دسته‌بندی نشده · جولای 6, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس | بتسی دو تیری | انتشارات جیحون



معرفی کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساسمردانگی و قدرت دو کلمه‌ای هستند که در بیشتر فرهنگ‌های جهان به همدیگر گره خورده‌اند، اما کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس از بتسی دو تیری نشان می‌دهد این تعریف تا چه حد ناقص و اشتباه است و چرا باید پسران را به ابراز کردن احساساتشان دعوت کنیم.

درباره کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس

ارائه تعریفی دقیق از پسر حساس کاری دشواری است چون همه ما به واسطه انسان بودنمان حساس هستیم. با این وجود معمولا از پسرها انتظار می‌رود این خصوصیت را نشان ندهند چون در غیر این صورت ممکن است از طرف دیگران درک نشوند، مورد زورگویی قرار بگیرند، طرد شوند یا هرگز فرصتی برای رسیدن به آرزوهایشان پیدا نکنند. اگر شما نیز جزء این گروه از والدین هستید و دائما تلاش می‌کنید فرزندتان را به فردی قوی و آسیب ناپذیر تبدیل کنید، پس کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس (The Simple Guide to Sensitive Boys) از بتسی دوتیری بهترین انتخاب برای شماست.

حقیقت ماجرا این است که فارغ از میزان انرژی و زمانی که برای تغییر پسرتان صرف می‌کنید، احتمالا تنها موفقیتی که به آن نائل می‌شوید تقویت مهارت‌های بازیگری اوست. البته اگر گزینه‌های دیگری مانند تنش‌های بی پایان، هدر رفتن استعداد، درگیری با سومصرف مواد و تروماهای جبران‌ناپذیر را نادیده بگیریم و امیدوار باشیم که نیت خوب ما، همه اشتباهات ما را جبران کرده و فرزندمان، ما را بابت دیکتاتورهایی که در بزرگسالی به آن‌ها تبدیل شده‌ایم ببخشد!

ما معمولا سعی می‌کنیم با جمله‌هایی مثل: «اینقدر حساس نباش!»، «خجالت بکش! مرد گریه می‌کنه؟» یا «تو قراره یه روز پدر بشی، با این وضع چطور می‌خوای از خانواده‌ات مراقبت کنی؟» پسران خود را به مرد واقعی تبدیل کنیم. اقدامی که از نظر نویسنده کتاب راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس تنها باری غیرقابل تحمل را بر دوش پسران قرار می‌دهد و آن‌ها را نه به مردانی قوی، بلکه به بزرگسالانی ناتوان از درک احساسات تبدیل می‌کند.

بتسی دوتیری (Betsy De Thierry) به عنوان مادر چهار فرزند پسر، معلم و روان‌درمانگر معتقد است والدین عصر جدید برای فراهم ساختن فرصت رشد واقعی، ‌ناچارند زمانی را به بازبینی تعریف خود از مردانگی و توقعاتشان از پسرها اختصاص دهند. چون که بر خلاف باور ما، برای داشتن جامعه‌ای سالم به مردانی نیاز داریم که حساسیت، خلاقیت، دلسوزی و همدردی را آموخته باشند و این گنج را نمی‌توان از کسی جز «پسران حساس» انتظار داشت.

نکوداشت‌های کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس

– اثری مفید، آموزنده و انگیزه‌بخش که به ما یاد می‌دهد بعضی چیزها نه به اصلاح، بلکه به استقبال نیاز دارند. (Jennifer Castro – NetGalley)

– کاش می‌توانستم به هر خانواده‌ای که صاحب فرزند پسر می‌شود، یک جلد از این کتاب را هدیه دهم! (Jane Evans -سخنران، مربی و فعال حوزه سلامت روان کودک)

کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این اثر آموزنده را به همه والدینی که فرزند پسر دارند، مربیان مهد و معلمان مقطع ابتدایی و همچنین تمام افرادی که به سلامت روان کودکان اهمیت می‌دهند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس می‌شنویم

هر بچه‌ای در دنیا با اثر انگشتی منحصر به فرد، ترکیبی منحصر به فرد از نقات قوت و نقاط ضعف و چیدمانی بی‌مانند برای پرورش این موارد به دنیا می‌آید. عجیب است که جامعه ما به نظر افراد را تشویق می‌کند تا انتظاراتی را برآورده کنند که اغلب در رسانه‌ها مطرح می‌شود. فشار همتایان و تفکر گروهی سرعتش بیشتر شده در حالی که فردیت اغلب تهدید یا گیج‌کننده به حساب می‌آید. هرچند افراد باید اطاعت کنند، اما گاهی بخش کوچکی از آن‌ها احساس می‌کند گرسنه است و نادیده گرفته شده است. ما باید درباره‌ی تشویق توانمندی‌های بچه‌ها و کمک به عادی‌سازی بیان ضعف‌هایشان مصمم باشیم تا بدانند ضعف‌هایشان این پتانسیل را دارند که به یک نقطه قوت یا شکل دیگری از یک توانمندی خاص تبدیل شوند.
فهرست مطالب کتاب صوتی۲۴ دقیقهفصل اول – آشنایی با پسران حساس۱۷ دقیقهفصل دوم – پسرها چه فرقی با بقیه دارند؟۱۸ دقیقهفصل سوم – احساس متفاوت بودن۱۸ دقیقهفصل چهارم – پوشیدن یک زره نامریی یا ساکت ماندن۲۱ دقیقهفصل پنجم – ناخودآگاه ما و تأثیر قلدری۱۹ دقیقهفصل ششم – روابطی که تقویت کننده تاب‌آوری هستند۱۵ دقیقهفصل هفتم – مدیریت ترس و نگرانادامه فهرستمشخصات کتاب صوتیقیمت نسخه صوتی





معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان: پسران حساس | بتسی دو تیری | انتشارات جیحون