دسته‌بندی نشده · جولای 8, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی حماسه‌ی ویچر – جلد دوم: شمشیر سرنوشت | آندژی ساپکوفسکی | نشر ماه آوا



معرفی کتاب صوتی حماسه‌ی ویچر – جلد دوم: شمشیر سرنوشتآیا گرالت موفق به دیدار دخترخوانده خود می‌شود؟ برای دنبال کردن داستان این جنگجوی محبوب و یافتن پاسخ این سوال، شما را به شنیدن کتاب صوتی حماسه‌ی ویچر – جلد دوم: شمشیر سرنوشت از آندژی ساپکوفسکی دعوت می‌کنیم. شایان ذکر است که این اثر فانتزی توانسته جایزه Tähtifantasia را در سال 2012 به دست آورد.

درباره کتاب صوتی حماسه‌ی ویچر – جلد دوم: شمشیر سرنوشت

هیچ کس از ویچرها خوشش نمی‌آید. موجوداتی جهش یافته با قدرت‌های غیرطبیعی، سلاح‌های خطرناک و وردهای جادویی که در مکانی رمزآلود زندگی می‌کنند. آن‌ها یک شر ضروری‌اند که مردم برای شکار هیولا حضورشان را تحمل می‌کنند، همین و بس. اما در همین دنیایی که ویچرها و انسان‌های عادی با هم ارتباطی ندارند، اتفاقاتی در جریان است که زندگی این دو نوع نژاد را با هم پیوند زده و وقایع حیرت‌انگیز کتاب صوتی حماسه‌ی ویچر- جلد دوم: شمشیر سرنوشت (The sword of destiny) را به جریان می‌اندازد.

در این قسمت از مجموعه‌ی ویچر، گرالت مانند همیشه درگیر شکار هیولاهایی خطرناک است که جان مردم را تهدید می‌کنند، با این تفاوت که این بار توسط گروهی دورف، یک شوالیه، دندلایون معروف و همینطور ینفر ساحر همراهی می‌شود. سفر دلچسبی نیست، باورهای اخلاقی و محکم گرالت، هنگام رویارویی با موجودی نادر مشکل‌ساز می‌شود و از طرف دیگر شعله‌های عشق و نفرت بین او و ینفر برای به آتش کشیدن یک شهر کافی است. اما تمام این ماجراها، زمانی که نیلفگارد ممکن است هر لحظه به آن‌ها یورش بیاورد چه اهمیتی دارد؟

کتاب صوتی حماسه‌ی ویچر- جلد دوم: شمشیر سرنوشت مثل دیگر آثار این مجموعه در چند زمان متفاوت روایت می‌شود. گرالت، ینفر و دندلایون شخصیت‌های اصلی رمان هستند که در کنار همدیگر اتفاقاتی خطرناک، هیجان انگیز و غیرقابل تصور را از سر می‌گذرانند. این جلد از مجموعه حماسه‌ی ویچر، جایی است که اولین ملاقات گرالت و سیری اتفاق می‌افتد و طرفداران می‌توانند سرانجام یک نفس راحت بکشند. اما این خوشبختی چندان طولانی نیست چون آندژی ساپکوفسکی علاقه‌ای به لحظات آرام خانوادگی ندارد و خیلی زود داستان ویچر وارد ماجراجویی جدیدی می‌شود…

درباره مجموعه حماسه‌ی ویچر

مجموعه حاضر در هشت جلد و به قلم آندژی ساپکوفسکی به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند و از پرطرفدارترین کتاب‌های تخیلی و فانتزی در سرتاسر دنیا به شمار می‌آیند. مجموعه حماسه ویچر تا کنون در بیش از هشتاد کشور منتشر و به بیست زبان ترجمه شده است.

در مجموعه ویچر (The Witcher) به داستان سرزمینی رازآلود و پهناور به نام «گرالت» گوش می‌سپاریم؛ سرزمینی که خون‌آشام‌ها و اهریمنان آن را تسخیر کرده‌اند. گرالت از چندین پادشاهی تشکیل شده و قوانینی منحصربه‌فرد دارد. به همین دلیل است که گویی نمی‌توان به شیوه‌ای عادی در این سرزمین زندگی کرد!

شخصیت اصلی داستان شکارچی و جادوگری‌ست به نام «گرالت ریویایی». او در داستان به شکل یک قهرمان و منجی شخصیت‌پردازی شده و با توانایی‌های فراطبیعی خود، مردمان را از دست اهریمن‌ها نجات می‌دهد. گفتنی‌ست آندژی ساپکوفسکی هنگام نگارش مجموعه کتاب‌های حماسه ویچر به شدت تحت تأثیر اسطوره‌های پاگانیسم اسلاو بوده است. عناوین جلدهای این مجموعه به ترتیب عبارتند از:

1- آخرین آرزو 2- شمشیر سرنوشت 3- خون الف‌ها 4- زمان خواری 5-غسل آتش 6- برج پرستو 7- بانوی دریاچه 8- فصل طوفان‌ها

اقتباس از مجموعه کتاب حماسه‌ی ویچر

داستان ماجراجویانه و تخیلی گرالت از ابتدا توجه استودیوهای بازی بسیاری را به خود جلب کرد. اولین نسخه بازی در سال 2007 توسط CD Projekt منتشر شد که استقبالی جهان را به دنبال داشت. با پیشرفت تکنولوژی طراحی بازی، به مرور شخصیت‌ها و ماجراهای بیشتری به بازی ویچر اضافه شدند و گرالت را به یکی از محبوب‌ترین قهرمان‌های این دنیا تبدیل کردند. قسمت دوم: قاتلین پادشاه و قسمت سوم: وایلد هانت (شکار وحشیانه) به ترتیب در سال 2011 و 2015 منتشر شدند.

