دسته‌بندی نشده · آوریل 11, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی رساله نوین درباره بناء اسلام بر سال و ماه قمری | سید محمدحسین حسینی طهرانی | انتشارات مکتب وحی



معرفی کتاب صوتی رساله نوین درباره بناء اسلام بر سال و ماه قمریسید محمدحسین حسینی طهرانی در کتاب صوتی رساله نوین درباره بناء اسلام بر سال و ماه قمری شرح و تحلیلی دربارهٔ مبنای قرارگرفتن سال و ماه قمری بر اساس شریعت اسلام و آیات قرآنی ارائه کرده است.

دربارهٔ کتاب صوتی رساله نوین درباره بناء اسلام بر سال و ماه قمری:

مسلمانان بر چه اساسی تکالیف دینی خود را در زمان مقرر خود به انجام می‌رسانند؟ ترتیب زمانی واجبات برحسب چه چیزی است؟

اگر دوست دارید پاسخ این سؤال‌ها را بدانید، کتاب رساله نوین درباره بناء اسلام بر سال و ماه قمری را گوش کنید. سید محمدحسین حسینی طهرانی در این کتاب درمورد پایه و اساس قرارگیری سال و ماه قمری در اسلام صحبت می‌کند. با شنیدن این کتاب با موضوعاتی همچون عدم مشروعیت تبدیل ماه‌های قمری به شمسی و فواید مبنا قرارگرفتن ماه‌ها و سال‌های قمری آشنا خواهید شد.

نویسنده کتاب حاضر همچنین مدت ماه قمری و ماه قمری شمسی را به‌دقت بررسی کرده و باتوجه‌به نتایج حاصل، عوامل تأثیرگذار در دیده‌شدن هلال ماه نو را برشمرده است. بعد از آن به معرفی معیارهای مربوط به پیش‌بینی تاریخ آغاز ماه هجری قمری که در طی 4 هزار سال پیش موردتوجه قرار می‌گرفته، پرداخته است.

مجموعه‌ای از مطالب تفسیری، روایی، فقهی و تاریخی در کتاب صوتی رساله نوین درباره بناء اسلام بر سال و ماه قمری گنجانده شده‌اند که تمرکز تمامی آن‌ها بر بنیان اسلام بر تاریخ هجری قمری که ضمن تفسیر آیه 36 سوره توبه و شرح خطبه‌ای از پیامبر است. این کتاب همچنین درمورد لزوم انحصار تاریخ مسلمانان در هجری قمری و دلایل آن نیز صحبت کرده است.

کتاب صوتی رساله نوین درباره بناء اسلام بر سال و ماه قمری مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های حوزه علوم و معارف اسلامی و تفسیر سوره‌های مختلف علاقه دارید، کتاب حاضر برای شما مناسب است.

با سید محمدحسین حسینی طهرانی بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده، عارف و فقیه شیعه در سال 1305 و در تهران به دنیا آمد. او بعد از اتمام تحصیلات دوران ابتدایی، وارد دورهٔ آموزش مکانیک و ماشین‌سازی شد و بعد از آن تحصیلات در علوم دینی را به‌طور جدی آغاز کرد. سید محمدحسین حسینی طهرانی حالا به‌عنوان یکی از علما و عرفای معاصر در دنیای اسلام به شمار می‌آید که در آغاز جزو شاگردان علامه طباطبائی بود.

وی در سطوح مختلف علمی تحصیلات کرده و کتاب‌ها و مقالات ارزشمند زیادی در موضوعات دینی به رشتهٔ تحریر درآورد. ازجمله آثار دیگر حسینی طهرانی می‌توان به کتاب‌های «مهر تابان»، «سرالفتوح» و «آیین رستگاری» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی رساله نوین درباره بناء اسلام بر سال و ماه قمری می‌شنویم:

و بنابراین در شرع انور اسلام، هم تأخیر حرمت ماه‌های حرام از محل خود حرام است و هم تأخیر آداب و احکام و دستوراتی که در زمان‌های مشخص همچون ماه رمضان برای روزه و ماه ذی‌الحجه برای حج مقرر شده است و علی‌هذا تبدیل ماه‌های قمری به ماه‌های شمسی و تبدیل سال‌های قمری به شمسی به‌هیچ‌وجه من الوجوه جایز نیست.

مسلمان نمی‌تواند روزهٔ رمضان را در شوال و یا یکی از ماه‌های معتدل دیگر بگیرد. به جهت اعتدال هوا و کوتاه شدن روزها در فصل زمستان آن را به‌جای آورد. یعنی نمی‌تواند روزهٔ خود را به‌حساب سال‌ها و ماه‌های شمسی قرار دهد. مسلمان نمی‌تواند حج ذی‌الحجهٔ خود را در محرم و یا یکی از ماه‌های معتدل دیگر به جهت تناسب هوا و فروش امتعه و امور اعتباریه و مصالح مادیه و دنیویهٔ خود در فصل بهار و یا پاییز قرار دهد.





معرفی و دانلود کتاب صوتی رساله نوین درباره بناء اسلام بر سال و ماه قمری | سید محمدحسین حسینی طهرانی | انتشارات مکتب وحی