دسته‌بندی نشده · فوریه 24, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی خودگویی منفی و چگونگی تغییر آن | شاد هلمستتر



معرفی کتاب صوتی خودگویی منفی و چگونگی تغییر آنآیا اغلب احساس می‌کنید زندگی علیه شماست؟ شاد هلمستتر، نویسنده و پژوهشگر علوم رفتاری، در کتاب صوتی خودگویی منفی و چگونگی تغییر آن با ارائه مؤثرترین و کاربردی‌ترین شیوه‌های گفتگوی مثبت با خود، به شما کمک می‌کند تا شکست را برای همیشه از زندگی‌تان حذف کنید.

درباره کتاب صوتی خودگویی منفی و چگونگی تغییر آن:

«هیچ‌وقت اوضاع به آن شکلی که من می‌خواهم پیش نمی‌رود، امروز هم یکی از آن روزهای مزخرف است، چرا تلاش کنم وقتی می‌دانم فایده ندارد، من نمی‌توانم، من خیلی احمقم، من هیچ‌وقت حافظهٔ خوبی نداشتم و …»

این جملات ازجمله گزاره‌هایی به شمار می‌آیند که اصطلاحاً به آن‌ها «خودگویی منفی» می‌گویند. دکتر شاد هلمستتر عقیده دارد چیزی که همیشه موجب شکست خوردن شما می‌شود همان خودگویی منفی است. او در کتاب خودگویی منفی و چگونگی تغییر آن (Negative Self-Talk and How to Change It) به شما می‌گوید این موضوع عاملی است که شما را هرچه بیشتر به شکست نزدیک می‌کند.

با شنیدن این کتاب صوتی متوجه می‌شوید که وقتی شما گفت‌وگوی منفی را با خود آغاز می‌کنید، در حال آماده‌کردن مغزتان برای شکست هستید. مغز شما منتظر است که شما به آن دستور دهید تا همان کار را انجام دهد. پس باید طوری با خود حرف بزنید که مغزتان را در جهت پیشبرد اهدافتان پیش ببرید نه برعکس آن.

تغییر روش گفتگو با خود کار چندان سختی نیست و هرکسی می‌تواند این کار را انجام دهد. کافی است مراحل گفته شده در کتاب «خودگویی منفی و چگونگی تغییر آن» را انجام دهید تا کیفیت زندگی‌تان تا حد زیادی بهبود پیدا کند. اگر بتوانید خودگویی منفی را متوقف کنید قادر خواهید بود اتفاقات اطرافتان را به شکل شفاف‌تر و مثبت‌تری مشاهده کنید و با چالش‌های پیش آمده به شکل مؤثرتری کنار بیایید.

نویسنده در این کتاب به شما یاد می‌دهد تنها بر روی گفت‌وگوهای مثبت تمرکز کنید تا با کمک آن بتوانید به هرچیزی که می‌خواهید از کاهش وزن گرفته تا عملکرد بهتر در شغلتان دست پیدا کنید. دکتر شاد هلمستتر همچنین به شما می‌آموزد با تغییر روش گفتگوهای درونی، روابط خود را با شریک زندگی‌تان بهبود دهید، ارتباط بهتری با فرزندتان داشته باشید و درآمدتان را نیز افزایش دهید.

اگر دوست دارید هدف خود را زندگی پیدا کنید با انجام راهکارهای ارائه شده در این کتاب عادت گفت‌وگوی مثبت را در خود ایجاد کنید و شاهد تاثیرات مثبت آن باشید.

کتاب صوتی خودگویی منفی و چگونگی تغییر آن مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های خودسازی و توسعه فردی علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی خودگویی منفی و چگونگی تغییر آن، برایتان لذت‌بخش و مفید خواهد بود.

با شاد هلمستتر بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده و محقق حوزه رفتارشناسی از طریق انتشار کتاب پرفروش «وقتی با خود صحبت می‌کنید» به شهرتی جهانی دست پیدا کرد. او یکی از نویسندگان شناخته‌شده و پرطرفدار در حوزهٔ روانشناسی و موفقیت به شمار می‌آید. شاد هلمستتر (Shad Helmstetter) تا به حال در بیش از 1200 برنامه رادیویی و تلویزیونی همچون CNN و برنامه تلویزیونی محبوب اپرا وینفری شرکت کرده و به یکی از چهره‌های تاثیرگذار و الهام‌بخش آمریکایی تبدیل شده است. کتاب دیگر وی که به فارسی ترجمه شده «خانه تکانی مغزی» نام دارد.

در بخشی از کتاب صوتی خودگویی منفی و چگونگی تغییر آن می‌شنویم:

یکی از رایج‌ترین مشکلات رفتاری که مردم امروزه با اون روبه‌رو هستن، مشکلیه که من اونو اختلال خودگویی منفی نام‌گذاری کردم. این اختلال دارای علائمیه که میشه اونا رو تشخیص داد و میشه اونو درمانش کرد. اما اگه کنترل نشه، میتونه نتایج فاجعه‌باری ایجاد کنه. مشکل اینه که در حالی که بسیاری از مردم از اختلال خودگویی منفی رنج می‌برن، ولی اغلب از وجودش آگاه نیستن.

تعداد کمی از اون‌ها درک می‌کنن که هرج و مرج منفی چطور تو زندگیشون ایجاد میشه. این چندتا سوال به شما نشون میده که آیا اختلال خودگویی منفی مشکلی تو زندگی شما ایجاد میکنه یا نه. آیا اغلب افکار منفی دارید؟ آیا بدون دلیل مشخصی احساس افسردگی می‌کنید؟ آیا بر تمرکز بر اهداف خودتون و کارایی که می‌خواید انجام بدید مشکل دارید؟

آیا بیش از اونچه باید بحث می‌کنید؟ آیا اغلب احساس می‌کنید زندگی علیه شماست؟ آیا احساس می‌کنید اختیار آیندهٔ خودتونو در دست ندارید؟ آیا کارایی که باید انجام بدید و پشت گوش یا به تعویق میندازید؟





معرفی و دانلود کتاب صوتی خودگویی منفی و چگونگی تغییر آن | شاد هلمستتر