بازی ویچر چندین بار جایزه بهترین بازی سال را دریافت کرده و نام آن در میان بهترین بازی‌های ساخته شده تاریخ قرار دارد. همچنین جالب است بدانید که آهنگسازی این مجموعه را ارکستر دولتی براندنبورگ (ایالتی در آلمان) به عهده داشته است.

بعد از موفقیت تجاری سری بازی ویچر، نتفلیکس حق اقتباس تلویوزیونی آن را خریداری کرد. انتخاب هنری کویل برای نقش گرالت (بازیگر نقش سوپرمن از 2013 تا 2017) کنجکاوی افکار عمومی را برانگیخت و باعث شد اقبال دوباره به این مجموعه داستان فانتزی روی بیاورد و مرزهای شهرت ویچر را گسترش دهد.

اولین فصل سریال در سال 2019 پخش شد و نتفلیکس وعده داد که فصل دوم به زودی منتشر می‌شود. اما به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا، فرایند تولید به تعویق افتاد و فصل دوم، در اواخر سال 2021 به نمایش در آمد. گفتنی است که سریال ویچر یکی از مورد انتظارترین آثار نتفلکیس در سال‌های اخیر بوده و نقش مهمی در محبوبیت جهانی کتاب‌های ساپکوفسکی ایفا کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی حماسه‌ی ویچر – جلد دوم: شمشیر سرنوشت

– برنده جایزه Premio Ignotus در سال 2004
– برنده جایزه Tähtifantasia در سال 2012

نکوداشت‌های کتاب صوتی حماسه‌ی ویچر – جلد دوم: شمشیر سرنوشت

– این داستانی است که نمی‌توانید آن را زمین بگذارید. (BuzzFeed News)
– یکی از بهترین مجموعه‌های تخیلی که تا امروز خوانده‌ام. (Nerds of a Feather)
– لذت‌بخش، قوی و صریح با تخیلی بدون مرز! در واقع هر چیزی که از یک دنیای فانتزی انتظار دارید. (Hypable)
– آندژی ساپکوفسکی افسانه‌های قدیمی را تحویل گرفته و با ابتکار به شکلی جدید به شما تحویل می‌دهد. این اثر برداشتی تازه از ژانر فانتزی است. (Foundation)

کتاب صوتی حماسه‌ی ویچر- جلد دوم: شمشیر سرنوشت مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های تخیلی و فانتزی (به خصوص افسانه‌های اروپای شرقی) علاقه‌‌مند هستید، این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با آندژی ساپکوفسکی بیشتر آشنا شویم

آندری ساپکوفسکی (Andrzej Sapkowski) 21 ژوئن سال 1948 چشم به جهان گشود. این نویسنده‌ی لهستانی عمده‌ی شهرت خود را مدیون مجموعه‌ کتاب‌های ویچر است. او پیش از آن که به رمان‌نویسی روی‌ آورد، ‌به عنوان نماینده‌ی ارشد فروش در یک شرکت تجاری مشغول به کار بود. او تاکنون برنده جوایز متعددی شده که در ادامه نام برخی از آن‌ها را مطالعه می‌کنید:

– جایزهٔ یانوس آ. زادل
– پاسپورت پولیتکی
– گلوریا آرتیس
– جایزهٔ بین‌المللی فانتزی جهانی
– جایزهٔ افسانهٔ دیوید گیمل
– جایزهٔ ایگنوتوس
– جایزه انجمن علمی تخیلی اروپا

در بخشی از کتاب صوتی حماسه‌ی ویچر – جلد دوم: شمشیر سرنوشت می‌شنویم

ضربه غیرمنتظره وارد شد. حرکت چماق در هوا سوت ضعیفی ایجاد کرد، آنقدر سریع بود که ویچر تقریبا وقت نداشت از سرش محافظت کند، ‌به طور غریزی دستش را بالا برد و با حرکت ظریف بدنش ضربه را دفع کرد. ویچر عقب پرید، روی زانو نشست، به جلو غلت خورد و روی پا بلند شد. حرکت چماق را در هوا حس کرد، ماهرانه روی پاشنه پا چرخید و از آن جاخالی داد، بیم دو پیکر ناپیدایی که در تاریکی به او حمله‌ور شده بودند حرکت کرد و دستش به سمت شانه‌اش رفت تا شمشیرش را بیرون بکشد. شمشیر نداشت. وقتی به آرامی عقب پرید فکر کرد: «هیچی نمی‌تونه واکنش‌هام رو ازم بگیره. عادت؟ حافظه‌ی سلولی؟ من یه جهش‌یافته هستم و مثل یه جهش‌یافته واکنش نشون میدم».





معرفی و دانلود کتاب صوتی حماسه‌ی ویچر – جلد دوم: شمشیر سرنوشت | آندژی ساپکوفسکی | نشر ماه آوا