دسته‌بندی نشده · ژوئن 21, 2022 0

معرفی و دانلود کتاب صوتی رونی یک پیانو قورت داده | تیمور آقامحمدی | گروه فرهنگی سماوا



معرفی کتاب صوتی رونی یک پیانو قورت دادهتیمور آقامحمدی در کتاب صوتی رونی یک پیانو قورت داده داستان دختر چهارده‌ساله‌ای به نام رونیکا را به تصویر می‌کشد که به خودش لقب یک پیانیست تنها را داده. این کتاب، قصه‌ی ماجراهای رونیکاست با موسیقی، دختری خیال‌پرداز، با عاداتی نامعمول و پدری عجیب‌وغریب…

درباره کتاب صوتی رونی یک پیانو قورت داده

همه‌‌ی ماجراهای کتاب رونی یک پیانو قورت داده از یک کلیپ شروع شد با عنوانِ «یه ذره عاشق باش». دیگر همه این کلیپ را دیده و یا آ‌وازه‌اش را شنیده بودند. یا دستِ کم خبرش جایی به چشمشان خورده بود. دختری چهارده‌ساله به نام رونیکا (که البته همه او را رونی صدا می‌زدند) در این کلیپ حضور داشت.

آن کلیپ روی‌هم‌رفته دو دقیقه و چهارده، پانزده ثانیه زمان داشت. بااین‌وجود، به شکلی غریب به موبایل مردم راه پیدا کرد و رونی یک‌جورهایی معروف شد. راستش را بخواهید خیلی هم از این موضوع ناراحت نبود. تا مدت‌ها آن فیلم شده بود تیتر یک خبرها: حرف اول خیلی از کانال‌ها، صفحات مجازی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌‌ها.

راستی یادمان رفت به این نکته اشاره کنیم که علاوه بر رونی، سه تا از دوستانش هم در آن کلیپ حضور داشتند. برای آن که بدانید آن کلیپ دقیقاً چه بود که اینطور سروصدا به راه انداخت، به شما پیشنهاد می‌کنیم خود کتاب صوتی رونی یک پیانو قورت داده گوش بسپارید. داستان جذاب و مهیج این کتاب باعث می‌شود تا آخرین فصل نتوانید از مطالعه دست بکشید.

پس از انتشار آن کلیپ پرسروصدا، رونی تصمیم گرفت کتابی منتشر کند و در آن از جزئیاتی بگوید که جز خودش هیچ‌کس از آن‌ها خبر ندارد و دیگران برای دانستنش ناچارند کتابش را تا انتها بخوانند. چرا که سردرآوردن از جزئیات لذتی‌ست غیرقابل‌وصف و رونی در کتابش چیزهایی را بیان کرده بود که کسی از آن‌ها باخبر نبود… کتاب رونی یک پیانو قورت داده به صورت اول شخص مفرد روایت می‌شود و اسامی اشخاص و مکان‌ها در آن نقشی کلیدی دارند.

تیمور آقامحمدی این رمان را برای نوجوانان به نگارش درآورده است اما اگر احتمال می‌دهید شازده‌ کوچولوی اهلی شده، پدری عجیب‌وغریب و هیولای مترو توجهتان را جلب کند، در هر سنی که هستید از این کتاب غافل نشوید!

کتاب صوتی رونی یک پیانو قورت داده مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به ادبیات داستانی علاقه‌مند هستند، از شنیدن کتاب صوتی رونی یک پیانو قورت داده لذت می‌برند.

با تیمور آقامحمدی بیشتر آشنا شویم

تیمور آقامحمدی نویسنده و شاعری حرفه‌ای محسوب می‌شود، در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده است و چندین مجموعه شعر و داستان دارد. از میان آثار وی می‌توان به مواردی مانند پسرک بازیگوش، پسرک پرحرف و… اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی رونی یک پیانو قورت داده می‌شنویم

وزنم 50 کیلو است و قدم به 165 سانتی‌متر می‌رسد. سر و شکلم ترکیبی است از یک گوزن وحشی خشمگین و یک اسب رام مزرعه، با روحیه‌ای حساس و شکننده. موهای همیشه کوتاهی دارم که لایه‌لایه می‌شود و موج‌هایش توی هم می‌افتد. دوستش دارم و گاهی وسط حرف زدن چند طره مو جدا می‌شود و جلو چشم‌هایم را می‌گیرد و با این که می‌دانم بعضی‌ها را که زل زده‌اند توی صورتم اذیت می‌کند، اما به عمد می‌گذارم همانطور تاب بخورند.

بابا می‌گوید نردبان دزدها. با انگشت می‌زند روی سرم و می‌گوید: «چی اینجا پنهون کردی که ما نمی‌بینیم اما دزدا رو به هوس میندازی از این نردبون بکشن بالا؟» بعد رو به من و شاهرخ می‌گوید: «مال من یه گنجه که دزدای دریایی دنبالشن، مال شما رو نمیدونم….. خخخ.» و نخودی می‌خندد.





معرفی و دانلود کتاب صوتی رونی یک پیانو قورت داده | تیمور آقامحمدی | گروه فرهنگی سماوا