دسته‌بندی نشده · فوریه 15, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی دو ستاره: قصه‌هایی درباره احکام حجاب | مهری ماهوتی



معرفی کتاب صوتی دو ستاره: قصه‌هایی درباره احکام حجابکتاب صوتی دو ستاره داستانی کودکانه به قلم مهری ماهوتی‌ است که از مجموعه داستان «قصه‌های زینب» انتخاب شده و به مسأله‌ی حجاب در دختران می‌پردازد. این اثر که خوانش آن بر عهده‌ی آیناز جعفرنیا بوده، باعث آشنایی کودکان با حجاب و ترغیب آنان به این امر می‌شود.

درباره کتاب صوتی دو ستاره:

دغدغه‌ای که والدین برای آشنایی فرزندانشان با دین و احکام آن دارند، اصلاً امر تازه‌ای نیست. چه در قالب گفتمان، چه استفاده از ابزارهای گوناگون همچون قصه. حالاً ناشر خوش‌ذوق سماوا کار را برای پدر و مادرها سهل کرده و مجموعه‌ای از کتاب‌های کودکانه‌ی را در قالب مجموعه آثار صوتی جمع‌آوری و خوانش آن را به خودِ کودکان سپرده است. کتاب صوتی دو ستاره نیز در زمره‌ی همین آثار قرار می‌گیرد که با راوی‌گری آیناز جعفرنیا دو چندان شنیدنی شده است.

کتاب صوتی دو ستاره را مهری ماهوتی به نگارش درآورده است. برای کسانی که آشنایی نسبی با آثار تألیفی در حوزه‌ی کودک و نوجوان داشته باشند، نام ماهوتی آشنا می‌نماید. این نویسنده‌ی پرافتخار یدی طولانی و سابقه‌ای درخشان در نوشتن آثار تربیتی و آموزنده برای کودکان دارد و حالا این بار در کتابی که پیش روی شماست به سراغ مسأله‌ی دین و احکام آن رفته و با روایت داستانی ثمربخش‌، به بحث پیرامون حجاب می‌پردازد. این‌گونه است که کودکان و نوجوانان را با احکام حجاب آشنا می‎کند.

جا دارد اشاره کنیم که تمامی داستان‌های مجموعه‌ی قصه‌های زینب از چنین ویژگی‌ا‌ی برخوردار است. وضو، نماز، روزه و… از جمله احکامی‌ست که کودکان در داستان‌های دیگر این مجموعه با آن آشنا می‌شوند. کتاب صوتی دو ستاره می‌تواند هدیه‌ای باشد ناب، به دخترانی که در آستانه‌ی رسیدن به سن تکلیف قرار دارند. این اثر نه تنها می‌تواند با روایت قصه‌هایی شیرین و اثرگذار کودکان را با احکام حجاب آشنا سازد، بلکه از آنجا که راوی این داستان‌ها خود کودکان هستند، این امر می‌تواند تأثیری دو چندان بر کتاب‌خوان شدن آن‌ها بگذارد.

درباره مجموعه قصه‌های زینب:

داستان‌های مجموعه‌ی قصه‌های زینب به هدف آشنایی کودکان 7 تا 12 سال با احکام دین به نگارش درآمده‌اند و روایت‌گر قصه‌های دخترانی هستند که در آستانه‌ی سن تکلیف قرار دارند و در هر داستان با یکی از احکام دین همچون نماز، روزه، حجاب و… آشنا می‌شوند. خوانش این قصه‌ها بر عهده‌ی خود بچه‌ها بوده و زبان شیرین و نثر روان آن از دیگر ویژگی‌هایی‌ست که دو چندان بر تأثیرگذاری این مجموعه می‌افزایند.

کتاب صوتی دو ستاره مناسب چه کسانی است؟

کودکان 7 تا 12 سال و هم‌چنین دخترانی که در آستانه‌ی سن تکلیف قرار دارند، مخاطبان اصلی کتاب صوتی دو ستاره هستند.

با مهری ماهوتی بیشتر آشنا شویم:

این شاعر و نویسنده‌ی برجسته سال 1340 و در بابل متولد شد. مهری ماهوتی کار نوشتن را با فعالیت در «کیهان بچه‌ها» شروع کرد. مقام اول در جشنواره مطبوعات، کتاب برگزیده ناشران، کتاب شایسته تقدیر برای کتاب مروارید مکه و کتاب برگزیده‌ی جشنواره کتاب رشد از جمله افتخاراتی‌ست که ماهوتی موفق به دریافت آن‌ها شده است. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «قصه‌های زینب، صدای بال فرشتگان و نهنگ یونس» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی دو ستاره می‌شنویم:

در حالی که آن را تا می‌کرد گفت: «نمی‌شود. آستین کوتاه است. بعد باز هم گشت. این بار بلوز و شلوار نارنجی را که مادر تازه برایش خریده بود از کشو بیرون آورد. آینه با خوشحالی گفت: «با این خیلی خوشگل می‌شوی. همین را بپوش!» زینب دستش را روی صورت آینه کشید که صاف و روشن بود.

با مهربانی گفت: «مگر نمی‌بینی یقه‌اش باز است؟ تازه، من که جلوی نامحرم شلوارک نمی‌پوشم! این برای توی خونه است. وقتی که فقط من و مامان و مامان‌بزرگ هستیم.» آینه خنده‌اش گرفت. زینب هر وقت از این حرف‌ها می‌زد قیافه‌اش شبیه آدم‌بزرگ‌ها می‌شد.
فهرست مطالب کتاب صوتیادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی دو ستاره: قصه‌هایی درباره احکام حجاب | مهری ماهوتی