دسته‌بندی نشده · مارس 14, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی تینا بلنده | دونا ماری مریت | آوارسا



معرفی کتاب صوتی تینا بلندهکتاب صوتی تینا بلنده نوشتهٔ دونا ماری مریت داستان دختربچه‌ای به اسم «تینا» را روایت می‌کند که بعد از رشد ناگهانی قدش، با دوستان و هم‌کلاسی‌هایش تفاوت پیدا کرده و حالا او و اطرافیانش باید با این رشد قدی ناگهانی کنار بیایند. این کتاب جزو مجموعه درخشان مسائل ریاضی است.

موضوع کتاب صوتی تینا بلنده چیست؟

بعد از تمام شدن تعطیلات تابستانی قد تینا نسبت به قبلش بسیار بلندتر به نظر می‌آمد و وقتی برای معاینهٔ سالانه به دکتر همیشگی‌اش مراجعه کرد، حتی دکترش هم از رشد ناگهانی قد او بسیار تعجب کرد. تینا از این بابت که حالا دیگر هم قد دوستانش نیست ناراحت است و هم‌کلاسی‌هایش به او لقب «تینا بلنده» را دادند.

اما آیا تینا موفق می‌شود به‌ظاهر جدیدش عادت کند و با نظر بقیه دوستانش هم کنار بیاید؟ او حالا به بلند قدترین بچهٔ کلاس سوم تبدیل شده و این تغییر ناگهانی حسابی برایش جدید به نظر می‌آید. دونا ماری مریت (Donna Marie Pitino) در کتاب تینا بلنده (Too-Tall Tina) با روایت داستانی جذاب و سرگرم‌کننده به کودکان می‌آموزد که هرکسی را با هر ویژگی که دارد دوست داشته باشند و تفاوت‌ها را بپذیرند.

کودکان با شنیدن این داستان می‌توانند یاد بگیرند که نباید نسبت به تفاوت‌های خود با دیگران نگران باشند و همیشه با اعتمادبه‌نفس بالا در جمع‌ها حضور یابند. همچنین به این نکتهٔ مهم پی می‌برند که هر تفاوتی می‌تواند یک موهبت باشد و موقعیتی را برایشان فراهم کند که دیگران شاید آن را نداشته باشند.

درباره مجموعه مسائل ریاضی (Math Matters):

کشف مسائل ریاضی به کمک داستان‌های جذاب! کتاب‌های این مجموعه تابه‌حال بیش از 11 میلیون نسخه در جهان به فروش رفته‌اند. همچنین این مجموعه برنده جایزه به کودکان بین 5 تا 8 سال کمک می‌کند تا مسائل ریاضی را با شور و اشتیاق زیادی یاد بگیرند. هر یک از این کتاب‌ها بر روی مفهوم خاصی تمرکز می‌کنند و مسئلهٔ ریاضی خاصی را آموزش می‌دهند.

کتاب صوتی تینا بلنده مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان 4 تا 8 سال و والدینی که قصد دارند برای بچه‌های خود قصه‌های آموزنده بگویند مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی تینا بلنده می‌شنویم:

زنگ آخر خورد و وقت خونه رفتن رسید. معلممون خانم لی بهمون یادآوری کرد که روز چهارشنبه روزیه که همه­‌ی کلاس با هم عکس می­‌گیریم و ازمون خواست که تا می‌­تونیم به خودمون برسیم که عکسمون از بقیه کلاس‌­ها قشنگ‌تر بشه. همه‌­ی بچه‌­ها هیجان‌­زده بودن؛ همه به غیر از من. اون خانمی که همیشه ازمون عکس می­‌گرفت عادت داشت که بچه‌­ها رو به ترتیب قد ردیف کنه.

با خودم فکر کردم من و نانسی و لولا هرسال توی عکس‌­ها کنار هم می­‌ایستادیم؛ ولی امسال نه.

به بچه‌­ها گفتم: «من دوست ندارم برم تو ردیف عقبی و دور از شماها وایسم.»
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی تینا بلنده | دونا ماری مریت | آوارسا