندارد!

نویسنده در کتاب پیش‌رو در قالب داستانی کوتاه از مسیرهای رسیدن به خوشبختی می‌گوید؛ این اثر شنیدنی که از درون‌مایه‌ی روان‌شناسانه برخوردار است، می‌تواند چراغ راه هر کسی که در مسیر یافتن شادی است، قرار بگیرد. زهرا میالی کتاب نام‌برده را به فارسی برگردانده و فریدون اسماعیلی و غلامرضا صادقی خوانش آن را برعهده داشته‌اند. بد نیست اشاره کنیم کتاب بگذار برایت قصه بگویم از جمله آثار پرفروش این حوزه است. چنانچه روزنامه‌ی فرانکفورتر الگماین نیز راجع به آن چنین می‌نویسد: «این اثر بدون شک یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها در چند سال اخیر محسوب می‌شود و بیش از سه میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفته است.»

نکوداشت‌های کتاب صوتی بگذار برایت قصه بگویم:

– داستان‌های بوکای بسیار اعتیادآور هستند. (Frankfurter Allgemeine Zeitung)
– پر از داستان‌های مسحورکننده… (La Vanguardia)

کتاب صوتی بگذار برایت قصه بگویم مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های روان‌شناسانه علاقه‌مند هستید‌، از کتاب بگذار برایت قصه بگویم غافل نشوید.

با خورخه بوکای بیشتر آشنا شویم:

دکتر خورخه بوکای (Jorge Bucay)، نویسنده و روان‌درمانگر است و از مکتب گشتالت پیروی می‌کند. او در سال 1949 در آرژانتین به دنیا آمد و کتاب‌هایش به بیش از هجده زبان ترجمه شده است. او در سال 2006 موفق به دریافت جایزه‌ی Novela Ciudad de Torrevieja Prize شد.

در بخشی از کتاب صوتی بگذار برایت قصه بگویم می‌شنویم:

وقتی که جلسه به پایان رسید، پاکت سربسته‌ای به من داد. که روش نوشته بود: برای دمیان. پرسیدم: «این چیه؟»

– اِااا… این برای توئه. چند ماه پیش برات نوشتمش.

– چند ماه پیش؟

– بله. راستش رو بگم، چند هفته بعد از ملاقاتمون فکرش به ذهنم رسید. داشتم شعری رو می‌خوندم که یه شاعر آمریکایی به اسم لئوبوس نوشته بود. شعرش با همین بندی شروع می‌شه که قراره بخونی. و وقتی داشتم می‌نوشتمش مدام تو میومدی تو ذهنم و چیزی که در جلسات اول می‌گفتی تو ذهنم تکرار می‌شد. برای همین نشستم و بقیه‌‌ی شعرش رو تغییر دادم. پس این حالا برای توئه.

– پس چرا الان داری اونو به من می‌دی؟

– چون قبلاً فکر نمی‌کردم بتونی بفهمیش

و اون رو خوندم. در زمان لقاحت کنارت بودم. من را در مایع رحم مادرت حس کردی. قبل از این که بتوانی صحبت کنی به سراغت آمدم، قبل از این که بتوانی درک کنی دیگران به تو چه می‌گویند…





معرفی و دانلود کتاب صوتی بگذار برایت قصه بگویم | خورخه بوکای | شادن پژواک