دسته‌بندی نشده · می 24, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی دختری از بروکلین | گیوم موسو | آوانامه



معرفی کتاب صوتی دختری از بروکلینروایتی از عشق و خون و جنون… کتاب صوتی دختری از بروکلین رمانی معمایی به قلم گیوم موسو، نویسنده‌ی ادبیات فرانسه است. در این اثر به ماجرای زوجی عاشق گوش خواهید سپرد که فاش شدن رازی هولناک، زندگیِ مشترکشان را به شکلی عجیب تحت تأثیر قرار می‌دهد. گفتنی‌ست که دختری از بروکلین یکی از پرفروش‌ترین عناوین داستانی در کشور فرانسه است.

درباره کتاب صوتی دختری از بروکلین:

روزی زیبا و فرح‌بخش است. آسمانِ آبی با عطوفت سایه‌ی خود را بر سر زمین انداخته است؛ خورشید با ملایمت انوارش را بر زمین زیر پایش می‌تاباند؛ نسیمی خنکْ روحِ طروات و تازگی را در کالبدِ فضا می‌دمد… یک فرد برای ابراز عشق به معشوقش، چه روزی را بهتر و چه فرصتی را مغتنم‌تر از این می‌تواند تصور کند؟ آری، هرآنچه او می‌بیند بر عظمت این روز گواهی می‌دهد. پس دست در دست معشوق گام برمی‌دارد و خود را در لذت یگانگی با او غرق می‌کند. تا اینکه ناگهان گفته‌ای برآمده از زبان معشوق، شیرینیِ لحظه را به تلخیِ ابدی بدل می‌گرداند…

کتاب صوتی دختری از بروکلین (Brooklyn Girl) رمانی معمایی به قلم گیوم موسو است. در این اثر داستان زندگی مردی به نام رافائل را پی می‌گیرید که پس از ازدواجی ناموفق، دیگرباره دل به زنی می‌بازد. با این تفاوت که این بار زندگی مشترک در کنار او را نه دشوار و طاقت‌فرسا، بلکه زیبا و خواستنی می‌یابد. زنی که دل از رافائل ربوده، آنا نام دارد. او نیز به نوبه‌ی خود شیفته‌ی مرد به نظر می‌رسد.

با این حال آنا حاملِ رازی در سینه است که ادامه‌ی زندگی با رافائل را برایش ناممکن می‌سازد. وقایع دست به دست یکدیگر می‌دهند تا زمان فاش شدن این رازِ مهیب و سربه‌مهر فرا برسد. پس از آن است که آنا، گویی از همان ابتدا رؤیایی بیش نبوده باشد، به کلی از زندگی رافائل محو می‌شود. حال، رافائلِ دل‌شکسته باید ضمن پنجه در پنجه انداختن با غم فراق، عزم خود را برای یافتن آنا جزم کند.

کتاب دختری از بروکلین در سال 2016 به انتشار رسید و خیلی زود جای خود را در میان طیف وسیعی از کتاب‌خوانان باز کرد. آنچه اثر گیوم موسو را این‌چنین محبوب گردانیده، به زعم اغلب منتقدان، هم‌نشینی به‌جا و درستِ دو عنصر طنز و ابهام در بطن روایت است. درباره‌ی کتاب دختری از بروکلین، نکته‌ای دیگر نیز گفتنی‌ست، و آن اینکه پیرنگِ آن الهام‌گرفته از ماجرایی واقعی‌ست.

نکوداشت‌های کتاب صوتی دختری از بروکلین:

– کتاب دختری از بروکلین اثری طنزآمیز و توجه‌برانگیز است. (Romantic Times)
– یک شیرینی خوشمزه‌ی تابستانی! (The NewYork Times)
– جذاب و جالب توجه. (NewYork Daily News)

کتاب صوتی دختری از بروکلین مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی – معمایی اصلی‌ترین مخاطبین رمان دختری از بروکلین‌اند.

با گیوم موسو بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی اهل فرانسه در تابستان سال 1974 متولد شده. او نزدیک به بیست سال است که در حیطه‌ی داستان‌نویسی فعالیت دارد و تقریباً هرساله اثری موفق از خود به انتشار می‌رساند. از میان رمان‌های گیوم موسو (Guillaume Musso) می‌توان به عناوینی چون «سنترال پارک»، «آوای فرشته»، «دختر کاغذی» و «دختر جوان و شب» اشاره کرد. از میان افتخارات او نیز، توفیقش در کسب جایزه‌ی «بهترین رمان عاشقانه‌» در سال 2005 شایان ذکر است.

درباره‌ی موسو، این نکته نیز گفتنی‌ست که تاکنون دو عنوان از آثار داستانی‌اش دستمایه‌ی خلق اقتباس‌های سینمایی قرار گرفته‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی دختری از بروکلین می‌شنویم:

مناظر دور و اطرافش بیشتر متعلق به زمین‌های کشاورزی بود. نگاهی به ساعتش انداخت. از پنج بعد از ظهر کمی گذشته بود. از وقتی رافائل را در رستوران ترک کرده بود چهار ساعت سپری شده بود. به واسطه‌ی فکری که به ذهنش خطور کرده بود خیلی سریع خودش را به فرودگاه جان اف کندی رسانده و بلیطی به مقصد اوهایو خریده بود. خودرویی که سوارش بود را هم در فرودگاه اجاره کرده بود. مشخصات مقصد خود را به سیستم جی پی اس ماشین داده بود تا او را به مقصد هدایت کند.

شب گذشته تقریباً نخوابیده و دو شب پیش‌تر از آن نیز خواب بسیار کمی کرده بود. با خودش فکر می‌کرد پرواز و اختلاف ساعت بدون شک او را از پای بیندازد، ولی دقیقاً عکس این موضوع اتفاق افتاده بود.





معرفی و دانلود کتاب صوتی دختری از بروکلین | گیوم موسو | آوانامه