دسته‌بندی نشده · آوریل 22, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی جک راه آهن: داستانی واقعی از یک بابون شگفت انگیز | کی تی جانستن



معرفی کتاب صوتی جک راه آهن: داستانی واقعی از یک بابون شگفت انگیزکتاب صوتی جک راه آهن داستانی تاریخی و بیوگرافیک به قلم کی تی جانستن است. در این اثر دوست داشتنی به قصه‌ی دوستی مردی به نام جیم و یک بابون فوق‌العاده گوش خواهید سپرد. گفتنی‌ست این کتاب جوایز متعددی را از آن نگارنده‌ی خود کرده است.

درباره کتاب صوتی جک راه آهن:

کتابی که آن را در دست دارید، در جنوبی‌ترین نقطه‌ی آمریکای جنوبی روایت می‌شود؛ درست در ایستگاه قطاری به نام اویتِنْهاگ، حوالی سال 1875…

کی تی جانستن (K. T. Johnston) درکتاب جک راه‌آهن (Railway Jack) داستان زندگی مردی به نام جیم واید را روایت می‌کند؛ او نگهبان قطار بود و وظیفه داشت که به بررسی همه‌ی واگن‌ها بپردازد تا از امنیت قطار مطمئن شود. جیم در کار خود بسیار با دقت عمل می‌کرد؛ تا این که ماجرایی مسیر زندگی او را برای همیشه تغییر داد.

روزی از روزها جیم مشغول کمک به تعمیرکار قطار بود تا این که حادثه‌ای ناگوار برای او رقم خورد. آسیب‌دیدگی‌اش به‌قدری زیاد بود که پزشک‌ها مجبور شدند یکی از پاهای او را قطع کنند. جیم دیگر نمی‌توانست به کار قدیم خود بپردازد؛ خوشبختانه با درخواست کار جدید او موافقت شد، اما این موضوع چندان که باید چیزی را تغییر نداد. چرا که رفت‌وآمد برای او دشوارترین کار ممکن بود.

همه‌چیز طبق روال همیشه پیش می‌رفت تا این که یک روز جیم که بازار رفته بود، اتفاقی بابون جوانی را دید که در جابه‌جایی بارها به صاحبش کمک می‌کرد. ایده‌ای به خاطر جیم رسید: شاید با کمی آموزش من هم بتوانم دستیار خوبی برای خودم تهیه کنم… اما مسئولین قطار چه می‌شدند؟ چه کی باور می‌کرد میمونی بتواند در انجام کاری خطیر و مهم، همچون کار جک، به انسان کمک برساند؟

کی تی جانستن در اثر پیش‌رو داستان دوستی یک بابون و یک انسان را به نمایش می‌کشد؛ قصه‌ای جذاب و پرکشش که روایت عارف امیری و محمد طالشیان دو چندان به جذابیت آن افزوده شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی جک راه آهن:

– بهترین کتاب غیرداستانی کودک به انتخاب سردبیر آمازون.
– بهترین کتاب کودک سال 2021 (Bank Street College of Education)

نکوداشت‌های کتاب صوتی جک راه آهن:

– داستانی گرم و جذاب… (Kirkus)
– این کتاب می‌تواند موضوع خوبی برای باز کردن سر صحبت با دیگران باشد… (School Library Journal)
– داستانی درباره‌ی یک دوستی بزرگ. (Kevin Kling)

کتاب صوتی جک راه آهن مناسب چه کسانی است؟

کی تی جانستن کتاب صوتی جک راه آهن را برای کودکان 3 تا 7 سال به نگارش درآورده است.

در بخشی از کتاب صوتی جک راه آهن می‌شنویم:

جیم توی یک روستای سرسبز که فاصله‌ی کمی با ایستگاه داشت، زندگی می‌کرد. از ایستگاه تا کلبه‌‌اش، یک خط آهن فرعی کشیده شده بود که با گاری روی همون خط رفت و آمد می‌کرد. توی باغچه‌ش کلی گل و گیاه پرورش می‌داد و رسیدگی به اون‌ها کار سختی بود. اون هر روز به باغچه‌ش می‌رسید و از تلمبه برای بیرون کشیدن آب استفاده می‌کرد. از طرف دیگه جک با دیدن این کارها توجه‌اش جلب شد و بعد از چند روز بدون این که صاحبش چیزی بهش بگه، خودش اهرم تلمبه رو می‌کشید و زیر بوته‌های توی باغچه آب می‌ریخت.
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی جک راه آهن: داستانی واقعی از یک بابون شگفت انگیز | کی تی جانستن